Toyota v Európe láme rekordy! Nezastavila ju ani pandémia či polovodičová kríza

Japonská automobilka je na starom kontinente čoraz populárnejšia.
Vydané  Text: 

Spoločnosť Toyota Motor Europe (TME) za rok 2021 predala na trhoch západnej, strednej a východnej Európy vrátane Turecka a Ruska, Izraela a radu krajín v strednej Ázii 1 076 300 vozidiel značiek Toyota a Lexus. Opäť tak prekonala výsledky celého trhu, ktorý stagnoval v dôsledku spoločných vplyvov pandémie a kritického nedostatku počítačových čipov. **Celkový trhový podiel vzrástol o 0,4 percentuálneho bodu na 6,4 %, čo znamená historický rekord, do ktorého sa premieta celkový rast o 1,4 percentuálneho bodu od roku 2018.** Vďaka tomu značka Toyota po prvýkrát v histórii obsadila druhé miesto v európskom rebríčku najpredávanejších osobných vozidiel. **Podieľa sa na tom rekordne vysoký zákaznícky dopyt po nízkoemisných modeloch zahŕňajúci širokú škálu čistých elektromobilov, vozidiel poháňaných palivovými článkami, plug-in hybridov a klasických hybridov.** TME predala celkovo 623 777 hybridných vozidiel (medziročne +19 %), čím ich podiel na celkovom predaji vzrástol na 58 % (resp. 70 % v západnej Európe). *„TME vďaka ponúkanej skladbe produktov a pohonných ústrojenstiev dokázala v roku 2021 naplniť emisné ciele EÚ, čo hodláme robiť aj do budúcna v rámci našej cesty k uhlíkovej neutralite,“* uviedol Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe. Značky Toyota a Lexus v decembri minulého roku odhalili niekoľko nových elektrifikovaných produktov, ktoré budú kľúčovou súčasťou firemnej stratégie v oblasti uhlíkovej neutrality. **Celosvetovo bude firma do roku 2030 ponúkať celkovo 30 batériových elektromobilov s pokrytím všetkých segmentov trhu.** **Toyota chce do tej doby v krajinách západnej Európy dosiahnuť v predaji aspoň 50 % podiel bezemisných vozidiel, v prípade značky Lexus je cieľom predávať iba vozidlá s nulovými emisiami.** Vo výhľade do roku 2035 bude TME v rámci EÚ pripravená na 100 % zníženie emisií CO2 pri všetkých nových vozidlách. V najbližšom výhľade (do roku 2025) rozšíri TME svoju produktovú ponuku bezemisných vozidiel na 10 modelov.
### Výsledky jednotlivých značiek a modelov Toyota v roku 2021 zvýšila podiel na mainstreamovom trhu o 0,6 percentuálneho bodu na 6,3 % pri náraste predaja o 9 % na 1 003 859 vozidiel. **Najpredávanejšie modely značky, teda Corolla, Yaris a RAV4, sa na uvedenom predaji podieľali z 55 %.** Hybridné elektrické vozidlá sa na celkovom predaji podieľali z 58 % (+5,0 percentuálneho bodu medziročne), resp. 69 % (+6,0 percentuálneho bodu) v krajinách západnej Európy. Ku kľúčovým novým modelom, ktoré značka uviedla na trh, patrí úplne nové kompaktné SUV s označením Yaris Cross. V apríli 2021 bol oznámený vznik novej čiastkovej značky bZ pre batériové elektromobily postavené na vyhradenej platforme eTNGA a následne v decembri 2021 nasledovala európska premiéra modelu bZ4X z kategórie SUV.
Lexus medziročne zaznamenal nárast predaja o 2 % pri trhovom podiele v prémiovom segmente na úrovni 2,3 %. **Najpredávanejšie modely, teda UX, NX a RX, sa na predaji podieľali z 81 %.** Hybridné elektromobily tvorili 61 % celkového európskeho predaja značky, pričom v krajinách západnej a strednej Európy tento podiel narástol na 90 %. V poslednom štvrťroku 2021 bol uvedený Lexus NX druhej generácie a popri výrazne zlepšenom hybridnom elektromobile predstavila značka svoj historicky prvý plug-in hybrid. **dávno Lexus oznámil, že v polovici roku 2022 uvedie svoje prvé čisto elektrické vozidlo na vyhradenej platforme, model RZ 450e.** Ambiciózne plány značky Lexus zahŕňajú 20 modelových noviniek do roku 2025 a bezmála zdvojnásobenie európskeho predaja na 130 000 vozidiel v rovnakom období.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé