Testy

Jazdili sme s Hondou HR-V Sport! Prečítajte si prvé dojmy z nového motora.

Úprimne ma prekvapilo, že Honda myslí na športovejšie založených vodičov v segmente crossoverov. Športové deriváty jej modelov však tvoria štvrtinu predaja, takže tento krok má aj svoju ekonomickú logiku. Nakoniec, každú snahu o vdýchnutie emócií do sveta automobilov oceňujem, najmä ak má poctivé inžinierske základy. A to je prípad Hondy HR-V Sport. Honda sa pri jej návrhu nezastavila pri športovejšom bodykite s lesklými čiernymi prvkami, špecifických 18-palcových kolesách a dvoch koncovkách výfuku. Neskončili ani pri úpravách interiéru, ktorý je bohato čalúnený (podarenou) červenou imitáciou kože a nachádza sa v ňom perfekná športová radiaca páka, volant prešívaný červenou niťou, čierna stropnica a kovové pedále. Inžinieri si dokonca nedali pauzu ani potom, ako pod kapotu dostali motor 1,5 i-VTEC Turbo známy napríklad z modelu Civic. Rozhodli sa kompletne prepracovať aj podvozok a riadenie. Nová verzia má totiž o 37 kW (52 koní) vyšší výkon a až o 85 Nm vyšší krútiaci moment než verzia bez turba. HR-V Sport má dovedna 134 kW (182 koní) a 240 Nm.

PRVÁ JAZDA: Honda HR-V Sport

Inžinieri chceli dosiahnuť aj lepší pocit z riadenia pre šoféra. HR-V Sport teda dostala nové progresívne riadenie. Okolo stredovej polohy má rovnaký pomer ako doteraz, ale s pribúdajúcim vytočením volantu sa pomer riadenia „zrýchľuje“. Novo naladené tlmiče využívajú technológiu SDC. Vďaka dvojitým piestom s ventilmi dokážu zvlášt filtrovať malé a veľké nerovnosti. Keď treba, sú tuhé, ale pri veľkej nerovnosti ju dokážu absorbovať bez toho, aby auto stratilo stabilitu. Neboli by to Japonci, keby sa nezamerali aj na aspekty, ktoré iní prehliadajú. V tomto prípade je to prirodzené pruženie karosérie. V Honde ho potlačili použitím tlmičov „Performance damper“, ktoré sú uchytené po jednom v prednom a zadnom priečnom nosníku karosérie. Výsledkom sú priamejšie reakcie na riadenie a precíznejšie vedenie stopy.

PRVÁ JAZDA: Honda HR-V Sport

Efekt jednotlivých zmien si netrúfam posúdiť, ale ako celok pôsobí HR-V Sport jednoznačne o úroveň vyššie. Potvrdil to prvý kontakt s autom na kľukatých cestičkách v okolí Lisabonu. Podvozok dokáže naozaj magicky zhltnúť aj nerovnosti, pri ktorých sa nám už zvierali polky v očakávaní škaredého nárazu. Na kľukatých cestách je Hondička poslušná a agilná. A vďaka silnému motoru aj poriadne rýchla, veď stovku pokorí už za 7,8 s. Navyše má pekný hrdelný zvuk. Prvotné reakcie na plyn sú perfektné, ale než turbo dosiahne plný tlak, chvíľu to trvá a pritom nezáleží, v akých ste otáčkach. To je škoda. Chválim perfektnú manuálnu prevodovku. Vyskúšali sme si aj verziu s prevodovkou CVT. Tá má o 20 Nm nižší krútiaci moment, ale auto je s ňou veľmi svižné a príjemné najmä v meste. Nie je otravná ako iné CVT prevodovky, ale na okreskové radovánky by som si ju nevybral. Honda HR-V Sport ma však zaujala, lebo poskytuje radosť z jazdy a vôbec to nie je na úkor magických praktických vychytávok, vďaka ktorým je model HR-V jedným z najlepšie využiteľných áut v danej veľkostnej kategórii.

*Text: Juraj Hrivnák

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Marcel Forgáč: Mám rád, keď ma auto učí – a Lexus to vie

Obľúbený moderátor a zabávač Marcel Forgáč je známy aj ako náročný „autičkár“. Rukami mu prešlo už veľa exkluzívnych modelov a viacero áut prémiových značiek aj osobne vlastnil. No ako sám hovorí v našom rozhovore, až so značkou Lexus prišla tá práva láska.