Poradca pri kúpe

Mercedes-Benz GLC – Nová žiara hviezdy

Mercedes-Benz GLC ťahá predaje automobilky po celej Európe. Preto bolo veľmi dôležité, aby bola novinka čo najlepšia. Prvé kontakty s jej technikou hovoria, že sa to podarilo. A tak vám dnes poradíme, ako si auto čo najlepšie nakonfigurovať.

Foto: Mercedes-Benz

Nový Mercedes-Benz GLC momentálne ponúka na výber iba jednu motorizáciu. Plne elektrickú, s výkonom 360 kW (489 k) a dojazdom do 715 km. Energiu čerpá z akumulátora s využiteľnou kapacitou 94 kWh. Technologickú vyspelosť potvrdzuje aj vynikajúca spotreba 18,9 – 14,9 kWh/100 km. Už štandardná výbava v cene od 70 725 € zahŕňa mnoho komfortných a bezpečnostných prvkov a čiernu farbu karosérie aj interiéru s ozdobnými prvkami so striebornou farbou. Poďme sa pozrieť, čo GLC zaradilo do ponuky príplatkov. Aby auto čo najviac spĺňalo vaše predstavy o farbách, materiáloch, ale aj schopnostiach. Pretože Mercedes doprial novej generácii GLC technické vychytávky, ktoré sa v tejto triede objavujú prvý raz a niektorí konkurenti ich vôbec neprinášajú.

Obrovská jednoliata Hyperobrazovka MBUX so skoro metrovou uhlopriečkou patrí medzi hlavné technologické lákadlá. Čalúnenie sedadiel ponúka vegánsku, aj plne koženú verziu, na výber máte 17 možností

Dojazd alebo výbava?

Rozdiel medzi aktuálnym modelom GLC s naftovým motorom 220d a pohonom všetkých kolies 4Matic a horúcou plne elektrickou novinkou GLC 400 4Matic s technológiou EQ predstavuje len 4 130 €. Obe autá ponúkajú porovnateľný dojazd, pričom ak na cestách využijete plný nabíjací výkon elektrickej verzie 330 kW, za 10 minút nabíjania predĺžite svoj dojazd o približne300 km. Ak bývate v rodinnom dome, prípadne máte nabíjanie vyriešené inak ako na verejných nabíjačkách, môže to byť veľmi zaujímavé riešenie. Chcete od svojho auta čo najväčší elektrický dojazd, aj keď sa vám zavrú niektoré možnosti výbavy? Alebo vám na pár desiatkach kilometrov až tak nezáleží a radšej si doprajete možnosti výberu zo všetkého? Ak vám ide o dojazd, tak GLC ponúka verziu Long Range Edition zameranú na čo najdlhší dojazd. Za celkom rozumnú cenu 3 517,80 € tak spojíte najnovšie technológie, štýlový dizajn a riešenia vhodné na použitie na dlhých cestách. Vysoký dojazd je výsledkom kombinácie prvkov, ku ktorým patria Riadenie zadnej nápravy s možnosťou natočiť zadné kolesá až o 4,5 stupňa, Vzduchový podvozok Airmatic s aktívnym nastavovaním svetlej výšky a aerodynamicky upravené 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin s pneumatikami so zníženým aerodynamickým odporom. Väčšie disky kolies by znamenali menší dojazd a pri výbere ďalších prvkov výbavy vychádzate z možností línie výbavy Avantgarde.

Pre potreby ilustrovania možností výbavy pridáme 3 567 € za výbavu AMG Line, ktorá, okrem ďalších prvkov výbavy, vylepšuje vzhľad vozidla. Pridáva dizajnové doplnky karosérie AMG, 20-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny a v spodnej časti sploštený športový volant čalúnený kožou napa.

Osvetlenie masky vytvára na ikonickom dizajnovom prvku po zotmení veľmi príťažlivú svetelnú hru a dodáva mu extra dávku šarmu

Článok pokračuje na ďalšej strane
Strana 1 / 4





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.