TEST: Renault Megane Trophy je suverénnym kráľom hot hatchov!
Stačí jeden týždeň za volantom Renaultu Megane Trophy 300 EDC na to, aby ste si nanovo prestavali hodnotový rebríček v kategórii hot hatchov a postavili na vrchol práve tento model.
Vydané Text: Peter Orosz
Napokon ste dosť blízko pravde, verzia Trophy má podvozok Cup so samosvorným diferenciálom Torsen v sériovej výbave, červené strmene bŕzd, hydraulické dorazy tlmičov, tuhšie pružiny aj tlmiče a aj stabilizátory. **Okrem toho však pridáva aj 19-palcové disky kolies, dvojdielne brzdy, volant čalúnený kožou aj alcantarou, ľahšiu batériu o 8 kilogramov a celkovo ušetrených až 17 kilogramov pohotovostnej hmotnosti.** A zabudol som na to najpodstatnejšie – športový výfuk, ktorý sa na radosti z jazdy podieľa streľbou z výfuku. Stačí podradiť, a máte, čo ste chceli. Streľbu do výfuku, ktorú si užijete ako nikdy predtým. A, samozrejme, nezabudnime na plus dvadsať koní, či v prípade dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky aj na plus 30 newtonmetrov krútiaceho momentu. To je všetko? Ani zďaleka, už táto dávka technických detailov naznačuje, že konštruktéri makali na prejave ostrejšej verzie. **Keď Lamborghini zhodí 30 kilogramov, všetci nadšene tlieskajú, pri Renaulte majú tendenciu laici tento počin negovať myknutím pliec.**
Navyše motor dostal kompletne prepracovanú hlavu valcov, ktorú mali na starosti špecialisti z tímu Renault F1. Nie, nežartujeme, vývojové stredisko Renault Sport bolo v tom čase vybookované. Výsledkom je tristokoňový agregát s maximálnymi otáčkami turbodúchadla na úrovni 200-tisíc otáčok za minútu. Na to, aby tieto otáčky turbo vydržalo, dostalo keramické ložiská a vynikajúci grip vylepšujú aj pneumatiky Bridgestone Potenza S007. **Verzia Trophy evidentne mieri do náručia nadšencov, ktorí chcú to najlepšie aj vrátane tých najmenších detailov.** Sú to skutočne pretekári-amatéri, ktorých nájdete na okruhoch po celej Európe vrátane Slovenska. A sú to oni, ktorí sa nebudú sťažovať na tvrdý podvozok, ktorý je však paradoxne na dorazoch mäkký a užijú si všetko.
Na okruhu poskytne Trophy najväčšiu odmenu a bude vám partnerom, ktorý odolá ostrému brzdeniu a jazda na hrane odhalí aj lepšie reakcie motora a viac parky k dispozícii. Inak nemáte v bežnej premávke šancu precítiť plus dvadsať koní aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Oplatí sa vám sedemstupňová automatická prevodovka? **Nuž, ak mám byť úprimný, ak chcete využiť Trophy naplno, zvoľte si šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ak chcete komfort EDC, bude vám stačiť aj základná verzia Sport.** Inak po týždni jazdenia s Meganom Trophy R som si opäť povzdychol a zaželal, aby som na cestách videl čo najviac Renaultov s týmto nápisom na zadnom kufri. Sú to totiž poslední nositelia radosti, ktorých život je v rámci novej legislatívy čím ďalej tým ťažší.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Inzercia