Nové Caddy konečne so sexepílom! Kombinuje doteraz nekombinované

Keď sa už aj z pick-upov stávajú imidžové a lifestylové záležitosti, prečo by to nemohlo platiť aj o malých vanoch? Nový Volkswagen Caddy preto spravil najväčší skok svojej kariéry.
Vydané  Text: 
Vedeli ste, že **ešte stále aktuálny Volkswagen Caddy stojí na základoch Golfu piatej generácie?** Tá bola na trhu od roku 2003. To znamená, že technologicky má Caddy až 17 rokov. Za ten čas sa toho udialo mnoho a aj keď sa konštruktéri snažili v rámci možností Caddy omladzovať, platforma nepustila. **O to väčší skok nastal s novou generáciou, ktorú sme prvýkrát videli na jej svetovej premiére v Düsseldorfe.** Keďže značke sa celkom dobre darilo tajiť to, ako auto vyzerá, po strhnutí plachiet sa u nás dostavilo vskutku úprimné prekvapenie, **ako dobre môže úžitkové vozidlo vyzerať.**
## Svieži vietor Kým väčšina áut podobného zamerania má čisto účelový dizajn, **Caddy prináša príjemnú dávku akéhosi sexepílu.** Skrátka, **ak vás niekto uvidí v novom VW Caddy, nepovie si, že ste kvôli rodine či podnikaniu zanevreli na život.** Môžete na ňom nájsť veľmi pekné LED svetlomety vpredu aj vzadu, **funky predný nárazník,** výraznú charakterovú líniu po bokoch auta a ešte aj atraktívne disky z ľahkých zliatin, ktoré môžu mať priemer až 18 palcov – tak, ako to dnes móda káže. Už sme si zvykli, že bežné autá sa predlžujú, rozširujú a znižujú na dosiahnutie dynamickejšej siluety. Keď sme sa však dozvedeli, že **Caddy je tiež nižší než predchodca a dokonca má jemne klesajúcu líniu strechy, neveriacky sme krútili hlavami.** Potom však prišla informácia, že vnútorný priestor v Caddy je vyšší než predtým. **A hodnota aerodynamického odporu klesla z Cw = 0,33 na 0,30.**
## Plus aj mínus Keď si to kvantifikujeme, výsledok je nasledujúci: Dĺžka karosérie je teraz 4 501 mm (+93 mm). Rázvor narástol 2 755 mm (+73 mm). Výška karosérie klesla o 25 mm na 1 797 mm. **Nákladový priestor je napriek tomu vyšší o 7 mm (1 273 mm).** Jednou z najzásadnejších zmien je však **šírka 1 855 mm, ktorá je teda väčšia až o 62 mm.** Nákladový priestor tak narástol až o 50 mm na šírku (1 606 mm), pričom medzi podbehmi sa priestor v porovnaní s predchodcom zväčšil až o 60 mm. Zadný nakladací otvor je širší o 51 mm (1 234 mm). **Maximálny objem nákladného priestoru „krátkeho“ Caddy je 3,3 m3. Dlhý Caddy Maxi má rázvor predĺžený o 215 mm a celkovú dĺžku 4 853 mm.** Dve europalety sa však zmestia do oboch (nákladných) verzií. Manipuláciu s bočnými posuvnými dverami uľahčuje systém automatického dovierania. #### —————- #### Sledujte tiež naše video-testy na YouTube #### —————- ## Zázrak menom MQB Volkswagen Caddy **je prvý úžitkový Volkswagen, ktorý je postavený na platforme MQB.** To okrem nižšej hmotnosti, modernejším nápravám a škálovateľnosti prináša aj ďalšiu výhodu. **MQB je totiž aj elektronická platforma. A Caddy z nej ťaží naplno.** Môže mať digitálny prístrojový štít, 10-palcový dotykový displej, ovládanie hlasom… **V podstate takmer všetko, čo môže mať najnovšia 8. generácia Volkswagenu Golf** vrátane eSIM karty s permanentným online pripojením, bezdrôtovej nabíjačky na smartfóny a plnej podpory konektivity. **Ešte aj dotykové ovládanie klimatizácie, hlasitosti a svetiel má Caddy rovnaké.** Pribudli aj asistenčné systémy – teraz ich je dovedna 19. To je o 6 viac než predtým. Teraz tak môžete využívať aj **prediktívny adaptívny tempomat, systém Travel Assist schopný čiastočne autonómnej jazdy, monitor mŕtveho uhla a podobne.**
## Rodina aj podnikanie **Osobná verzia Caddy sa vyznačuje nastaviteľnými vyberateľnými sedadlami a v prípade 7-miestnej verzie až piatimi úchytmi ISOFIX.** Je však zaujímavé, čo **Caddy ponúka pre podnikateľov.** Okrem všestranne využiteľného auta sú to totiž aj elektronické služby. Najzaujímavejšou je *We Connect Fleet,* ktorá **umožňuje presne monitorovať pohyb a využívanie vozidla vrátane vedenia digitálnej knihy jázd, záznamov o spotrebe paliva, štýle jazdenia šoféra a podobne. Ak chcete Caddy skôr ako štýlové rodinné auto, môžete sa tešiť na špeciálne edície Panamericana a Caddy Edition.**
## Motory V ponuke bude motor **1.5 TSI s výkonom 84 kW (116 k), 1.5 TGI s výkonom 96 kW (130 k) a dva motory 2.0 TDI s výkonom 75 a 90 kW (102, resp. 122 koní).** K dispozícii bude aj pohon všetkých štyroch kolies **4Motion** a už spomínaná prevodovka DSG so siedmimi prevodovými pomermi vpred. Dieselové motory majú extrémne nízke emisie vďaka dvojitému dávkovaniu AdBlue a dvojitej selektívnej katalytickej redukcii. #### Už sme zvedaví na prvé jazdné dojmy!




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.





Pokračujte na ďalší príspevok »