Testy

Test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium za 29-tisíc eur: Rodinný ekonóm s naftovým motorom TDCi

Nepriestrelnými argumentmi v prípade modelu Focus Kombi je batožinový priestor so základným objemom 608 litrov a rázvor osí kolies až 2 700 milimetrov. Oba tieto údaje dokazujú, že v prípade v hľadáčiku konštruktérov bola najmä Octavia, ktorá je v rámci kompaktnej triedy považovaná za etalón triedy. Pri porovnaní celkovej dĺžky je medzi oboma vozidlami rozdiel presne jeden milimeter!

Aktuálna generácia Focusu sa naplno sústredí na európskeho zákazníka, preto si môžete odškrtnúť všetky atribúty, ktoré od svojho rodinného auta žiadate. Myslím tým aj priestor na zadných sedadlách. Ten je vskutku kráľovský a poslúži aj v prípade, že sa na dovolenkovú cestu vyberie štvorica otcov či matiek.

Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport 2019)

Za volantom vládne poriadok a v porovnaní s predchodcom pribudlo množstvo odkladacích priestorov. Na stredovej konzole, naľavo od volantu aj vo dverách.

Aj odkladací priestor vo dverách je čalúnený, čo je nielen praktické, ale zároveň prispieva k akustickému komfortu pri jazde.

Za to všetko získava Focus Kombi veľký počet bodov, „na palube“ sa budete cítiť príjemne a komfortne.

Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport 2019)

Tento pocit vás neopustí ani v zákrutách. Tam sa ukážu kvality podvozka. Je presný a reaguje tak ako športovo orientovaný vodič očakáva.

Navyše poskytuje aj dávku komfortu a skĺbenie komfortu so športovými jazdnými vlastnosťami dokáže jedine Ford. V prípade verzie Kombi má Focus automaticky viacprvkovú zadnú nápravu s horizontálne umiestnenými tlmičmi.

Všimnete si fotografiu batožinového priestoru, vnútorné podblatníky nezasahujú do priestoru tak ako pri iných modeloch:

Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport 2019)

Čo sa 1,5-litrového naftového agregátu týka, tak ide o celkom nový motor, ktorý má spĺňať všetky relevantné emisné normy až do roku 2025.

To je informácia pre tých, čo chytili naftovú fóbiu. Čo sa maximálneho výkonu týka, tak 88 kW (120 k) je akurátna dávka výkonu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 stačí pre absolútnu väčšinu vodičov.

Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport 2019)

V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou vyznieva táto pohonná jednotka komfortne. Je to klasický meničový automat, ktorý nahradil dvojspojkovú prevodovku, ktorú využíval predchodca. Ponúka síce možnosť manuálneho radenia, rýchlosť preradenia je v porovnaní s dvojspojkovými predsa len pomalšia.

Na záver vyzdvihneme aj množstvo asistenčných systémov, ktoré fungujú vynikajúco a aj asistenčný systém SYNC vám pomôže pri vyhľadávaní cieľov v navigácii, hoci musíte rozprávať po česky.

Ford Focus Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium (2019) - informačná tabuľka

Kombi americkej značky s pôsobivým vnútorným priestorom, kvalitným interiérom, skvelým podvozkom a úsporným naftovým motorom.

Obchodné informácie
Cena od 18 490 € | testovaný model 29 435 €
Značka Ford
Model Focus
Model - Typ Kombi 1.5 TDCi Eco Blue Titanium
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 668 mm
Šírka 1 825 mm
Výška 1 469 mm
Rázvor 2 700 mm
Objem palivovej nádrže 47 l
Pohotovostná hmotnosť 1 379 kg
Maximálna hmotnosť 1 910 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 608 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 653 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1500 cm3
Najvyšší výkon 120 k
Najvyšší výkon 88 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3600
Najvyšší krútiaci moment 300 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 750 – 2 250
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,7 L
Emise 149 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 193
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,2

--

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

Konečné hodnotenie je jednoduché. Ford Focus ostal jazdeckým autom, pričom však medzi svoje atribúty pridal aj priestranný interiér a praktické riešenia. Ak si chcete užiť svoje kombi aj pri jazde, zvoľte si manuálnu prevodovku a ušetríte 2 400 eur.

Klady
  • Priestranný interiér
  • Jazdné vlastnosti
  • Bohaté vybavenie
Zápory
  • Rýchlosť radenia prevodových stupňov
Majo Bóna, Auto Motor a Šport
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie