Volvo začalo s testovaním ochranných prilieb. Budeme ich nosiť v autách?

Volvo a POC vvíjajú ako prví na svete sériu nárazových testov na preverenie odolnosti cyklistických prilieb pri zrážke s automobilom.
Vydané  Text: 
Značka Volvo si pred časom stanovila veľmi ambiciózny cieľ: od roku 2020 v nových vozidlách Volvo nikto neumrie a ani sa vážne nezraní. S tým ale súvisí aj bezpečnosť ostatných účastníkov cestnej premávky, napríklad chodcov a cyklistov. Volvo v spolupráci so švédskym výrobcom cyklistických pomôcok vyvíja štandard pre nárazové testy, ktorých cieľom je odhaliť klady a nedostatky cyklistických prilieb. Je to prekvapujúce, ale v súčasnosti používané postupy pri testovaní cyklistických prilieb sú pomerne primitívne; prilby sa púšťajú z rôznych výšok na rovný alebo šikmý povrch, čo však nezohľadňuje možné situácie pri zrážke cyklistu s vozidlom. Cieľom projektu spoločností Volvo a POC je tieto testy rozšíriť a zdokonaliť, uvádza tlačová správa výrobcu. Ako presne nové testy prebiehajú zatiaľ nevieme, ale zúčastnené spoločnosti sa zaviazali, že všetky výsledky projektu zverejnia. Takže odpoveď na otázku v nadpise článku, či budeme v autách nosiť ochranné prilby, znie *nie*. Účasť Volva na tomto projekte súvisí s jeho veľkolepou bezpečnostnou stratégiou.
Tento výskumný projekt je súčasťou širšieho projektu, ktorého cieľom je získať poznatky o rôznych typoch dlhodobých zranení cyklistov pri nehodách a vyvinúť technológie, ktoré prinesú zvýšenie bezpečnosti na cestách. Zúčastňujú sa na ňom spoločnosti Volvo Cars, POC, Kráľovský technický inštitút KTH, MIPS a Autoliv. Projekt je čiastočne financovaný švédskou vládnou agentúrou Vinnova. Samotné automobily značky Volvo vedia rozpoznať cyklistov na ceste od roku 2013, jednalo sa o vylepšenie technológie detekcie chodcov z roku 2010.

Volvo obmedzí rýchlosť áut na 180 km/h: zisťovali sme podrobnosti a ako sa novinka dotkne Slovenska

Kedy bude nové obmedzenie platné na Slovensku a bude sa dať bezpečnostná funkcia deaktivovať?

/es




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.