„Elektrické a spaľovacie autá sú dva odlišné športy,“ povedal generálny riaditeľ skupiny Renault, Luca de Meo. Podľa neho existuje priemyselný dôvod na vyčlenenie týchto dvoch pohonných jednotiek ako samostatných podnikov.
Renault a ďalší výrobcovia automobilov – vrátane Fordu, Geely a Mahindry – uvažujú nad vytvorením nových značiek pre elektrické vozidlá. Týmto sa snažia prilákať kapitál, ktorý priviedol Teslu k biliónovému zhodnoteniu, získať agilitu pri vývoji nových technológií a lepšie riadiť prechod na elektromobilitu.
Iní – najmä Stellantis, Volkswagen a Daimler – uviedli, že plánujú pokračovať v prechode na elektrifikáciu s rovnakou obchodnou štruktúrou.
„Elektromobily vnímame ako rastúci biznis, zatiaľ čo spaľovacie motory su stabilný generátor peňazí," povedal de Meo na konferencii Financial Times Future of the Car 2022. „Je tu potreba oddeliť dva tímy, pretože hrajú odlišné športy," naznačil vytvorenie samostatnej značky pre elektrické vozidlá.

K jej uvedeniu by mohlo dôjsť „keď budeme pripravení dokázať trhom a investorom, že to má zmysel,“ dodal.
Vyzerá to tak, že Renault by chcel nasledovať konkurenčné Geely, ktoré v súčasnosti pripravuje svoju prvú elektrickú „spinoff“ značku Polestar na burzový debut.
Dodal, že akékoľvek odčlenenie by sa mohlo týkať približne 10 000 zamestnancov, podľa neho však nepôjde o „rozdelenie spoločnosti na dve časti, ale o izoláciu dvoch podnikov, ktoré sú úplne odlišné."
Prečo však Renault neskoncuje so spaľovacími motormi už dnes? Podľa šéfa Renaultu má predaj spaľovacích motorov stále zmysel (finančný) a už skôr uviedol, že väčšina pohonných jednotiek v roku 2030 bude stále založená na benzínových alebo naftových motoroch, aj keď s hybridným dopingom.