Magazín
Aké vlastnosti by mal mať ideálny kompresor?
Správny tlak v pneumatikách je nielen zárukou bezpečnosti, ale aj predlžuje životnosť pneumatík a ovplyvňuje spotrebu paliva. Hoci niektorí vodiči stále hustia pneumatiky ručne alebo pomocou nožnej pumpy, je oveľa pohodlnejšie používať elektrický kompresor.
Dopravná poradňa
Môžete prísť o vodičák, keď prejdete cez oranžovú? Otázky a odpovede o semaforoch / Dopravná poradňa
Môže motorista prejsť cez oranžovú na semafore?
S chladnou hlavou: Čo robiť po dopravnej nehode? Čo ak nemá druhé vozidlo PZP?
Dopravná nehoda je nepríjemná a ani pri najlepšej snahe sa jej niekedy nedá vyhnúť. Čo v takej situácii robiť? Dôležité je zachovať si chladnú hlavu a riadiť sa krokmi, ktoré nájdete v tomto článku.
Peniaze na nové auto refinancovaním hypotéky? Doteraz áno, od januára nastanú zmeny, ktoré vec skomplikujú
Éra lacných hypoték vraj skončila, čo nepriaznivo ovplyvňuje aj tých, ktorí si chceli kúpiť nové auto refinancovaním.
Narazil do auta, ktoré išlo v protismere, aj tak je vinníkom nehody. Vysvetľujeme, prečo to tak má byť
Inak sa na vec môže pozerať polícia a inak poisťovňa. Je nadradený zákaz predchádzať v križovatke alebo povinnosť dať prednosť vozidlám na hlavnej ceste?
Požičiavate občas svoje auto? Ak jeho vodič spôsobí nehodu, škody budete znášať vy. Vysvetľujeme, prečo je to tak
Niektoré situácie sa posudzujú na mieste, iné metódou objektívnej zodpovednosti. Obe môžu ísť na váš účet, hoci ste vôbec pri nehode neboli.
Neparkovať ani pred vlastným domom! Obytné zóny majú vlastné pravidlá a platia aj pre rezidentov
Ako je to so státím v obytnej zóne? A čo elektrické kolobežky, smú sa v nej používať? Prinášame odpovede na najčastejšie otázky týkajúce sa obytnej, pešej a školskej zóny.
Nedali vám prednosť počas zipsovania? Kto je na vine v prípade nehody?
Každý motorista musí tieto pravidlá ovládať bez ohľadu na to, či sa mu zipsovanie páči alebo nie.
Prečo sú moderné motory odsúdené na prehrievanie a čo robiť, keď sa rozsvieti kontrolka teploty?
Vriaca nemrznúca zmes v chladiči, para, ukazovateľ teploty v červenej zóne... zdá sa, že o príznakoch prehriatia motora vieme všetko, vrátane jeho následkov v podobe zdeformovanej hlavy valcov. Dôvody sú tiež známe už dlho - upchatie chladiaceho systému či pokazený termostat. Lenže toto všetko platilo pred 20 rokmi. Moderné motory sú, paradoxne, svojimi konštruktérmi odsúdené na neustálu prácu na hranici prehriatia a vodič to spravidla zistí až vtedy, keď je príliš neskoro. Dnes si vysvetlíme, ako sa to stalo a čo je to „pravidelné prehrievanie“.
Videli ste cyklistov jazdiť aj za touto značkou? Aj cyklisti dostávajú pokuty za porušenie dopravných predpisov
Dopravné predpisy platia aj pre cyklistov. Hoci ich často prehliadajú, pri riešení dopravnej nehody zohrávajú kľúčovú úlohu.







