Test MINI Cooper S All4 Countryman JWC: Mimomestský švihák

Ráno rozvozíte celú rodinu do školy a práce a potom sa vydáte priamo na svoj súkromný okruh WRC.
Vydané  Text: 

Zatiaľ najväčšie zo všetkých Mini schádza z výrobných liniek už sedem rokov. K nám sa dostalo v atraktívnej kombinácii Cooper S s dvojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 141 kW (192 koní), automatickou prevodovkou, pohonom všetkých štyroch kolies a výbavou John Cooper Works (JCW).


foto: PANER pre Auto Motor a Šport

Dobre známy interiér Mini skrášlili logá JCW a športový charakter podčiarkli sedadlá z tej istej dielne. Kokpit Mini buď máte radi alebo nie. Radosť jemne narúšala vidina automatickej prevodovky. Bude s týmto Mini dostatočná zábava? Na zoznámenie začíname v meste a v zelenom ekologickom režime. Auto je v ňom tichučké a ospalým pohybom reaguje na všetky povely, čo je do mesta ideálna stratégia. Ak však zošliapnete plynový pedál až na podlahu, bez problémov vám ukáže svoj potenciál.



Po opustení betónovej džungle končí aj režim Green a nastupuje Sport. Riadenie stuhlo, tlmiče stvrdli a do interiéru začal intenzívne prenikať zvuk motora. Akosi automaticky prestávame sledovať údaje o spotrebe a vnímame len kľukaté cestičky, rýchlo miznúce pod nedočkavými kolesami Countrymana. S týmto autom je naozaj radosť jazdiť a ak nechcete nič zadarmo, ale chcete sa o zážitok popasovať, tak ste na správnej adrese.

Otáčky lietajú zhora nadol, presne podľa toho, ako im to diktujeme. Automatická prevodovka bez problémov podraďuje o dva stupne a ak som veľmi nedočkavý a zošliapnem plynový pedál prudko až na podlahu, tak aj o tri. Motor zaručí ako býk a príjemne tuhé sedadlá tlačia dopredu. Z divokého cvalu ma preberie návrat do civilizácie, kde pre istotu prepínam späť do zeleného režimu a dávkovanie plynu odovzdávame skúsenému tempomatu.



Každý špás niečo stojí a pri Countrymane to môže, ale nemusí, platiť dvakrát. Záleží len na zvolenom štýle jazdy. V zelenom režime s ľahkou nohou sa vie presúvať po meste veselo pod šesť litrov, ak sa však príliš často necháte zviesť na opustené kľukaté cestičky, spotreba vyletí prudko nahor.

Osobne si však myslím, že to je dobrá správa, lebo záleží len na vás, či s Countrymanom v pokoji a úsporne rozvozíte ráno celú rodinu do školy a do práce alebo sa vydáte rovno na svoj súkromný okruh WRC.


TECHNICKÉ ÚDAJE | MINI Cooper S All4 Countryman

Motor preplň. benzínový R4, 1 998 cm³
Výkon 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 280 Nm pri 1 350 – 4 600 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové s vnútorným chladením.
Pneumatiky 225/50 R18.
Batožinový priestor 450/1 390 dm³
Rozmery: 4 299 × 1 822 × 1 557 mm, rázvor 2 670 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 460 /2 050 kg, objem nádrže 51 l.
Najvyššia rýchlosť 225 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,4 s 
Spotreba 7,6/5,4/6,2 l/100 km
Emisie CO₂ 141 g/km
Cena/testované vozidlo 31 500 €/40 570 €
Konkurenti: Mercedes GLA, Audi Q3, Seat Ateca




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »