Testy

Test jazdenky Mercedes-Benz E220 CDI za vyše 11-tisíc eur: Oplatí sa riskovať?

Mercedes-Benz E220 - Test jazdenky (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport, 2019)

Mercedes-Benz Triedy E sedan je reprezentant hodnôt starého sveta. Je solídny, masívny, extrémne trvácny a vyžaruje z neho noblesa. Koľko z nej sa stratilo po najazdení 200-tisíc kilometrov, sme zisťovali v teste jazdeného vozidla.

V minulosti bol svet pochopiteľnejší. Dieselový motor bol žiadanejší ako benzínový, na cene klesal oveľa pomalšie. Kombi verzia bola žiadanejšia ako sedan, no tomu je koniec.

Každý, kto dnes hľadá lacnú Triedu E, bude prekvapený. Najlacnejšími verziami sa stali práve tie dieselové, navyše záujem o kombiverzie výraznejšie padol, takže ak si chcete svoju investíciu ochrániť pred rýchlejšou stratou hodnoty, orientujte sa na sedan.

Mercedes-Benz E220 - Test jazdenky (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport, 2019)

Mercedes bol vždy synonymom pre elegantné, ale skutočne dosť drahé auto. Generácia s kódovým označením W212 nemala ľahký štart. Dve predchádzajúce generácie trápili problémy, v prípade modelu W210 to bola korózia a W 211 (2002 - 2009) sa trápil s elektromechanickými brzdami. Práve preto visel nad novou generáciou Triedy E, ktorá sa predstavila v roku 2009, otáznik. Výrobca si toto riziko uvedomil tiež, a preto dnes figuruje tento model na vrchole rebríčkov spoľahlivosti nemeckého automotoklubu ADAC. V podstate možno povedať, že sa trieda po dvoch generáciách vrátila na miesto, kam prirodzene patrí.

Mercedes-Benz E220 - Test jazdenky (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport, 2019)

Jediná oblasť, v ktorej mierne pokrivkávala, bola estetika. Dizajn modelu W211 bol nesmierne vydarený a hranatá karoséria novej generácie neoslovila fanúšikov tak intenzívne ako tá prvá. S odstupom času sa však dizajn už nik nerieši a možno povedať, že opeknel. A v prípade testovaného auta môžeme napísať, že bol rovnako lesklý ako pred deviatimi rokmi. Elegantná čierna pristane tomuto autu asi najviac. Na kapote sme, samozrejme, objavili odreninky po kamienkoch, bolo ich však paradoxne menej ako na testovacej Alfe Stelvio. Aj to svedčí o kvalite laku. Taktiež nenieslo auto žiadne stopy po korózii ani po oprave auta, v tomto prípade sme zrejme narazili na nehavarovaný kus. (článok pokračuje nižšie)

Pozrite si tiež:

Takmer „fungel“

Pohľad do interiéru vás o kvalite Triedy E presvedčí ešte viac ako exteriér. Ani po dvestotisíc kilometroch neprejavuje žiadne známky opotrebenia, ak by sa nami testovanému vozidlu povenoval „detailer“, vedel by ho dostať na showroomovú kvalitu. Jediným náznakom absolvovaných kilometrov bolo prasknuté čalúnenie na vodičovom sedadle.

Mercedes-Benz E220 - Test jazdenky (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport, 2019)

Optický dojem podporuje aj akustický, počas testovacích kilometrov sme nezaznamenali žiaden pazvuk a to ani v prípade jazdy na ceste s horšou kvalitou povrchu. Kvalita Mercedes-Benz sa v tomto prípade prejavila naplno.

Naopak, naštartovanie studeného motora sprevádzal vyšší hluk od motora a pri prvých kilometroch sme si uvedomili, že pod kapotou úraduje diesel. Vyššia hladina zvuku motora však po zahriatí pomaly klesne a potom si užívate klasickú komótnu jazdu.

Motor má vysoký krútiaci moment 400 Nm, takže dokáže náležite zrýchliť, päťstupňová automatická prevodovka však rýchlosťou radenia nevynikala ani v časoch jej uvedenia na trh a svoj charakter kilometrami nezmenila. Vodič má k dispozícii aj možnosť manuálneho radenia, no to nereaguje tak, ako by ste si želali, v podstate sa dá povedať, že automat radí tak, ako má, netreba mu v tom pomáhať.

Mercedes-Benz E220 - Test jazdenky (foto: Tomáš Kelement pre auto motor a šport, 2019)

Pochváliť musíme aj priemernú spotrebu, aj pri mestskom jazdení sa pohybovala na úrovni 6,1 litra nafty na 100 kilometrov. Ak najazdíte veľa kilometrov, naftová verzia bude pre vás rozhodne výhodnejšia.

Čo sa údržby týka, tak v tomto prípade ešte pred kúpou odporúčame 20-minútovú prehliadku v autorizovanom servise Mercedes-Benz, kde vám auto nielen prehliadnu, ale aj poskytnú zoznam odporúčaných opráv či údržby. Potom si už skutočne môžete zrátať, koľko vás luxus jazdenia s hviezdou na kapote v skutočnosti bude stáť.

Jediné pazvuky, ktoré sme zaznamenali, bolo jemné klopanie od podvozka. Išlo zrejme o tyčky stabilizátora a guľové čapy, ktoré bolo treba vymeniť a odporúčali by sme aj kontrolu silentblokov. To je však spotrebný materiál a súvisí s využívaním auta. Iné úkony údržby sa týkajú motora, verzia E 220 CDI trpí poruchami rozvodovej reťaze, takže ju odporúčame vymeniť, inak by vás žiadne prekvapenia nemali čakať.

Tento motor je známy svojou odolnosťouje schopný najazdiť aj milión kilometrov, alfou a omegou je však pravidelný servis.

Čo sa ceny nami testovaného modelu týka, tak v tomto prípade 11 299 eur je prijateľná cena vzhľadom na stav aj kilometre auta. Dokonca aj v porovnaní s ponukou zo zahraničia je táto cena akceptovateľná, hoci si k nej budúci majiteľ musí prirátať aj úvodnú údržbu motora a podvozka. Potom si už môže užívať pohľad na cestu cez trojcípu hviezdu na kapote.

Typické chyby jazdených Mercedes-Benzov Triedy E

  • Pri nájazde vysokého poštu kilometrov opotrebované guľové čapy a silentbloky
  • Rozvodové reťaze pri štvorvalcových naftových verziách 200 CDI a 220 CDI a 250 CDI
  • Nerovnomerný účinok parkovacej brzdy
  • Poruchy vzduchového podvozka
  • Chybné vstrekovacie jednotky naftovej verzie

Technické údaje Mercedes-Benz E220 CDI

  • Motor: prepl. naftový R4, 2 143 cm³
  • Max. výkon: 125 kW (170 k) pri 3 200 ot./min.
  • Max. krút. moment: 400 Nm pri 2 000 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 5-stupňová automatická prevodovka, pohon zadných kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu viacprvková priestorová zadná náprava.
  • Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
  • Pneu 245/45 R17.
  • Batožinový priestor: 540 l
  • Rozmery: 4 686 x 1 854 x 1 471 mm,
  • Rázvor 2 874 mm,
  • Prevádzková/celková hmotnosť 1 735/2 270 kg,
  • Objem nádrže 59 l
  • Max. rýchlosť: 229 km/h
  • Zrýchlenie 8,3 s
  • Priem. spotreba 8,1/4,7/6,0 l/100 km
  • Emisie CO₂ 160 g/km
  • Cena 11 299 eur
Majo Bóna, Auto Motor a Šport
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie