Test Renault Mégane sedan: Marketing
Je to sedan. Ale aj napriek tomu dostal označenie Renault Mégane GrandCoupé. Vyskúšali sme verziu Energy dCi 110.
Vydané Text: Redakcia
Ku skratke GrandCoupé patrí zákonite aj luxus a Francúzi vám ho dodajú aj v ostatných modeloch vo forme veľkého 8,7-palcového dotykového displeja R-Link2. Ten je totiž filozoficky prebratý práve z Tesly. Cez jeho dotykový displej ovládate väčšinu funkcií, klasickými tlačidlami a otočnými ovládačmi ovplyvníte už len niektoré funkcie ako napríklad vyhrievanie sedadiel, povinné vypnutie štart-stop systému alebo výstražné smerovky či centrálne zamykanie. Klasickým štýlom si nastavíte aj teplotu klimatizácie, vnútorný okruh a vyhrievanie skiel a automatický režim.
Všetko ostatné vám nastaví váš štrnásťročný syn na dotykovom displeji. A nie je toho málo, k dispozícii nie je len voľba náladového podsvietenia, ale aj štýl prístrojovej dosky. Každé nastavenie zanechá daktylnú stopu na displeji, ktorú nevyčistíte ani vo photoshope. Ak máte fóbiu z dotykového ovládania, stačí si vybrať nižší stupeň výbavy. Ten buď nemá dotykový displej, alebo je menší. Navyše ušetríte.
Na druhej strane nádych kvality môžeme potvrdiť. Okrem toho nezabudli v Renaulte na praktickú stránku, všetky drobnosti majú svoje miesto, vrátane veľkého odkladacieho priestoru na smartfón. GrandCoupé získalo oproti hatchbacku aj 31 milimetrov rázvoru navyše, čo má pozitívny dopad na priestor vzadu. Ten uspokojí aj dospelých, nielen na kratšie vzdialenosti. Batožinový priestor si pripísal plus 116 dm3 objemu a mínus v podobe ťažšieho prístupu. Ale s tým majitelia sedanov rátajú.
V zásade možno povedať, že GrandCoupé vyznáva starú školu, čiže komfortné nastavenie s veľmi príjemným vyladením, ktoré rešpektuje nároky na rýchlejšiu jazdu, no zbytočne vás k nej neinšpiruje. Ak ste jazdecky orientovaný, musíte siahnuť po hatchbacku alebo kombíku s označením GT, ktorý má riadenú zadnú nápravu a športový podvozok.
Namiesto športových jazdných vlastností vyzdvihujeme mimoriadne úsporný motor 1.6 dCi s maximálnym výkonom 96 kW (130 k), ktorý sa opäť skrýva za označením Energy dCi 130. Ponúkne želanú kombináciu dynamiky vo forme zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy, pričom normálny jazdný štýl odmení priemernou spotrebou na úrovni piatich litrov nafty.
Cena auta je prijateľná, hoci v priamom porovnaní s konkurenciou nezískate nejakú výraznú úsporu, takže predajným argumentom bude najmä dizajn a možno aj označenie GrandCoupé. Takže možno sa mýlim, ale to je jedno. Mégane GrandCoupé sa bude páčiť mnohým.
Technické údaje | Renault Mégane GrandCoupé Energy dCi 130
Motor prepĺň. naftový R4, 1 598 cm3Výkon 96 kW (130 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: pohon predných kolies, 6 st. manuálna prevodovka, vpredu vzpery pseudo McPherson, vzadu vlečená zadná náprava. Brzdy kotúčové vpredu a vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 205/50 R17.
Batožinový priestor 550/987 dm3
Rozmery: 4 632 × 1 814 × 1 443 mm, rázvor 2 711 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 476/1 933 kg, objem nádrže 49 l.
Najvyššia rýchlosť 201 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,5 s
Spotreba 4,6/3,6/4,0 l/100 km
Emisie CO2 103 g/km
Cena/testované auto 19 790 €/22 160€
Konkurenti: Volkswagen Jetta, Hyundai i40, Mazda 3
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.