TEST: Renault Megane GT-Line 1.3 TCe ulahodí najmä oku. Ale čo motor?

Popri mladšej konkurencii sa automobilka Renault pokúša oživiť ponuku kompaktného modelu Megane o športovo ladenú verziu GT-Line. Ponúka takto vybavený Renault lepší zážitok z jazdy alebo sa Francúzi venovali len kozmetickým úpravám?
Vydané  Text: 
Fanúšikovia kultových filmov a videohier budú význam cudzieho slova „cosplay“ nepochybne poznať. Ide o nový druh zábavy, pri ktorej sa ľudia prezliekajú za obľúbené filmové postavičky a často medzi sebou súťažia aj o cenu za najdôveryhodnejší kostým. Do podobnej aktivity sa pritom rozhodli zapojiť aj automobilky, ktorých **cieľom je čo najvernejšie priblížiť vzhľad bežných áut k športovým modelom prostredníctvom rôznych príplatkových paketov.** Niektoré úpravy sú dokonca natoľko presvedčivé, že ich v konečnom dôsledku prezradí len označenie motorizácie na veku batožinového priestoru. Rovnaký pocit sme mali aj z testovaného Renaultu. **Po vizuálnej stránke je od pravého modelu GT takmer na nerozoznanie.**
Nechýba typická modrá farba Titanium Blue, športové nárazníky, volant či fantastické predné sedadlá s výrazným vedením tela a modrým prešívaním. **Po stránke estetiky môžeme Renaultu Megane len ťažko niečo vytýkať, aj po rokoch vyzerá moderne a dynamicky.** Skutočnosť, že nejde o ostrú verziu GT, ale len o výbavový paket, prezrádzajú až malé štítky s nápisom GT-Line a jediná koncovka výfuku. Márne by ste tiež hľadali prvky ako RS režim či klapku vo výfuku upravujúcu zvuk auta. Tradičný volič jazdných režimov Multi-Sense však zostal a na výber máte hneď niekoľko režimov ako napríklad Eco, Comfort, Sport či Individual. **Rozdiely medzi nimi sú pritom naozaj citeľné a výrazným spôsobom upravujú charakter auta.** Páčilo sa nám aj to, že systémy sa ani v najúspornejšom režime nesnažili motor zbytočne podtáčať a držali ho nad 1 500 ot./min.
Vyzdvihnúť tiež musíme samotný agregát, pod kapotou sme mali k dispozícii benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom až 117 kW (160 k) a krútiacim momentom 270 Nm. **Ten v Megane prekvapil veľmi tichým a kultivovaným chodom, kabína je navyše výborne odhlučnená aj od aerodynamického hluku, vďaka čomu môžeme označiť jazdu vo vyšších rýchlostiach za veľmi pohodovú.** Vďaka výfukovým zvodom integrovaným do hlavy valcov sa agregát v zime rýchlejšie zohreje na prevádzkovú teplotu a fanúšikov športovej jazdy tiež poteší elektrické turbodúchadlo odstraňujúce výrazný turboefekt pri dynamickom zrýchlení. Samotný podvozok sa však výrazných zmien nedočkal a napriek veľmi dobrej stabilite v zákrutách vyzýva skôr na komfortnú jazdu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!