Mazda CX-30 vs. Mazda CX-5 – Sú odlišnejšie, než sa môže zdať!

Mazda mala donedávna jednoduchú a ľahko pochopiteľnú ponuku SUV modelov. S príchodom novej Mazdy CX-30 sa to však trochu zamotalo. Potrebujete CX-30 alebo CX-5? Pokúsime sa vám odpovedať.
Vydané  Text: 
Keď mala Mazda v ponuke svojich SUV modelov len modely CX-3 a CX-5, voľba bola jasná. Chcete kompaktné SUV do mesta? Nech sa páči – CX-3. Potrebujete niečo rodinne orientované? CX-5 vám skvelo poslúži. **Priestor medzi týmito dvoma SUV však vyplnil model CX-30, ktorý v očiach zákazníkov atakuje väčšiu CX-5.** Mnohí sa nás prostredníctvom sociálnych sietí pýtate, ktorý z nich si vybrať. Tu sa vám pokúsime odpovedať alebo vám aspoň uľahčiť rozhodovanie. Mazda CX-30 je viac crossover než SUV, aj keď ponúka popri zvýšenom podvozku aj pohon 4 × 4. Je to nepochybne modernejšie auto než CX-5. **Najväčší rozdiel je v modernejšom multimediálnom systéme s väčšou obrazovkou a v asistenčných systémoch.** Dizajnový jazyk interiéru novej generácie je jednoduchší a okresaný o akékoľvek zbytočné prvky. Avšak prioritne mestské zameranie auta je zrejmé z ponuky pohonných jednotiek. Dieselový motor je tu iba jeden a má výkon iba 85 kW (116 k). Vrchol benzínovej ponuky síce tvorí skvelý motor SkyActiv-X s výkonom 132 kW (180 k), ale kto je zvyknutý na záťah v nízkych otáčkach silnejšieho diesela, v tomto motore ho nenájde. (Poradie fotografií: CX-30, CX-5)
Mazda CX-5 je už plnohodnotné SUV. Má ešte vyššiu svetlú výšku a je dostupná so silnejšími motormi. Najmä motor SkyActiv-D184 s výkonom 136 kW (184 k) je skvelý ťahúň so silným záťahom a s nízkou spotrebou na dlhých trasách. **Výhodou CX-5 je však v prvom rade priestor. Je to citeľne väčšie a vzdušnejšie auto, ktoré myslí na prevoz štyroch dospelých ľudí.** Svedčí o tom aj možnosť mať vyhrievané zadné sedadlá. Popri väčšom priestore na kolená netreba zabudnúť na väčšiu šírku v oblasti ramien. Dizajnovo našťastie ide stále o mimoriadne atraktívne auto, ktoré najmä v správnej farbe púta zraky okoloidúcich svojimi ladnými krivkami.
**Na záver ešte jedna vec: Mazda CX-5 nie je v porovnateľnej výbave o toľko drahšia než CX-30.** Je pravda, že CX-30 ponúka niektoré prvky, ktoré v CX-5 nenájdete (väčší HUD displej, Apple CarPlay/Android Auto, mild hybrid systém), ale s manuálnou prevodovkou, pohonom 4 × 4 a motorom G165 vo výbave Revolution je iba o 180 € drahšia než Mazda CX-30 s manuálom, 4 × 4 a motorom Skyactiv-X180. Na toto porovnanie sme vybrali motory, ktoré sú si výkonom najbližšie, keďže v týchto modeloch sa rovnaké motory neponúkajú.
Takže v skratke: **ak ste mladá rodina a jazdíte prevažne v meste, kúpte si Mazdu CX-30. Ak to s rodinnými výletmi myslíte vážne a zíde sa vám väčší kufor, väčší priestor a silný dieselový motor či veľký 2,5-litrový atmosférický benziniak, siahnite po Mazde CX-5.** To isté platí, ak plánujete častejšie výlety mimo spevnené cesty. CX-5 má predsa len vyššiu svetlú výšku. Tak či onak, ak sa rozhodujete medzi týmito dvoma modelmi, je to príjemné vyberanie. Ani v jednom prípade totiž neurobíte zle.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »