TEST: Vyskúšali sme SsangYong XLV! Ako jazdí a funguje?

Peter Orosz, 18.12.2018
Juhokórejská automobilka si opäť našla cestu na Slovensko, kde ponúka hneď niekoľko zaujímavých modelov. My sme prevetrali najpredávanejšie SUV značky s atmosférickým štvorvalcovým benzínovým motorom a pohonom prednej nápravy.

Nájsť lacné SUV s dobrou výbavou a veľkým batožinovým priestorom nemusí byť vôbec jednoduché. Aj preto sme boli prekvapení z pohľadu do cenníka testovaného modelu, ktorého cena sa začína na úrovni 15 990 eur. Za spomínané peniaze pritom nedostanete úplne holé auto a v základe môžete očakávať aj rôzne vymoženosti v podobe palubného počítača, LED denného svietenia, rádia so šiestimi reproduktormi či manuálnej klimatizácie. V drahších výbavových stupňoch nájdete dokonca aj parkovaciu kameru, až 18“ zliatinové disky kolies, bezkľúčové štartovanie alebo dotykový displej s Apple Carplay a Android Auto. Očakávania prekonali aj použité materiály na palubnej doske, ktoré sa kvalitou aj spracovaním môžu porovnávať s európskou konkurenciou.

SsangYong XLV TEST

Počítať však budete musieť aj s určitými kompromismi alebo problémami, ktorými toto auto disponuje. Prvú kritiku si zaslúži nekoncepčný a ťažkopádny vzhľad zadnej časti. Počas týždňa so SsangYongom sme sa nestretli s jediným pozitívnym komentárom na adresu zadných partií, ktoré okoloidúcich skôr odstrašovali, než priťahovali. Veľmi priemerné sú tiež jazdné vlastnosti tohto auta. Veľké disky kolies v kombinácii s tvrdším naladením podvozka síce oceníte na diaľnici a v zákrutách, no v meste výrazným spôsobom pocítite každú nerovnosť.

SsangYong XLV TEST

Na veľmi zlých povrchoch má navyše nenaložená zadná časť XLV tendenciu mierne odskakovať. Fanúšikov svižnej jazdy nepoteší ani atmosférický agregát s papierovým výkonom 95 kW (128 k) a krútiacim momentom len 160 Nm. Nedostatok výkonu je citeľný pri najmä v kopcoch, kde musíte motor udržiavať vo veľmi vysokých otáčkach, čo má negatívny vplyv aj na spotrebu. So surovým autom sme jazdili v kombinovanej prevádzke za 8 l/100 km bez väčšieho zaťaženia. Samotná šesťstupňová manuálna prevodovka radila presne, počítať však musíte s dlhšími dráhami.

SsangYong XLV tak môžeme zaradiť k ďalším priemerným autám v danom segmente. Vozidlo v žiadnej disciplíne nevyniká, no za rozumné peniaze bezpečne odvezie posádku a ich batožinu presne tam, kam potrebujú.


SsangYong XLV 1.6 2WD M6 BE - informačná tabuľka

PREMIESTŇOVADLO

Obchodné informácie
Cena 21 480
Značka Ssangyong
Model XLV
Model - Typ 1.6 2WD M6 BE
Model - rok výroby 2018
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 440 mm
Šírka 1 798 mm
Výška 1 635 mm
Rázvor 2 600 mm
Objem palivovej nádrže 47 l
Prevádzková hmotnosť 1 270 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 720 l
Objem batožinového priestoru (max.)l 1 440 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov cc 1 597m3
Najvyšší výkon 95 k
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 160
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 4 600
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 6,6 L
Emise 154 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 178
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 12