Testy

TEST: Toyota C-HR 1.8 Hybrid má štýl, ale čo praktická stránka?

Nemyslím si, že som tou správnou osobou, ktorá by mala vykonávať rozsudky nad testovanou Toyotou C-HR. Oblečenie totiž nakupujem v supermarkete, holím sa zhruba raz za týždeň a jediným nástrojom na úpravu môjho účesu je staromódny hrebeň. Som teda v úplnom kontraste s ľuďmi, pre ktorých bol tento hybridný crossover v špeciálnej dizajnovej edícii Neon Lime navrhnutý. Toyota C-HR však rozhodne nie je prvým autom, ktoré sa snaží pritiahnuť pozornosť zákazníkov na peknú farbu, originálny dizajn či luxusné doplnky. Takéto autá sme tu už mali a zo skúsenosti viem napísať, že pri podobných projektoch rozvášnení dizajnéri často úplne zabúdajú na praktickú stránku auta.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Lime

A dobre tvarovaný kufor, veľké odkladacie priestory vo dverách či praktické háčiky budú, hneď po vytriezvení z estetického opojenia, chýbať aj tým najväčším módnym expertom. Preto som sa počas testovacieho týždňa zameral najmä na funkčnosť jednotlivých módnych výstrelkov, ktoré automobilka do tohto modelu zakomponovala. Určité obmedzenia prináša už samotný vzhľad karosérie. Zvažujúca sa strecha a zapustené kľučky zadných dverí do širokého c-stĺpika negatívne ovplyvnili vnímaný priestor na zadných sedadlách.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Lime

Pocitovo má druhý rad bližšie k mestskému hatchbacku než k SUV. Lepšie na tom budú, samozrejme, deti. Tým môže prekážať absencia nabíjacích portov pre mobilné telefóny či horší výhľad z auta cez pomerne malé okná. Budúci majitelia by si mali dávať pozor aj na výplne zadných dverí, ktoré sú náchylné na poškriabanie. Naše auto malo nabehaných len niekoľko tisíc kilometrov a na plastoch sme našli dosť výrazné známky používania. Kvalitnejšie materiály nájdete vpredu. Sú mäkčené a vrchnú časť palubnej dosky zdobí elegantné prešívanie. Samotný stredový panel môžeme označiť za minimalistický, avšak chválim zachovanie fyzického ovládania klimatizácie cez tlačidlá. Väčšinu ďalších funkcií potom ovládate cez volant alebo stredový displej. Ten by si rozhodne zaslúžil viac pozornosti. Jeho grafické rozhranie a zobrazovacia kvalita totiž úplne nekorešponduje so zvyškom interiéru.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Lime

To isté by sme vedeli napísať aj o pohonnej jednotke. Pri pohľade na dravý exteriér modelu C-HR by totiž len málokto tipoval, že pod kapotu umiestnila Toyota svoju overenú hybridnú jednotku kombinujúcu elektromotor s benzínovým atmosférickým motorom s objemom 1,8 litra. Ten osloví skôr nízkou spotrebou a tichou prevádzkou než výkonom. V meste je hybridná Toyota veľmi príjemným a pohodlným spoločníkom, veľkú zásluhu na tom má prevodovka e-CVT zabezpečujúca plynulé rozjazdy z križovatky. Vtedy systémy uprednostňujú využívanie elektromotora, spaľovací motor sa zapája do hry až pri svižnejšej jazde vyššou rýchlosťou. A čo spotreba? V meste môžete bez väčších problémov jazdiť aj pod 5 l/100 km.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Lime

TECHNICKÉ ÚDAJE | TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID NEON LIME

Motor 1: benzínový R4, 1 798 cm3
Výkon 64 kW (87 k) pri 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 120 Nm pri 4 000 ot./min.
Motor 2: elektromotor
Výkon 53 kW (72 k)
Krútiaci moment 163 Nm
Celkový výkon hybr. systému 90 kW (122 k) pri 5200 ot./min. O
Pohon a podvozok: variátorová prevodovka E-CVT, pohon predných kolies, vpredu McPherson so stabilizátorom, zadná náprava multilink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/50 R 18.
Batožinový priestor 372 dm3
Rozmery: 4 360 × 1 795 × 1 565 mm, rázvor 2 640 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 455/1 860 kg, objem nádrže 43 l
Najvyššia rýchlosť 170 km/h O
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,0 s
Spotreba 3,8/3,4/4,1 l/100 km
Emisie CO2 86 g/km
Konkurenti: Kia Niro, Škoda Kamiq, Renault Captur

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie