Podľa šéfa Renaultu sú elektromobily a spaľovacie autá „dva odlišné športy, ktoré treba oddeliť“. Uvidíme čoskoro novú elektrickú značku?

Generálny riaditeľ Renaultu, Luca de Meo, plánuje reštrukturalizáciu spoločnosti, aby zvládla prechod na elektrifikáciu.
Vydané  Text: 

*„Elektrické a spaľovacie autá sú dva odlišné športy,“* povedal generálny riaditeľ skupiny Renault, Luca de Meo. Podľa neho **existuje priemyselný dôvod na vyčlenenie týchto dvoch pohonných jednotiek ako samostatných podnikov.** Renault a ďalší výrobcovia automobilov – vrátane Fordu, Geely a Mahindry – **uvažujú nad vytvorením nových značiek pre elektrické vozidlá.** Týmto sa snažia prilákať kapitál, ktorý priviedol Teslu k biliónovému zhodnoteniu, získať agilitu pri vývoji nových technológií a lepšie riadiť prechod na elektromobilitu. Iní – najmä Stellantis, Volkswagen a Daimler – uviedli, že plánujú pokračovať v prechode na elektrifikáciu s rovnakou obchodnou štruktúrou. *„Elektromobily vnímame ako rastúci biznis, zatiaľ čo spaľovacie motory su stabilný generátor peňazí,“* povedal de Meo na konferencii Financial Times Future of the Car 2022. *„Je tu potreba oddeliť dva tímy, pretože hrajú odlišné športy,“* naznačil vytvorenie samostatnej značky pre elektrické vozidlá.
K jej uvedeniu by mohlo dôjsť *„keď budeme pripravení dokázať trhom a investorom, že to má zmysel,“* dodal. Vyzerá to tak, že **Renault by chcel nasledovať konkurenčné Geely, ktoré v súčasnosti pripravuje svoju prvú elektrickú „spinoff“ značku Polestar** na burzový debut. Dodal, že akékoľvek odčlenenie by sa mohlo týkať približne 10 000 zamestnancov, podľa neho však nepôjde o *„rozdelenie spoločnosti na dve časti, ale o izoláciu dvoch podnikov, ktoré sú úplne odlišné.“* Prečo však Renault neskoncuje so spaľovacími motormi už dnes? **Podľa šéfa Renaultu má predaj spaľovacích motorov stále zmysel** (finančný) a už skôr uviedol, že väčšina pohonných jednotiek v roku 2030 bude stále založená na benzínových alebo naftových motoroch, aj keď s hybridným dopingom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.