Testy

Testovali sme Suzuki Swift Sport! Je to auto, z ktorého sa budete každý deň tešiť.

V zrkadle hot-hatchov či športových hatchbackov s niekoľkými stovkami koní, vyzerá Suzuki Swift Sport so svojím maximálnym výkonom 103 kW (140 k) ako chudobný príbuzný so športovým bodykitom. A to, že má Swift dávku plastovej bižutérie na karosérii, je fakt. Navyše holý plast má vzor karbónu, na druhej strane tento prvok nájdete naprieč kompletným portfóliom rýchlych japonských modelov. Karbón je v móde, tak ho treba použiť. Možno je to indícia extrémne nízkej pohotovostnej hmotnosti auta, ktorá sa nachádza južne od jednej tony. Presne 975 kilogramov je suchá váha tohto mini hot-hatchu, a to naznačuje zábavu. Navyše má zákazník možnosť vybrať si farbu celkom sám a bez obmedzení.

Suzuki Swift Sport

Jednoducho ukáže prstom v katalógu. Všetko je v cene. Takže pohľad na sýtožltý Swift Sport bol veľmi príjemným osviežením. Auto s takou výraznou farbou som dlho nemal na test. Jediným negatívom boli neoriginálne disky kolies, ktoré sa k dizajnu auta nehodili, originálne sedemnásťpalcové disky však k autu pasujú vynikajúco a celok pôsobí dostatočne agresívne na to, aby ste si na ceste vydobyli rešpekt. A o to predsa ide, či nie? Napokon do zoznamu povinných jazdných úkonov tejto kategórie predsa patrí aj šou efekt, ktorý majiteľovi zabezpečí porciu otázok od okoloidúcich. A to je pridaná hodnota, ktorú bežné verzie zvyčajne neposkytujú. Takže vzhľad dostáva odo mňa desať bodov, vyduté blatníky a dvojica koncoviek výfuku sľubujú zábavu na cestách všetkých tried, a tak to proste má byť.

Volant – rúčka - plyn

Analógový zážitok je v prípade týchto automobilov presne to, čo ich v podstate drží nad vodou. Tri pedále, klasická ručná brzda a adekvátny volant je povinnosť, športové sedadlá sú nevyhnutnosť. Odškrtnuté s poznámkou, že sedadlá dokážu byť nielen športové, ale aj komfortné a to sa ráta. Okrem toho vyzerajú brutálne. Prirátajte si kontrastné prešívanie a červeno-čierne lakované lišty či červený podklad otáčkomera a zoznam odlišností verzie Sport od ostatných je hotový.

Suzuki Swift Sport

Optická kontrola prebehne za niekoľko sekúnd, pointa tohto modelu leží kdesi na priesečníku radosti z akcelerácie a vynikajúcich jazdných vlastností. Tvrdší podvozok má rád športové zaobchádzanie, za túto príjemnú hrubosť sa dokáže odvďačiť porciou zábavy, akú by ste od malého auta s turbomotorom rozhodne nečakali. Apropo, motor. Našťastie Suzuki nepodľahlo pokušeniu zvyšovať maximálny výkon motora, čo sa zvyčajne končí zvýšenou spotrebou na úkor mierne lepšej dynamiky. Napokon z 0 na 100 km/h vyštartuje za 8,1 sekundy, čo je takmer identický čas, aký poskytuje aktuálna Corolla s hybridnou technológiou a kombinovaným výkonom na úrovni 147 kW (200 k). Opäť plusový bod a zarátať musím aj bonus príjemnej hladiny priemernej spotreby. Suzuki Swift Sport nezabúda na svoje korene a aj keď sme takmer celý týždeň užívali vytočený motor aj brzdenie na poslednú chvíľu či jemné šmyky na brzdách, alebo naopak krátke trhnutie ručnou brzdou, priemerná spotreba neprekročila hranicu 6,4 litra na 100 kilometrov.

Suzuki Swift Sport

K tomu všetkému si prirátajte aj kompletnú plejádu asistenčných systémov, od predkolízneho až po adaptívny tempomat. Na jednej strane túto iniciatívu chválime, na tej druhej sú tieto systémy trocha premotivované, takže ich najskôr pri jazde vypnete.

Suzuki Swift Sport, alebo vo svete skratiek SSS, je nepochybne vynikajúce auto s množstvo pozitív, takže na koniec testu musím rozlúsknuť tú poslednú. Je to cena. Za 18 600 eur na jednej strane dostanete všetky prvky vybavenia, na druhej strane to vzhľadom na kategóriu označíte ako príliš vysokú cenu. A to budú musieť budúci majitelia prekusnúť. Osobne by som vynechal porciu asistenčných systémov, ktoré by mohli cenu auta znížiť o pár tisíc eur. Potom by bolo všetko v poriadku. Napokon vodiči hot-hatchov sú najčastejšie tí, ktorí si namiesto zapózovania na parkovisku radi zajazdia. A Swift Sport sa na každú jazdu bude tešiť spolu s nimi.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4
Klady
  • Vynikajúce jazdné vlastnosti
  • Dizajn
  • Manuálna prevodovka
Zápory
  • Malý batožinový priestor
  • Vyššia cena
Majo Bóna
Ako auto-moto novinár pracujem presne dvadsať rokov a za tento čas som odjazdil prakticky všetky kategórie vrátane Peugeotu BB1, ktorý vo mne zanechal trvalé... spomienky. Maximálnou rýchlosťou, ktorou som išiel sa nechválim, lebo 314 km/h nestojí za reč. Milujem autá, ktoré majú charakter, preto som fanúšikom a aj vlastním hrdzavú poľskú fiatku :) Ak ste zvedaví na moje názory, môžete si prečítať moje články, prípadne pozrieť videá na apextv.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie