Testy

Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €): Tak kde sú tie kompromisy?

1.0 TSI alebo 1.6 TDI?

Nedávno ste si u nás mohli prečíta test Škody Kamiq 1.0 TSI DSG Style, tentokrát sme sa pozreli na verziu s nižšou výbavou Ambition so vznetovým motorom 1.6 TDI a manuálnou prevodovkou.

Prečítajte si aj:


VIDEO: Vyskúšali sme Škodu Kamiq s trojvalcom 1.0 TSI za 25 000 eur. Takto to dopadlo:

Peter Orosz


Tieto dve vozidlá stojace na platforme MQB A0 sú na pohľad takmer rovnaké, no rozdielne agregáty s inými prevodovkami majú citeľný vplyv na dynamiku crossoveru.

Benzínový trojvalec aj naftový štvorvalec ponúkajú rovnaký maximálny výkon 85 kW (115 k), ale vznetový variant ponúka o 50 Nm krútiacieho momentu viac. Spoločne s jeho skorým nástupom už pri 1 500 otáčkach za minútu umožňuje dosahovať vozidlu s prevádzkovou hmotnosťou 1 409 kg naozaj pozoruhodnú dynamiku bez ohľadu na to, z akej rýchlosti akcelerujete. Teda žiadny udusený dízel, ale veľmi solídny motor pre jazdu na diaľnici i v meste.

Crossover s uvedeným naftovým motorom dosahuje vskutku priaznivú spotrebu paliva, za posledných 1 614 kilometrov iba 5,0 l/100 km, zatiaľ čo pri snahe o šetrenie sa nám podarilo dosiahnuť skvelých 4,2 l/100 km. S takouto ekonomikou vám päťdesiatlitrová nádrž vystačí na tisíc kilometrov.

Udržiavanie motora v nízkom spektre otáčok (v záujme čo najnižšej spotreby) navyše nespôsobuje tie typické vibrácie a zachováva si akustickú kultivovanosť aj krátko po studenom štarte.

Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €) | Foto: PANER

Riadenie je možno trocha preposilované, ale s ohľadom na cieľovú skupinu je to priam žiadúce. Páka prevodovky sa používa s mimoriadnou ľahkosťou a sprevodovanie je jedným slovom dokonalé. Motor očividne netrápi, keď vyčkávate s preradením z jednotky do dvojky a naopak vás netrestá vibráciami, keď v jazde do kopca zaradíte príliš nízky prevodový stupeň.

Domnievame sa, že práve tieto vlastnosti prevodovky sú pre bežného zákazníka priam kľúčové, pretože sa nemusí obávať prípadných chybičiek, ktorých by sa predovšetkým v prvých týždňoch vlastníctva Kamiqu mohol dopustiť.

Výbava a interiér

Testovaná Škoda Kamiq Ambition ponúkla veľmi solídnu výbavu doplnenú o príplatkové pakety Ambition Plus a Sport Paket Ambition. Jednalo sa napríklad o LED predné svetlomety, Full LED zadné svetlá, desaťreproduktorový audiosystém, rádio Bolero s osempalcovým displejom a adaptívny podvozok, ale aj estetické vylepšenia, ako čierny strop, športové sedadlá či modrú metalízu Race.

Tieto „detaily“ sa náhodným okoloidúcim pri prezeraní Kamiqu páčili najviac.

Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €) | Foto: PANER

Interiér v štýle Scaly znamená dobrú ergonómiu a kvalitné materiály, ale aj absenciu nápaditosti. Priestorové pomery sú primerané crossoveru - dve osoby sa dozadu posadia bez problémov, tretia sa už potlačí. Kvalita sedenia je na dobrej úrovni a celkový dojem z interiéru z pohľadu vodiča je veľmi priaznivý. V testovanej verzii sme mali konvenčný prístrojový panel, za virtuálny kokpit si priplatíte 1 279 eur. Ovládanie klimatizácie sa nelogicky rozdelilo medzi displej a mechanický panel

Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €) | Foto: PANER

Kompromisy spočívajú v type auta, nie v modeli samotnom

Všetko má mať svoj háčik, sú ním kompromisy. Kde sa robili v Kamiqu? Zdanlivo na ničom dôležitom, pretože snáď po každej stránke dokáže tromfnúť mnohých konkurentov. Batožinový priestor rovných 400 litrov je totožný s tým v SEAT Arona a o desať litrov menší ako v Opli Crossland X, ale väčší ako vo Volkswagene T-Cross a Hyundai Kona.

Test Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (23 209 €) | Foto: PANER

Takže, Škoda Kamiq, prišla si v správny čas na správny trh. Azda jediná vec, ktorá môže niekoho zamrzieť, je cena testovaného modelu. 23 209 eur nie je práve najnižšia suma, hoci základová verzia začína na oveľa prijateľnejších 14 990 eur. V každom prípade Kamiq stojí za zváženie a ak figuruje na vašom zozname možných budúcich áut, určite by ste mali absolvovať testovaciu jazdu. Možno, že práve ona vás prinúti zamyslieť sa nad cenou a akceptovať ju.

Škoda Kamiq 1.6 TDI Ambition (2019) - informačná tabuľka

Crossover značky Škoda sa v modelovom portfóliu hierarchicky zaraďuje medzi Scalu a Karoq.

Obchodné informácie
Cena 23 209
Značka Škoda
Model Kamiq
Model - Typ 1.6 TDI Ambition
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 241 mm
Šírka 1 793 mm
Výška 1 531 mm
Rázvor 2 651 mm
Objem palivovej nádrže 50 l
Prevádzková hmotnosť 1 409 kg
Maximálna hmotnosť 1 809 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 400 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 395 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 598 cm3
Najvyšší výkon 115 k
Najvyšší výkon 85 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 3 250 – 4 000
Najvyšší krútiaci moment 250 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500 – 3 250
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 4,8 – 5,5 L
Emise 126 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 193
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,2

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5

Ideálny kompromis medzi hatchbackom, kombi a SUV je práve Škoda Kamiq. Medzi jej pozitívne stránky patria jazdné vlastnosti, vnútorný priestor a moderné funkcie na palube, nevýhody vyplývajú z konštrukčného vyhotovenia crossoverov ako takých - teda pomerne krátky rázvor a celková dĺžka, mierny akustický diskomfort počas jazdy na diaľnici. Oceňujeme nízku spotrebu nafty a výbornú manuálnu prevodovku.

Klady
  • Vzhľad
  • Vnútorný priestor
  • Jazdné vlastnosti
  • Spotreba
Zápory
  • Vyššia cena
  • Malá hĺbka batožinového priestoru
Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie