Testy

TEST: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv G165 - Zreje do krásy

Od predstavenia aktuálnej generácie Mazdy 6 ubehlo neuveriteľných šesť rokov. Kým iné automobilky by už dávno pripravovali slávnostné odhalenie nástupcu, Japonci počúvajú sťažnosti zákazníkov a naďalej vylepšujú zabehnutý model. Tretia modernizácia prináša zásadné technologické aj dizajnové zmeny, vďaka ktorým Mazda 6 pôsobí hodnotnejším dojmom. Novinku spoznáte vďaka výrazne pochrómovanej maske chladiča a novým adaptívnym svetlometom. Podstatné zmeny sa však ukrývajú v interiéri, kde nájdete úplne novú palubnú dosku. Tá pôsobí moderným, priam až futuristickým dojmom. Ešte väčšiu radosť nám spravil výber materiálov, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani výrobcovia prémiových automobilov.

Test Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution TOP

Ako v bavlnke sa budú cítiť aj vyšší cestujúci. Tí ocenia mäkčené časti stredového tunela na miestach, kde si mnohí zvyknú pri jazde opierať pravú nohu. Sťažovať sa nemôžeme ani na polohu za volantom či masívne sedadlá, výraznú oporu pri jazde v zákrutách však nečakajte. Estetika našťastie nemala negatívny vplyv na ergonómiu či rozloženie ovládacích prvkov. Standing ovation si Mazda zaslúži za ponechanie fyzických ovládačov pre multimediálny systém a klimatizáciu. Samotný displej infotainmentu pritom môžete ovládať aj priamo dotykom. Grafika systému pôsobí jemne zastaraným dojmom, čo spozorujete najmä pri práci so vstavaným navigačným systémom.

Test Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution TOP

Japonci zahrnuli do výbavy aj celý rad asistenčných systémov. Nechýbali ani prvky ako napríklad kontrola mŕtvych uhlov, adaptívny tempomat či asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. V tme sme navyše ocenili rýchlu prácu adaptívnych LED svetlometov, ktoré neoslňovali protiidúcich vodičov. Páčilo sa nám aj to, že spomínané asistenčné systémy vodiča pri jazde zbytočne nerozptyľujú, vďaka čomu si človek za volantom môže naplno užívať presné riadenie a vyladený podvozok spolupracujúci so systémom vektorovania krútiaceho momentu, na ktorý sa môžete spoľahnúť na rozbitých cestách aj v zákrutách. Práca so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s presným chodom a krátkymi dráhami bola už tradične vynikajúca.

Test Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution TOP

Porciu zábavy sme si užili aj s atmosférickým benzínovým štvorvalcom. Pre maximum výkonu a krútiaceho momentu musíte zájsť nad hranicu 4 000 ot./min., pričom spotreba stúpa s otáčkami len minimálne. Paraglajdisti môžu bez problémov jazdiť so spotrebou na úrovni 6,8 l/100 km, na diaľnici sa zmestíte do 7,5 l/100 km.

Technické údaje

Mazda 6 2.0 Skyactiv G165 Revolution TOP

Motor atm. benzínový R4, 1 998 cm³

Výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot./min.

Krútiaci moment 213 Nm pri 4 000 Nm

Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu kotúčové. Pneu 225/45 R19.

Batožinový priestor 522/ 1 664 dm³

Rozmery: 4 805 / 1 840 / 1 475 mm, rázvor 2 750 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 564/ 2 051 kg, objem nádrže 62,2 l.

Najvyššia rýchlosť 214 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 9,4 s

Spotreba 8,1/5,6/6,5 l/100 km

Emisie CO₂155 g/km

Cena/testované auto 32 090 €/ 33 230 €

Konkurenti: Opel Insignia, Volkswagen Passat, Renault Talisman

Hodnotenie:

4,5 hviezdy

PLUSY

Vynikajúce jazdné vlastnosti, spotreba, spracovanie interiéru, priestorová ponuka.

MÍNUSY

Horší infotainment, funkčnosť niektorých asistenčných systémov.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie