Mazda mala donedávna jednoduchú a ľahko pochopiteľnú ponuku SUV modelov. S príchodom novej Mazdy CX-30 sa to však trochu zamotalo. Potrebujete CX-30 alebo CX-5? Pokúsime sa vám odpovedať.
Keď mala Mazda v ponuke svojich SUV modelov len modely CX-3 a CX-5, voľba bola jasná. Chcete kompaktné SUV do mesta? Nech sa páči – CX-3. Potrebujete niečo rodinne orientované? CX-5 vám skvelo poslúži. **Priestor medzi týmito dvoma SUV však vyplnil model CX-30, ktorý v očiach zákazníkov atakuje väčšiu CX-5.** Mnohí sa nás prostredníctvom sociálnych sietí pýtate, ktorý z nich si vybrať. Tu sa vám pokúsime odpovedať alebo vám aspoň uľahčiť rozhodovanie.
Mazda CX-30 je viac crossover než SUV, aj keď ponúka popri zvýšenom podvozku aj pohon 4 × 4. Je to nepochybne modernejšie auto než CX-5. **Najväčší rozdiel je v modernejšom multimediálnom systéme s väčšou obrazovkou a v asistenčných systémoch.** Dizajnový jazyk interiéru novej generácie je jednoduchší a okresaný o akékoľvek zbytočné prvky. Avšak prioritne mestské zameranie auta je zrejmé z ponuky pohonných jednotiek. Dieselový motor je tu iba jeden a má výkon iba 85 kW (116 k). Vrchol benzínovej ponuky síce tvorí skvelý motor SkyActiv-X s výkonom 132 kW (180 k), ale kto je zvyknutý na záťah v nízkych otáčkach silnejšieho diesela, v tomto motore ho nenájde.
(Poradie fotografií: CX-30, CX-5)
Mazda CX-5 je už plnohodnotné SUV. Má ešte vyššiu svetlú výšku a je dostupná so silnejšími motormi. Najmä motor SkyActiv-D184 s výkonom 136 kW (184 k) je skvelý ťahúň so silným záťahom a s nízkou spotrebou na dlhých trasách. **Výhodou CX-5 je však v prvom rade priestor. Je to citeľne väčšie a vzdušnejšie auto, ktoré myslí na prevoz štyroch dospelých ľudí.** Svedčí o tom aj možnosť mať vyhrievané zadné sedadlá. Popri väčšom priestore na kolená netreba zabudnúť na väčšiu šírku v oblasti ramien. Dizajnovo našťastie ide stále o mimoriadne atraktívne auto, ktoré najmä v správnej farbe púta zraky okoloidúcich svojimi ladnými krivkami.
**Na záver ešte jedna vec: Mazda CX-5 nie je v porovnateľnej výbave o toľko drahšia než CX-30.** Je pravda, že CX-30 ponúka niektoré prvky, ktoré v CX-5 nenájdete (väčší HUD displej, Apple CarPlay/Android Auto, mild hybrid systém), ale s manuálnou prevodovkou, pohonom 4 × 4 a motorom G165 vo výbave Revolution je iba o 180 € drahšia než Mazda CX-30 s manuálom, 4 × 4 a motorom Skyactiv-X180. Na toto porovnanie sme vybrali motory, ktoré sú si výkonom najbližšie, keďže v týchto modeloch sa rovnaké motory neponúkajú.
Takže v skratke: **ak ste mladá rodina a jazdíte prevažne v meste, kúpte si Mazdu CX-30. Ak to s rodinnými výletmi myslíte vážne a zíde sa vám väčší kufor, väčší priestor a silný dieselový motor či veľký 2,5-litrový atmosférický benziniak, siahnite po Mazde CX-5.** To isté platí, ak plánujete častejšie výlety mimo spevnené cesty. CX-5 má predsa len vyššiu svetlú výšku. Tak či onak, ak sa rozhodujete medzi týmito dvoma modelmi, je to príjemné vyberanie. Ani v jednom prípade totiž neurobíte zle.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Mazda CX-30 vs. Mazda CX-5 – Sú odlišnejšie, než sa môže zdať!
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.