Testy

Posledný test Škody Rapid! Oplatí sa výbehový model ešte kúpiť?

Nech už je váš názor na Rapid akýkoľvek, pre automobilku Škoda bol kľúčovým modelom nielen z pohľadu predajných štatistík. Išlo totiž o prvý počin Jozefa Kabaňa v pozícii šéfdizajnéra značky Škoda a zároveň predstavenie úplne novej filozofie značky, ktorou sa automobilka pýši dodnes. V produkčnej podobe vtedy zažil premiéru kryštalický dizajn či Simply Clever riešenia. Práve v modeli Rapid ste mohli prvýkrát vidieť dnes už legendárnu škrabku na ľad umiestnenú vo veku palivovej nádrže či šikovný odpadkový kôš vo dverách. Časom začali do výbavy modelu Rapid pribúdať aj nové prvky, krajšie materiály či modernejšie motory.

Tieto evolučné zmeny autu výrazne pomohli. Až po nastúpení do jedného z posledných kusov tohto modelu zistíte, akým prerodom si Rapid počas siedmich rokov prešiel. Dnes z interiéru cítiť kvalitu a precízne spracovanie jednotlivých častí palubnej dosky. Nech už sme na rúčky dverí tlačili akokoľvek, nevydali ani jeden nežiaduci pazvuk. Páčili sa nám aj elegantné obkladové materiály, na ktorých sa nezachytávali odtlačky a vyzdvihnúť tiež musíme všadeprítomné odkladacie priestory.

Priestoru na zadných sedadlách je v pozdĺžnom a vertikálnom smere naozaj na rozdávanie. S mojou výškou na úrovni 196 cm a postavou Gérarda Depardieu som mal na zadných sedadlách tohto auta viac priestoru než v oveľa väčších SUV modeloch. Tie, okrem iného, môžu modelu Rapid závidieť aj objem základného batožinového priestoru na úrovni 550 dm3.

Jazdné vlastnosti tohto auta už určite mnohí z vás poznajú, novinkou pod kapotou kompaktného liftbacku je však trojvalcový benzínový agregát 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Tento agregát vzbudzuje medzi motoristami vášne, no každému kritikovi odporúčame aspoň jednu testovaciu jazdu. S hmotnosťou presahujúcou len 1 200 kilogramov si agregát hravo poradí aj pri plne obsadenom vozidle a vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke točí pri 130 km/h menej ako 3 000 ot./min., čo prospelo aj priemernej spotrebe na úrovni 5,8 l/100 km. Čerešničkou na torte je však cena rozlúčkovej verzie Team s bohatou výbavou. Ak teda hľadáte úsporné, priestranné a dobre vybavené auto do 15 000 eur, Rapid by rozhodne nemal chýbať na vašom zozname.

Škoda Rapid 1.0 TSI DSG Style - informačná tabuľka

KAPURKOVÁ

Obchodné informácie
Cena 17 740
Značka Škoda
Model Rapid Liftback
Model - Typ 1.0 TSI DSG Style
Model - rok výroby 2019
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 483 mm
Šírka 1 706 mm
Výška 1 461 mm
Rázvor 2 602 mm
Objem palivovej nádrže 55 l
Pohotovostná hmotnosť 1 234 kg
Maximálna hmotnosť 1 694 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 550 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 048 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 3
Objem valcov 999 cm3
Najvyšší výkon 110 k
Najvyšší výkon 81 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 5 000
Najvyšší krútiaci moment 200 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 3 500
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,2 L
Emise 121 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 10,2

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5
Klady
  • Živý motor
  • Priestranný interiér
  • Cena
Zápory
  • Užšia karoséria
  • Bez Full LED svetlometov
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Scala 1.5 TSI červená
Magazín

Autá nikdy neboli také dobré! Toto je dôkaz, že nové modely sú lepšie než tie staré:

Väčšinou sa zaujímame o to, aké sú autá súčasnosti, prípadne, aké koncepty dopravy budúcnosti na nás v blízkej či vo vzdialenejšej budúcnosti čakajú. Pri príležitosti 30. výročia nežnej revolúcie sme sa však pohrabali v archívoch a štatistikách a podľa dostupnosti údajov sme sa spolu s nemeckými kolegami pozreli na to, kam sa moderné autá posunuli z minulosti. Či náhodou nie sú lepšie, bezpečnejšie a komfortnejšie.