Magazín

Naši čitatelia nechcú, aby sme testovali elektromobily! Niektorí nám posielajú aj listy, rozhodli sme sa reagovať:

Elektromobil EQS

Všetci vieme, čo znamená pojem „hlučná menšina“. Je to relatívne malá skupina ľudí, ktorí veľmi aktívne vyjadrujú svoj (väčšinou negatívny) názor. Na tom nemusí byť nič zlé – koniec-koncov, sám sa cítim byť súčasťou hlučnej menšiny.

Moje nároky na auto, ktoré by som si bol ochotný kúpiť, sú oveľa vyššie, než to, čo väčšina automobilov ponúka. Som odporca neustáleho ťukania do dotykového displeja, aj keď si chcem len pustiť vyhrievanie sedadla, mám rád väčšie atmosférické motory a jazdné vlastnosti sú pre mňa oveľa dôležitejšie, než to, či má nový 19-palcový disk na nejakom mestskom SUV diamantovú úpravu, alebo nie.

Svoju frustráciu z aktuálneho stavu automobilového priemyslu taktiež často vyjadrujem aj v našom časopise, a predsa sa málokedy stane, že sa niečo zmení k lepšiemu, aj keď už sa stalo, že automobilky si vzali rady novinárov skutočne k srdcu.

V minulom editoriále som sľúbil, že odpoviem na požiadavku niektorých našich čitateľov, ktorí navrhovali, aby sme vôbec v časopise netestovali elektromobily. Nebolo ich veľa, ale ak sa pozrieme na internet, zistíme, že odporcovia elektromobilov svoj odpor dávajú veľmi výrazne najavo. Preto prichádza odpoveď: čo by sme tým získali?

ZSE, nabíjanie, elektromobil

Žiaľ, elektromobilita je smer, do ktorého tlačí automobilky Európska únia. A nie len rečami, ale skutočnými pokutami, ak flotilové emisie všetkých predaných automobilov prekročia istý (extrémne prísny) priemer. Ale aj keby to tak nebolo. Existujú čitatelia, ktorí majú na elektromobilitu opačný názor. Elektromobily vyhľadávajú, zaujímajú sa o ne a možno už nejaký majú alebo si ho plánujú kúpiť.

Takí ľudia skutočne existujú! Máme ich ignorovať? My sa v časopise snažíme prinášať informácie o celom automobilovom priemysle. Podobný „hejt“ ako elektromobily si plošne odnášajú trojvalce, pritom jeden má pod kapotou aj GR Yaris a je to jedno z najlepších áut, aké sme minulý rok testovali! Ak vám, milí dotknutí čitatelia, tak veľmi prekážajú elektromobily, nemusíte o nich čítať. Prečítajte si o Hyundai i30 N alebo o BMW M4 Competition xDrive. Alebo o skvelom šesťvalcovom Land Roveri Defender.

Krása automobilového priemyslu je v tom, že ešte stále si je z čoho vybrať. Tak si vyberte a užívajte si v našom časopise to, čo je vášmu srdcu blízke!

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Indian Springfield Dark Horse
Testy autoškoly

Test Indian Springfield Dark Horse: Dobrodružná Amerika

Predstavy ľudí o Amerike majú mnoho podôb. Od opálených tiel na plážach v Miami, cez bohatých obchodníkov v New Yorku, až po fi lmové celebrity v Los Angeles či bezbrehú zábavu v Las Vegas. Medzi tým sú nekonečné priestory, ktoré v predstavách križujú chlapíci na motocykloch. Presne k tejto poslednej predstave sa hodí aj náš spoločník Indian Springfield Dark Horse.