Test Ford Ecosport 1.5 TDCI: Najlacnejšie SUV od Fordu v najdrahšej verzii

V redakčnom teste pre AUTOVINY sme mali Ford Ecosport vo verzii s pohonom AWD a 1,5-litrovým naftovým motorom TDCI EcoBlue s manuálnou prevodovkou. Naozaj vydarená kombinácia, čítajte náš test ďalej.
Vydané  Text: 

Vedeli ste, že Ford má vo svojej slovenskej ponuke iba tri esúvečka? Mohlo by sa to zdať málo, lenže modely Ecosport, Kuga a Edge perfektne spĺňajú všetky kritériá zákazníkov, od proporcií až po ich cenovú dostupnosť. Ecosport je spomedzi uvedenej trojice najlacnejší a najmenší model. Utrpel vnútorný priestor, ale nie kvalitatívne vyhotovenie a charakter. Malé SUV sú populárne dnes a ešte nejaký čas budú. Sú obrazom doby, v ktorej sa automobilky neboja experimentovať. Zákazníci oceňujú kompaktné vyhotovenie, vyšší posed a vyššiu svetlú výšku – táto kombinácia je zdanlivo ideálna na pohyb v meste. Ecosport je v uvedenom kontexte jedným z lídrov na trhu pre svoj potenciál. Možno nemá také predaje ako niektorí konkurenti, lenže disponuje dostatkom kladov na to, aby ste zvažovali jeho kúpu.
**V tomto článku sa dozviete aj nasledovné:** * **aké sú kľúčové vlastnosti Fordu Ecosport v testovanej verzii**; * **aký je rozdiel medzi základnou a testovanou verziou Ecosportu**; * **aké sú jazdné vlastnosti Fordu Ecosport**; * **o tom, či je kufor naozaj tak malý ako uvádzajú kolegovia novinári**; * **prečo by mal byť Ecosport ideálnym autom do mesta**; * **aká bola spotreba počas nášho testu**; * **kľúčové klady a negatíva testovaného modelu**.
### Testované vozidlo Ford Ecosport sme otestovali vo verzii s naftovým motorom 1.5 TDCI EcoBlue v konfigurácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom AWD. Jedná sa o veľmi vydarenú kombináciu, pretože vodičovi dáva možnosť ovládať motor precíznejšie ako cez úspornú automatiku a s pohonom všetkých štyroch kolies by nemal byť problém ani mierny terén. Toto je mestské esúvečko, takže do lesov a na hory určené nie je, nemožno však Ecosport podceňovať. Je to veľmi solídne vozidlo, ktorého klady prevládajú nad drobnými nedostatkami. A tieto malé negatíva nie sú v očiach majiteľov problémom, pretože s nimi počítali pri nákupe.
Ecosport sa nám dostal do rúk s bohatou technickou výbavou a s estetickými doplnkami ST Line. Všimnite si krásne disky kolies, nádherný kontrast čiernej karosérie a červenej strechy s jej stĺpikmi. V interiéri nachádzame naozaj vynikajúce sedadlá čalúnené do kombinácie čiernej látky a umelej kože s kontrastným červeným prešívaním. To nájdete aj na volante. Pridajte si k tomu perfektný volant, strešné okno s mechanickou clonou, vysoký dielenský štandard a veľmi slušný priestor pre všetkých piatich pasažierov. Ford Ecosport nie je vôbec tak nezaujímavý, ako niektorí tvrdia. ### Univerzálny motor Vznetový motor TDCI EcoBlue má zdvihový objem 1,5 litra a maximálny výkon 92 kW (125 k). Nie je to údaj, ktorý by oslnil, ale vozidlo s pohotovostnou hmotnosťou 1 559 kg si s ním bez problémov vystačí. Krútiaci moment v maxime dosahuje až 300 Nm. Len pre zaujímavosť, verzia s motorom 1,0 EcoSport je ľahšia o približne tristo kilogramov.
Motor dokáže naplniť potreby šetrného vodiča i mládenca, ktorý rád dupne na plyn. Pri snahe o šetrenie sme jazdili už za 5,5 l/100 km, priemer počas redakčného testu predstavoval 7,0 l/100 km. Na naftový motor je to možno trocha priveľa. Platilo pritom, že ak sme motor udržiavali okolo 3 000 ot./min., odmenil nás vskutku pôsobivým zvukovým prejavom a dynamikou vozidla, ktorú by sme čakali skôr od menšieho hatchbacku. Veď Ecosport stojí na podvozku Fiesty minulej generácie, takže príbuznosť s hatchbackom je viac ako len pocitová. Pred rokom som otestoval verziu 1,0 EcoBoost s automatickou prevodovkou a táto kombinácia sa mi nejavila ako optimálna. Verzia v nafte, 1,5 s manuálom je nepomerne živšia a navyše umožňuje dosahovať nižšiu spotrebu.

Test Ford Ecosport 1.0 Ecoboost: Celkom iné SUV

Ford Ecosport je malé SUV, avšak s pestrou paletou techniky a vskutku nevšednými jazdnými vlastnosťami. Počas niekoľkodňového testu nás zaujal pozitívne, hoci zopár detailov mu vytknúť skrátka musíme.

Zdieľaný technický základ s hatchbackom sa prejavuje aj na vnútorných rozmeroch. Ecosport je skôr menší, ale prední pasažieri majú pomerne dosť priestoru a dozadu sa pri troche skromnosti bez problémov potlačia aj tri dospelé osoby. Vysokú mieru komfortu síce mať nebudú, ale myslíme, že cestu do Chorvátska by so zopár prestávkami zvládli bez ujmy na zdraví.
### Áno, aj do terénu (mierneho)! Počas týždňového testu som s Ecosportom jazdil na všetkých možných cestách-necestách a podrobil som ho dôslednejšej skúške v miernom teréne. Je pravda, že toto je mestské vozidlo, lenže oplastované hrany podvozka, svetlá výška 163 mm a veľmi krátke previsy sú receptom na schopnosť zvládať aj poľné cestičky. Kríženie náprav sa síce nekoná, ale cestou na ryby neuviaznete v prvej kaluži s blatom a vďaka krátkym previsom sa nemusíte obávať ani nájazdov na mierne kopce. Čomu celkom dobre nerozumiem je to, prečo má benzínová verzia svetlú výšku až 190 mm a nafta do terénu iba 163 mm. Neduhom vyššej svetlej výšky podvozka a pomerne krátkeho rozchodu kolies je nápadnejšie húpanie posádky počas prejazdu zákrutami a terénom. Nemyslím si, že by sa v kritických situáciách Ecosport prevrátil, ale slabšie povahy mali počas mojej dynamickej jazdy na mále.
### Kontroverzný kufor vlastne vôbec nie je tak malý Keď si kupujete auto, rozhodujete sa na základe ceny a vášho životného štýlu. Ak preferujete malé rozmery a vrtkú jazdu, nekúpite si päťmetrovú limuzínu. A ak potrebujete denne voziť ťažký náklad, nekúpite si subkompaktný hatchback. S týmto vedomím musíme pristupovať aj k Ecosportu a jeho batožinovémuu priestoru. Je úplne v poriadku, pretože celkom vyhovuje požiadavkám svojich majiteľov. Batožinový priestor má netradičné klasické dvere, ktoré sa otvárajú do boku. Najprv sa to zdá nepraktické, ale v skutočnosti som sa ani raz nestretol so situáciou, kedy by mi tento koncept prekážal. Jedinú výčitku smerujem k potrebe dôraznejšieho zatvárania. Dvere si vyžadujú asi 1,5 metra priestoru za autom.
Maximálny objem kufra je 356 litrov (mínus rezerva), čo nie je vôbec málo. Lenže veľmi dobre vieme, kde sa tieto neviditeľné litre skrývajú – sú súčinom pomerne malého pôdorysu a veľkej výšky interiéru. Po sklopení zadných sedadiel sa sprístupňuje nákladný priestor s kapacitou až 1 238 litrov. Kvôli krátkemu rozhodu kolies je šírka kufra presne jeden meter. Alebo o niekoľko milimetrov menej. Preto sa sem nevojde žiadna krabica so štandardnou šírkou jeden meter. Okrem toho je kufor krátky na dĺžku a zadné sedadlá sa nesklápajú do úplnej roviny. Na druhej strane chválime, že podlaha má nosnosť až 300 kg, čo je takmer maximálne možné zaťaženie celého vozidla!
### V čom sa testovaná verzia líšila od základnej Ford Ecosport sa dá kúpiť už za akčných 14 990 eur, vtedy dostanete auto vo výbave Trend s motorom 1,0 EcoBoost s manuálnou prevodovkou. Už táto výbava obsahuje veľa techniky, ale ak by ste chceli naftový motor, dostanete ho najskôr k výbave Titanium za akčných 19 290 eur. To je už nejaká sumička. V základnej verzii Trend dostanete manuálnu klímu i multimediálny prehrávač s Bluetooth, ale nemožno si doobjednať parkovacie senzory a cúvaciu kameru, nie sú k dispozícii ani vonkajšie estetické doplnky alebo krajšie disky kolies. Dostanete však takmer plnú bezpečnosť aj bez príplatku (okrem sledovania mŕtveho uhla). Ecosport sa nevie udržiavať v jazdnom pruhu a až do výbavy Titanium neponúka tempomat.
Nami testovaná výbava ST Line je s motorom 1,5 TDCI EcoBlue to najlepšie a najdrahšie, čo môžete z Ecosportu vydolovať. Auto obsahuje všetky moderné doplnky vrátane tempomatu, automatickej klimatizácie, parkovacieho asistenta a cúvacej kamery či dotykového 8-palcového displeja so systémom SYNC. Ten podporuje aj Android Auto a CarPlay. Za najlepšie multimediálne riešenie s audiosystémom Bang & Olufsen si priplatíte 1 225 eur. Stojí za to? To si píšte, že stojí, zvuk je jednoducho geniálny. Výbava ST Line obsahuje aj nasledovné estetické doplnky: lišty na hrane bočných okien v čiernej farbe, športový predný nárazník, maska chladiča v čiernej lesklej farbe, športový zadný nárazník s difuzorom, bočné nadstavce prahov vo farbe karosérie, hliníkové športové pedále, športový volant a radiaca páka vo vyhotovení ST Line. [CAR id=17048]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.