Testy

Nové Caddy konečne so sexepílom! Kombinuje doteraz nekombinované

VW Caddy 2020

Vedeli ste, že ešte stále aktuálny Volkswagen Caddy stojí na základoch Golfu piatej generácie? Tá bola na trhu od roku 2003. To znamená, že technologicky má Caddy až 17 rokov. Za ten čas sa toho udialo mnoho a aj keď sa konštruktéri snažili v rámci možností Caddy omladzovať, platforma nepustila. O to väčší skok nastal s novou generáciou, ktorú sme prvýkrát videli na jej svetovej premiére v Düsseldorfe. Keďže značke sa celkom dobre darilo tajiť to, ako auto vyzerá, po strhnutí plachiet sa u nás dostavilo vskutku úprimné prekvapenie, ako dobre môže úžitkové vozidlo vyzerať.

VW Caddy 2020

Svieži vietor

Kým väčšina áut podobného zamerania má čisto účelový dizajn, Caddy prináša príjemnú dávku akéhosi sexepílu. Skrátka, ak vás niekto uvidí v novom VW Caddy, nepovie si, že ste kvôli rodine či podnikaniu zanevreli na život. Môžete na ňom nájsť veľmi pekné LED svetlomety vpredu aj vzadu, funky predný nárazník, výraznú charakterovú líniu po bokoch auta a ešte aj atraktívne disky z ľahkých zliatin, ktoré môžu mať priemer až 18 palcov – tak, ako to dnes móda káže. Už sme si zvykli, že bežné autá sa predlžujú, rozširujú a znižujú na dosiahnutie dynamickejšej siluety. Keď sme sa však dozvedeli, že Caddy je tiež nižší než predchodca a dokonca má jemne klesajúcu líniu strechy, neveriacky sme krútili hlavami. Potom však prišla informácia, že vnútorný priestor v Caddy je vyšší než predtým. A hodnota aerodynamického odporu klesla z Cw = 0,33 na 0,30.

VW Caddy 2020

Plus aj mínus

Keď si to kvantifikujeme, výsledok je nasledujúci: Dĺžka karosérie je teraz 4 501 mm (+93 mm). Rázvor narástol 2 755 mm (+73 mm). Výška karosérie klesla o 25 mm na 1 797 mm. Nákladový priestor je napriek tomu vyšší o 7 mm (1 273 mm). Jednou z najzásadnejších zmien je však šírka 1 855 mm, ktorá je teda väčšia až o 62 mm. Nákladový priestor tak narástol až o 50 mm na šírku (1 606 mm), pričom medzi podbehmi sa priestor v porovnaní s predchodcom zväčšil až o 60 mm. Zadný nakladací otvor je širší o 51 mm (1 234 mm). Maximálny objem nákladného priestoru „krátkeho“ Caddy je 3,3 m3. Dlhý Caddy Maxi má rázvor predĺžený o 215 mm a celkovú dĺžku 4 853 mm. Dve europalety sa však zmestia do oboch (nákladných) verzií. Manipuláciu s bočnými posuvnými dverami uľahčuje systém automatického dovierania.

----------------

Sledujte tiež naše video-testy na YouTube

----------------

Zázrak menom MQB

Volkswagen Caddy je prvý úžitkový Volkswagen, ktorý je postavený na platforme MQB. To okrem nižšej hmotnosti, modernejším nápravám a škálovateľnosti prináša aj ďalšiu výhodu. MQB je totiž aj elektronická platforma. A Caddy z nej ťaží naplno. Môže mať digitálny prístrojový štít, 10-palcový dotykový displej, ovládanie hlasom... V podstate takmer všetko, čo môže mať najnovšia 8. generácia Volkswagenu Golf vrátane eSIM karty s permanentným online pripojením, bezdrôtovej nabíjačky na smartfóny a plnej podpory konektivity. Ešte aj dotykové ovládanie klimatizácie, hlasitosti a svetiel má Caddy rovnaké. Pribudli aj asistenčné systémy – teraz ich je dovedna 19. To je o 6 viac než predtým. Teraz tak môžete využívať aj prediktívny adaptívny tempomat, systém Travel Assist schopný čiastočne autonómnej jazdy, monitor mŕtveho uhla a podobne.

VW Caddy 2020

Rodina aj podnikanie

Osobná verzia Caddy sa vyznačuje nastaviteľnými vyberateľnými sedadlami a v prípade 7-miestnej verzie až piatimi úchytmi ISOFIX. Je však zaujímavé, čo Caddy ponúka pre podnikateľov. Okrem všestranne využiteľného auta sú to totiž aj elektronické služby. Najzaujímavejšou je We Connect Fleet, ktorá umožňuje presne monitorovať pohyb a využívanie vozidla vrátane vedenia digitálnej knihy jázd, záznamov o spotrebe paliva, štýle jazdenia šoféra a podobne. Ak chcete Caddy skôr ako štýlové rodinné auto, môžete sa tešiť na špeciálne edície Panamericana a Caddy Edition.

VW Caddy 2020

Motory

V ponuke bude motor 1.5 TSI s výkonom 84 kW (116 k), 1.5 TGI s výkonom 96 kW (130 k) a dva motory 2.0 TDI s výkonom 75 a 90 kW (102, resp. 122 koní). K dispozícii bude aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion a už spomínaná prevodovka DSG so siedmimi prevodovými pomermi vpred. Dieselové motory majú extrémne nízke emisie vďaka dvojitému dávkovaniu AdBlue a dvojitej selektívnej katalytickej redukcii.

Už sme zvedaví na prvé jazdné dojmy!

Rád skúšam nové veci a neznášam jednoliatý spôsob života. Práve vďaka tomu som sa dostal aj k písaniu článkov. V novinárskej branži sa pohybujem od roku 2015, začínal som ako kameraman a redaktor v košickej regionálnej televízií Naša (ktorá sa neskôr preorientovala na Košice:Dnes). 90% svojho času venujem video-tvorbe a fotografii, no popritom sa rád uvoľním aj pri ďalších kreatívnych prácach.
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Scout Bobber (v popredí) a Indian Scout sú aktuálne najžiadanejšími modelmi na slovenskom trhu
Magazín

Nový fenomén dnešnej doby? Toto je skutočná história motocyklov Indian!

Len máloktorému výrobcovi motorových vozidiel sa historicky podarilo to, čo legendárnej americkej značke Indian Motorcycle. Vrátiť sa na trh po šesťdesiatich rokoch a s takými výrobkami, ktoré dokázali dostať Indian rýchle na špicu svetového motocyklového trhu. Do roku 2011 boli Indiany považované skôr za exotický tovar pre individualistov, dnes možno bez preháňania nazvať stroje Indian Rolls-Roycom na dvoch kolesách, ktorý si môžete kúpiť aj na Slovensku.
Predstavenie novej značky Ioniq:  Čo si Hyundai od nej sľubuje?
Magazín

Predstavenie novej značky Ioniq: Čo si Hyundai od nej sľubuje?

Privítajte IONIQ! Originálny názov, ktorý spojením slov „ion“ a „uniqe“ označoval najprogresívnejší model Hyundaiu, sa mení na samostatnú značku Ioniq, ktorej zameraním nebudú iba autá, ale aj celkový životný štýl spojený s elektromobilitou. Čo si Hyundai od vytvorenia novej značky sľubuje a aká bude jej stratégia?