Magazín

Podľa šéfa Renaultu sú elektromobily a spaľovacie autá „dva odlišné športy, ktoré treba oddeliť“. Uvidíme čoskoro novú elektrickú značku?

Luca de Meo Renault
Šéf Renaultu Luca de Meo vidí v elektromobilite obrovský potenciál. Na druhú stranu je poriadne kritický k emisnej norme Euro 7.
Zdroj: YouTube

„Elektrické a spaľovacie autá sú dva odlišné športy,“ povedal generálny riaditeľ skupiny Renault, Luca de Meo. Podľa neho existuje priemyselný dôvod na vyčlenenie týchto dvoch pohonných jednotiek ako samostatných podnikov.

Renault a ďalší výrobcovia automobilov – vrátane Fordu, Geely a Mahindry – uvažujú nad vytvorením nových značiek pre elektrické vozidlá. Týmto sa snažia prilákať kapitál, ktorý priviedol Teslu k biliónovému zhodnoteniu, získať agilitu pri vývoji nových technológií a lepšie riadiť prechod na elektromobilitu.

Iní – najmä Stellantis, Volkswagen a Daimler – uviedli, že plánujú pokračovať v prechode na elektrifikáciu s rovnakou obchodnou štruktúrou.

„Elektromobily vnímame ako rastúci biznis, zatiaľ čo spaľovacie motory su stabilný generátor peňazí," povedal de Meo na konferencii Financial Times Future of the Car 2022. „Je tu potreba oddeliť dva tímy, pretože hrajú odlišné športy," naznačil vytvorenie samostatnej značky pre elektrické vozidlá.

Luca de Meo Renault
Zdroj: Twitter

K jej uvedeniu by mohlo dôjsť „keď budeme pripravení dokázať trhom a investorom, že to má zmysel,“ dodal.

Vyzerá to tak, že Renault by chcel nasledovať konkurenčné Geely, ktoré v súčasnosti pripravuje svoju prvú elektrickú „spinoff“ značku Polestar na burzový debut.

Dodal, že akékoľvek odčlenenie by sa mohlo týkať približne 10 000 zamestnancov, podľa neho však nepôjde o „rozdelenie spoločnosti na dve časti, ale o izoláciu dvoch podnikov, ktoré sú úplne odlišné."

Prečo však Renault neskoncuje so spaľovacími motormi už dnes? Podľa šéfa Renaultu má predaj spaľovacích motorov stále zmysel (finančný) a už skôr uviedol, že väčšina pohonných jednotiek v roku 2030 bude stále založená na benzínových alebo naftových motoroch, aj keď s hybridným dopingom.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Scout Rogue (auto motor a šport č. 6/2022, foto: Juraj Hrivnák)
MOTO

Zlý chlapec. Test Indian Scout Rogue

Pohľad do slovníka hovorí, že rogue má v slovenčine viacero významov, no ani jeden nie je veľmi pozitívny. Azda najjemnejšie by sa to dalo preložiť ako nezbedník. To by sedelo na človeka. No ako je to v prípade, pokiaľ takto označíte motocykel?