Mini absolvovalo technický aj optický facelift modelu. Ten optický sa sústredil na zvýraznenie britskej príslušnosti. Takže motívy britskej vlajky nájdete všade. Na zadných LED svetlách, na boku sedadiel, na palubnej doske, ak chcete budete ho mať aj na streche či na spätných zrkadlách. Možno by ste si k Mini mali vypýtať aj buldoga. Facelift však nevyriešil problém masívnej prednej časti, ktorá by sa dala aspoň opticky zmenšiť. Proporcie a dizajn sú však stále Mini.

Nový model sa v interiéri identifikuje novým, podľa nášho názoru nevzhľadným voličom automatickej sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá pod kapotu pribudla v rámci faceliftu. Ostatné zmeny sa obmedzili na pridanie ďalších motívov britských vlajok, ktoré sú po novom aj podsvietené náladovým osvetlením. Nechýbajú ani nádherné kolískové spínače, efektný štartovací gombík či veľký kruhový prvok, ktorý obsahuje štvorcový displej infotainmentu.

Ten má síce aj tlačidlá a ovládať ho môžete aj kruhovým ovládačom iDrive, po novom je však dotykový, takže je možné, že sa s ním v nasledujúcej generácii rozlúčime a ostane už iba dotykové ovládanie. Zatiaľ je však Mini v prechodnom období. To, že Mini je určené mladým, dokazujú aj služby Mini Connected, prekvapením však je fakt, že Apple Carplay si musíte priplatiť. A to je dosť nepríjemná vec, napokon tento prvok vybavenia by sme pri Mini a jej základnej cene považovali za samozrejmosť.

Jazda s Mini je opäť motokárovým zážitkom, hoci posledná generácia stratila trocha z ostrosti, ale získala na komfortne, čo je pozitívna správa najmä pre vodičov slovenských miest. Ku komfortu používania prispievajú aj adekvátne strihnuté predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka a s dobrým bočným vedením, naopak, zadné sedadlá sú v podstate mimoriadne štýlovým odkladacím priestorom. Sú totiž určené pre deti. Podobne je na tom aj batožinový priestor. Je symbolický a jeho dvojité dno považujeme za milý, no málo využiteľný prvok.

Pod kapotou úradoval trojvalcový 1,5-litrový naftový agregát s maximálnym výkonom 85 kW (116 k) a s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm. Musíme pochváliť jeho priemernú spotrebu na úrovni 5,5 litra na 100 kilometrov a podobne aj nízku úroveň vibrácií. Suma sumárum, Mini Cooper D kombinuje štýl s nízkymi účtami za palivo. Respektíve najvyšší účet zaplatíte v predajni.
Prečítajte si aj:
Mini Cooper D - informačná tabuľka
Obchodné informácie | |
---|---|
Cena | 23 600 €/ 33 061 € |
Značka | Mini |
Model | Cooper |
Model - Typ | D |
Model - rok výroby | 2018 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 3 821 mm |
Šírka | 1 727 mm |
Výška | 1 414 mm |
Rázvor | 2 495 mm |
Objem palivovej nádrže | 44 l |
Prevádzková hmotnosť | 1 185 kg |
Užitočné zaťaženie | 465 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 211 l |
Objem batožinového priestoru (max.) | 731 l |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Počet valcov | 3 |
Objem valcov cc | 1 496m3 |
Najvyšší výkon | 85 kW (116 k) k |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 4 000 |
Najvyšší krútiaci moment | 270 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 1 750 – 2 250 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 3,9 L |
Emise | 103 CO2g/km |
Maximálna rýchlosť | 204 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 9,3 |
(str)