Magazín

LIDL pokazil všetko, čo mohol! Pri každom nabíjaní vám zablokuje 80 € a nechýbajú ani absurdné poplatky, ktoré odrádzajú zákazníkov

LIDL nabíjanie

Nabíjanie elektrických vozidiel pri obchodnom reťazci Lidl bolo donedávna bezplatné. Časté zneužívanie tohto benefitu sa však spoločnosť rozhodla vyriešiť spoplatnením, ktoré však malo naďalej patriť k tým najvýhodnejším na trhu. Aká je realita?

Namiesto aplikácie využíva spoločnosť Lidl internetovú stránku, prostredníctvom ktorej dochádza k procesu platenia a spúšťania nabíjania. V porovnaní s konkurenčnými plnohodnotnými aplikáciami považujeme toto riešenie za krok nesprávnym smerom. Obzvlášť v kontexte už existujúcej aplikácie Lidl PLUS pre uplatňovanie zákazníckych benefitov, do ktorej mohli sekciu nabíjania integrovať.

Nabíjanie LIDL
Zdroj: LIDL

VÝHODNÉ LEN NA PAPIERI

Pokiaľ ide o oficiálnu cenu nabíjania za kWh, tak Lidl skutočne poskytuje o málo nižšie sadzby než základné programy priamej konkurencie ako ZSE Drive či GreenWay – AC 0,24 €/kWh alebo DC 0,39 €/kWh. Pred začatím každého nabíjania však môže prekvapiť rezervácia finančných prostriedkov vo výške 80 eur. Tieto peniaze, podľa prvých recenzií, blokuje Lidl až po dobu niekoľkých dní.

Okrem toho si spoločnosť pri nabíjaní účtuje minimálnu sadzbu vo výške 3,60 € pre AC alebo 3,51 € pre DC nabíjanie. To znamená, že ak budete chcieť ukončiť nabíjanie skôr než stihnete prečerpať objem elektrickej energie v danej hodnote, prídete o časť svojej investície.

Tento poplatok vo výške minimálne 3,60 € je obzvlášť nezmyselný pri pomalom AC nabíjaní plug-in hybridných vozidiel. Pre vyčerpanie minimálneho vkladu by majiteľ takého vozidla musel stráviť na parkovisku minimálne 2-3 hodiny v závislosti od rýchlosti palubnej nabíjačky. Niektoré plug-in hybridné modely navyše disponujú menšou kapacitou batérie, ktorá nedokáže využiť objem elektrickej energie v minimálnej hodnote 3,60 €.

TEST: Škoda Octavia iV

Ako príklad môžeme použiť plug-in hybridný model Škoda Octavia iV s netto kapacitou batérie 10 kWh a výkonom nabíjania 3,7 kW. Plné nabitie by majiteľa malo stáť len 2,40 €, avšak Lidl mu pri každom nabití zaúčtuje minimálne 3,60 €. To znamená, že pri každom nabíjaní na Lidl stanici príde majiteľ o 1,20 € úplne zbytočne.

Ďalšie peniaze navyše ho môžu stáť poplatky za parkovanie na ohradených parkoviskách, uvádza Lidl: „Ak je nabíjačka situovaná na parkovisku s parkovacím systémom, tak po uplynutí 60 min. bude účtovaný poplatok spojený s prekročením času bezplatného parkovania.“ Pri dobe nabíjania cez dve hodiny sa tak bude musieť majiteľ rozhodnúť, či zaplatí parkovné alebo príde o ešte väčšiu časť peňazí z minimálneho poplatku za nabíjanie.

Systém nastavený spoločnosťou Lidl odrádza majiteľov elektrických áut, pričom vyslovene nevýhodné sú podmienky pre nabíjanie plug-in hybridov.

TEST: Škoda Octavia iV

DRAHÝ ROAMING

Kartovej rezervácii 80 € a poplatku za minimálny odber sa môžete vyhnúť prostredníctvom roamingových programov. Ak vlastníte kartu iného poskytovateľa nabíjacích služieb (ZSE Drive, GreenWay atď.), môžete nabíjať na stanici Lidl bez obmedzení v rámci domáceho roamingu, ale za vyššiu jednotkovú sumu. V prípade ZSE Drive tak za 1 kWh zaplatíte od 0,39 € (AC) do 0,59 € (DC).

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!