Magazín

Test spred 14 rokov: Peugeot 207 SW Outdoor zaujal

Test: Peugeot 207 SW Outdoor: IDE SA VON!

Modely SUV sú pre mnohých našincov drahé, alebo ich skrátka nepotrebujú. Aj majiteľ malého Peugeota 207 SW sa ale poteší, keď si môže kúpiť niečo z ich vlastností.

Outdoor stojí na vrchole ponukového listu modelu 207 SW, ako jedna z dvoch špičkových alternatív (tou druhou je Sport, s orientáciou jasnou už z názvu). Outdoor na prvý pohľad, najmä keď má takto žiariaci svetlý odtieň ako nami testované auto, odlíši ochranné oplastovanie prahov, lemov blatníkov a nárazníkov, najmä zospodu.

To, čo na obrázkoch až tak nevidno, je kryt aj pod motorom. Chválime, trochu sme sa však pozastavili nad (podľa nášho názoru) zbytočne lakovanými bočnými lištami na dverách.

Test: Peugeot 207 SW Outdoor: IDE SA VON!

Pozornejšie oko odhalí aj mierne plusy v oblasti svetlej výšky, ktoré prinášajú výslednú hodnotu 127 mm vpredu a 132 mm vzadu. Nie je to žiaden extrém, na poľnej alebo lesnej ceste smerom k chate však sú situácie, keď oceníte každý extra milimeter. Na jazdných vlastnostiach a komforte pruženia je zvýšený a zosilnený podvozok cítiť iba minimálne, najmä o máličko výraznejšími bočnými náklonmi, nie je to však nič, čo by dramaticky zhoršovalo slušný štandard dvestosedmičky.

Už sme spomínali, že Outdoor spočíva na špičke ponuky, tak len upresníme, že za jeho cenu dostanete okrem iného napríklad aj hliníkové 16-palcové disky alebo strešné nosiče v čiernej farbe.

Test: Peugeot 207 SW Outdoor: IDE SA VON!
Test: Peugeot 207 SW Outdoor: IDE SA VON!

Z dvoch párov motorov, ktoré sa do verzie Outdoor montujú, sme mali k dispozícii silnejší benzín objemu 1,6 litra. Do takéhoto auta by sme si síce lepšie vedeli predstaviť niektoré vydarené naftové HDi, nedá sa ale povedať, že by nás sklamal. Je kultúrny, pružný a s hmotnosťou verzie Outdoor, vyššou iba o 27 kg, si poradí aj celkom dynamicky.

A spotreba? Je pravda, že plne variabilný manažment ventilov od BMW ako autora tohto motora, sa dokáže postarať o pozoruhodne nízke spotreby, nie však za každých okolností. Keď skrátka motoru stúpate na krk, tak si svoje vypýta. Stačí sa ale iba trochu krotiť a reálny konzum hneď klesá. V prípade nášho testu na iba čosi vyše pol litra nad úroveň, sľubovanú výrobcom.

  • Zdroj: auto motor a šport, 2009
  • Text: Ladislav Malák
  • Foto: PANER (2) a Peter Michalec

Hodnotenie

  • Plusy: Zvýšený a zosilnený podvozok, ochranné oplastovanie karosérie a kryt pod motorom, kultúra a pružnosť motora, spotreba pri plynulej jazde, výbava.
  • Mínusy Mierne zvýšené bočné náklony, lakované bočné ochranné lišty, spotreba pri dynamickej jazde.

Technické údaje

  • Motor benzínový 1.6 R4
  • Zdvihový objem1598 cm3
  • Výkon88 kW/120 k pri 6000 ot/min
  • Krútiaci moment160 Nm pri 4250 ot/min
  • Karoséria: Dĺžka x šírka x výška: 4156x1750x1527 mm
  • Rázvor 2540 mm
  • Batožinový priestor 337/1258 l
  • Jazdné výkony
  • Maximálna rýchlosť 194 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h - 10,4 s
  • Spotreba počas testu7,0 l/100 km
  • Emisie CO2152 g/km
  • Základná cena verzie od 545 000 Sk (18 090,69 €)