TEST: Subaru Outback 2.5i-S CVT Business NAVI – Poctivý dobrodruh
Japonská automobilka Subaru zmodernizovala svoju vlajkovú loď. Okrem kvalitnejších materiálov a vylepšeného dizajnu prináša ešte lepší jazdný zážitok!
Vydané Text: Peter Orosz
Karoséria tohto modelu má bližšie k obyčajnému kombi než k SUV, čo sa odzrkadľuje aj na jazdných vlastnostiach. **Už po niekoľkých metroch oceníte vyladený podvozok, ktorý úžasným spôsobom žehlí nerovnosti slovenských ciest. Napriek komfortnému naladeniu celého auta sme v zákrutách pociťovali len minimálne náklony karosérie.** Veľkú zásluhu na tom má práve motor typu Boxer, ktorého konštrukcia umožnila inžinierom posunúť ťažisko čo najbližšie k vozovke a tým zvýšiť stabilitu celého auta. **Žiaľ, samotný výkon 2,5-litrového atmosférického motora musíme označiť za podpriemerný. Japoncom sa z tak veľkého objemu podarilo „vydolovať“ len 129 kW (175 k) a 235 Nm krútiaceho momentu.** To je na auto s pohonom všetkých štyroch kolies, prevodovkou CVT a hmotnosťou prekračujúcou 1,6 tony jednoducho málo. Naše dojmy potvrdzuje aj oficiálna hodnota zrýchlenia, podľa ktorej dokáže Outback dosiahnuť 100 km/h až za 10,2 sekundy.
Veľké Subaru sa bude páčiť najmä ľuďom, ktorí pred adolescentným správaním za volantom uprednostňujú skôr plynulú a pohodovú jazdu. Auto sa vám navyše odvďačí veľmi dobrou spotrebou. **Po viac ako 1 200 testovacích kilometroch sa hodnota v kombinovanej prevádzke ustálila na 7,7 l/100 km.** V interiéri nájdete kvalitné mäkčené materiály na palubnej doske aj vo dverách, pohodlné sedadlá a typický volant s okrúhlym vencom. **Vďaka veľkým preskleným plochám je z auta veľmi dobrý výhľad a problémy nám nerobili ani predné stĺpiky.** Pre istotu však máte k dispozícii aj kamerový systém. Ten sníma nielen dianie za vozidlom, ale aj vpredu a na pravej strane.
Samotný infotainment má jednoduché ovládanie, grafické prostredie systému však pôsobí mierne zastaraným dojmom. **Oceňujeme možnosť zrkadlenia obrazovky telefónu cez aplikácie Android Auto a Apple CarPlay.** Každé Subaru Outback je navyše štandardne vybavené balíkom bezpečnostných asistentov EyeSight, ktorý sníma dianie okolo auta prostredníctvom 3 kamier za čelným sklom. V prípade nehody tak nehrozí poškodenie radaru, ktorý je obvykle integrovaný do prednej masky. **Z praxe môžeme povedať, že tento systém je v porovnaní s radarom spoľahlivejší, a to najmä za zlých poveternostných podmienok.**
**Technické údaje:**
Subaru Outback 2.5i-S CVT ES Business NAVI
**Motor:** atmosférický benzínový B4, 2 498 cm³
**Max. výkon:** 129 kW (175 k) pri 5 800 ot./min.
**Max. krútiaci moment:** 235 Nm pri 4 000 ot./min.
**Pohon a podvozok:** Symetrický pohon všetkých kolies, prevodovka s kontinuálne meniteľným prevodom (CVT), vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225 / 60 R18 vpredu aj vzadu.
**Batožinový priestor:** 559/1 848 dm³
**Rozmery:** 4 820/1 840/1 605 mm, rázvor 2 745 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 631/2 100 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť 198 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 10,2 s **Spotreba** 8,9/6,4/7,3 l/100 km
**Emisie CO₂** 166 g/km
**Cena/testované auto** 38 990 €/39 440 €
**Konkurenti:** Škoda Octavia Scout, Opel Insignia Country Tourer, VW Passat Alltrack
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
auto motor a šport č. 11/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže GANT – auto motor a šport č. 11/2024
auto motor a šport č. 11/2023