Testy

Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 4Motion zvládne všetko, čo od neho budete chcieť! Neveríte?

Keď som pred vyše dvadsiatimi rokmi bola doslova prilepená pred televíznou obrazovkou, keď bol v kurze americký seriál Knight Rider a David Hasselhoff štramácky riadil svojho čierneho štvorkolesového tátoša Kitta, ani by sa mi nesnívalo, že raz aj ja budem sedieť v aute, ktoré jazdí samo. Dobre teda, nie úplne doslova, ale vďaka asistentovi, ktorý udržiava vozidlo v jazdnom pruhu, nie som ďaleko od pravdy. To je jedna z funkcií, ktorá ma za týždeň testovania dostala hádam najviac. Už sa viac nemusíte báť, že pri pustení volantu budete v prvej priekope. Kamery nainštalované na čelnom skle totiž kopírujú terén. To však neznamená, že v Bratislave si zvolíte na tempomate rýchlosť, zapnete spomínaného asistenta a môžete prespať cestu až do Košíc. Ale pri otváraní fľaše s vodou už môžete bez obáv použiť obe ruky.

VW Passat Alltrack 2020

Práve v metropole východu ma zastihol poriadny mráz. Kým však ráno na parkovisku zo strany ostatných vozidiel bolo počuť len zvuky škrabiek pri čistení čelných skiel, ja som spokojne sedela v aute, zvolila som na displeji odmrazenie čelného skla a čakala. Vysmiata som bola aj po vzhliadnutí spotreby. Potešilo ma aj to, že celý týždeň som jazdila s priemernou spotrebou, ktorá je uvedená v technických údajoch. Nová norma skutočne priblížila, dokonca na diaľnici ju podliezla, namiesto 6,4 litra bola spotreba na diaľnici 6,3 litra nafty a to mi spravilo radosť. Najmä s ohľadom na výkon motora 2,0 TDI je stodeväťdesiat koní, čo som ocenila najmä pri predbiehaní.

VW Passat Alltrack 2020

Alltrack sa môže pochváliť zvýšeným podvozkom, masívnejšími nárazníkmi a novým terénnym módom Off-road. Pribudol tak k ekologickému, komfortnému, normálnemu a športovému. Pri vypnutí a zapnutí auta navyše ostalo uložené posledné nastavenie, v ktorom som jazdila. Prepínanie diaľkových svetiel som celkom vypustila z hlavy. Automatická regulácia rozoznáva protiidúce a pred vami jazdiace autá. Citlivá je tiež na osvetlené časti miest a obcí, a tak intenzitu reguluje podľa potreby. Nehovoriac o zákrutách, kde svetlomety šli na plné obrátky, aby som mala skutočne bezproblémovú viditeľnosť.

Podľa seba

Na prehľadnom displeji nechýba ani balík zábavy. Naopak, klasický USB port som hľadala márne. Telefón som si počas jazdy nabíjala indukčným spôsobom, a keď som chcela, aby mi hudba z telefónu znela v celom aute, využila som Bluetooth. V aute sú totiž zabudované len USB-C konektory, ktoré nie sú štandardnou súčasťou väčšiny smartfónov. Dizajnéri, ktorí stavili na eleganciu vozidla, nechali na majiteľoch, aby si interiér doladili trošku podľa svojho vkusu. Možno to nájsť v ambientnom osvetlení interiéru. Z pestrej škály farieb si jednoducho vyberiete tú, ktorá vás bude následne sprevádzať na cestách a rozsvieti tak tenké jemné pásiky pozdĺž celej palubnej dosky, ale aj na všetkých štyroch dverách.

VW Passat Alltrack 2020

Vozidlo kategórie kombi je navyše aj praktické. „Shopaholičky“ sa vďaka priestrannému, zhruba 640-litrovému kufru v obchodoch určite nemusia obmedzovať. Celý nákup sa im doň pohodlne vmestí. Mamičky, ktoré chcú previezť svoje ratolesti a využívajú ešte kočík, vložia ho doň bez toho, aby sa museli pasovať s nedostatkom priestoru. Ospalé deti si rady v aute i pospia a tichý motor ich určite rušiť nebude. Mimochodom, vďaka priestrannosti interiéru aj pri naložení piatich členov posádky sa nikto nebude sťažovať na nedostatok priestoru. Navyše komfort sa vzadu zvyšuje taktiež tým, že sedačky sú vyhrievané. Ak sedia vzadu dvaja, sklopením stredovej opierky si nielenže pohodlne podoprú ruky, ale dajú do držiakov svoje fľaše či poháre s nápojmi.

VW Passat Alltrack 2020

Volkswagen Passat Alltrack považujem fakt za chytré vozidlo. Netrvá mu dlho, aby na základe jazdy vodiča odhadol mieru jeho únavy. Ako vám to dá najavo? Krátke pípnutie a šálka na displeji pred vami znamená, že je čas trošku si odpočinúť. Neprinúti vás síce zastaviť, no naznačuje, že by ste si mali dať kávu alebo sa aspoň ponaťahovať, aby ste neriskovali mikrospánok. A to sa mi páči.

Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 4Motion - informačná tabuľka

Osobný asistent

Obchodné informácie
Cena 42 330 / 51 130 eur
Značka Volkswagen
Model Passat
Model - Typ Alltrack 2,0 TDI 4Motion
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 773 mm
Šírka 1 832 mm
Výška 1 516 mm
Rázvor 2 786 mm
Objem palivovej nádrže 66 l
Pohotovostná hmotnosť 1 690 kg
Maximálna hmotnosť 2 280 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 639 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 769 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 968 cm3
Najvyšší výkon 190 k
Najvyšší výkon 140 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 4 000
Najvyšší krútiaci moment 400 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 900 - 3 300
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,4 L
Emise 167 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 225
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 7,9

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Spotreba
  • Priestranný interiér
  • Praktická stránka
Zápory
  • Vyššia cena

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie