Testy

TEST: Vyskúšali sme SsangYong XLV! Ako jazdí a funguje?

Nájsť lacné SUV s dobrou výbavou a veľkým batožinovým priestorom nemusí byť vôbec jednoduché. Aj preto sme boli prekvapení z pohľadu do cenníka testovaného modelu, ktorého cena sa začína na úrovni 15 990 eur. Za spomínané peniaze pritom nedostanete úplne holé auto a v základe môžete očakávať aj rôzne vymoženosti v podobe palubného počítača, LED denného svietenia, rádia so šiestimi reproduktormi či manuálnej klimatizácie. V drahších výbavových stupňoch nájdete dokonca aj parkovaciu kameru, až 18“ zliatinové disky kolies, bezkľúčové štartovanie alebo dotykový displej s Apple Carplay a Android Auto. Očakávania prekonali aj použité materiály na palubnej doske, ktoré sa kvalitou aj spracovaním môžu porovnávať s európskou konkurenciou.

SsangYong XLV TEST

Počítať však budete musieť aj s určitými kompromismi alebo problémami, ktorými toto auto disponuje. Prvú kritiku si zaslúži nekoncepčný a ťažkopádny vzhľad zadnej časti. Počas týždňa so SsangYongom sme sa nestretli s jediným pozitívnym komentárom na adresu zadných partií, ktoré okoloidúcich skôr odstrašovali, než priťahovali. Veľmi priemerné sú tiež jazdné vlastnosti tohto auta. Veľké disky kolies v kombinácii s tvrdším naladením podvozka síce oceníte na diaľnici a v zákrutách, no v meste výrazným spôsobom pocítite každú nerovnosť.

SsangYong XLV TEST

Na veľmi zlých povrchoch má navyše nenaložená zadná časť XLV tendenciu mierne odskakovať. Fanúšikov svižnej jazdy nepoteší ani atmosférický agregát s papierovým výkonom 95 kW (128 k) a krútiacim momentom len 160 Nm. Nedostatok výkonu je citeľný pri najmä v kopcoch, kde musíte motor udržiavať vo veľmi vysokých otáčkach, čo má negatívny vplyv aj na spotrebu. So surovým autom sme jazdili v kombinovanej prevádzke za 8 l/100 km bez väčšieho zaťaženia. Samotná šesťstupňová manuálna prevodovka radila presne, počítať však musíte s dlhšími dráhami.

SsangYong XLV tak môžeme zaradiť k ďalším priemerným autám v danom segmente. Vozidlo v žiadnej disciplíne nevyniká, no za rozumné peniaze bezpečne odvezie posádku a ich batožinu presne tam, kam potrebujú.

SsangYong XLV 1.6 2WD M6 BE - informačná tabuľka

PREMIESTŇOVADLO

Obchodné informácie
Cena 21 480
Značka Ssangyong
Model XLV
Model - Typ 1.6 2WD M6 BE
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 440 mm
Šírka 1 798 mm
Výška 1 635 mm
Rázvor 2 600 mm
Objem palivovej nádrže 47 l
Prevádzková hmotnosť 1 270 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 720 l
Objem batožinového priestoru (max.) 1 440 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov cc 1 597m3
Najvyšší výkon 95 k
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 160 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 4 600
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,6 L
Emise 154 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 178
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 12
Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Ako finančne pokryť kúpu nového auta? Toto sú možnosti:

Mať auto v rodine je dnes úplne samozrejmé. V mnohých rodinách je dokonca bežné mať aj viac áut. Nákup vozidla je však náklad, ktorý si určite zaslúži väčšiu pozornosť pri plánovaní rodinných financií. Martin Bodnár, odborník na financie z PARTNERS GROUP SK radí, ako kúpu financovať a na čo pri tom nezabúdať. Vlastniť auto nie je iba o nasporení sumy na jeho kúpu, s používaním sú spojené aj ďalšie náklady.
image
Magazín

Čo s autom po zime? Toto by ste mali urobiť!

Zima zanecháva na automobiloch svoje podpisy bez toho, či sa nám to páči, alebo nie. Preto pri oteplení, ktoré signalizuje, že prichádza jar, odporúčame, aby ste venovali svojmu auto chvíľu času. Za kompletnú opateru sa vám určite odvďačí dlhšou službou v plnej kondícii.