Koniec tichým elektromobilom, prvé elektrické AMG sa svojím zvukom chváli. Majstrovský Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Aj elektromobily môžu mať bohatý športový zvuk, prioritou však naďalej ostáva pohon a jazdné vlastnosti. Mercedes-AMG uvádza, že model EQS 53 AMG 4MATIC+ je všetko, len nie tichý.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Hodí sa však k vysokovýkonným autám bzučanie? Samozrejme, že nie, aj značka Mercedes-AMG vie, že to tak nemohla nechať. Preto vo svojom úplne prvom elektrickom Mercedes-AMG, modeli EQS 53 4MATIC+, nechal kompletne prepracovať zvuk pohonu a podarilo sa vytvoriť niečo naozaj pôsobivé
Balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, kombinuje výbavu ovplyvňujúcu dynamiku jazdy, ktorej patrí silné zvýšenie výkonu pre PRETEKÁRSKY ŠTART a zvýšenie maximálnej rýchlosti na 250 km/h, s emocionálnym Zvukovým zážitkom AMG „Výkonnostný“. Táto funkcia sa na troch voliteľných stupňoch Vyvážený, Športový a Výkonný postará o nezameniteľný zvukový zážitok. Intenzita zvukového nastavenia sa riadi aktuálnym stavom vozidla a zvoleným jazdným programom. Zvuky, ktoré boli skomponované špeciálne pre zvukový svet Výkonnostný, napríklad pre nabíjanie alebo funkcie infotainmentu, završujú zážitok AMG.
Dynamika jazdy dodržiava to, čo sľubuje zvuk: pri vhodnej teplote a stave nabitia je možné nakrátko zvýšiť maximálny výkon a krútiaci moment pre PRETEKÁRSKY ŠTART. Na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potom model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ potrebuje len 3,4 sekundy. Budiče kmitov a reproduktory vo vozidle už počas státia jasne ukazujú silu elektromotorov a poskytujú emocionálne nabitú zvukovú stopu pre intenzívne zrýchlenie. Grafické vyhotovenia ukazovateľov, ktoré sú špecifické pre AMG, v displejoch zdôrazňujú jazdný výkon aj vizuálne. Prostredníctvom nastavení multimediálneho systému je možné Zvukový zážitok AMG kedykoľvek deaktivovať – osobitne pre exteriér a interiér.
Raz počuť je lepšie ako stokrát čítať, vypočujte si zvuk Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ sami:
Pohon a výkon EQS 53 AMG 4MATIC+
Srdcom nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ postaveného na platforme EVA2 je koncepcia pohonu s dvoma motormi – obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej. Ponúka tak plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.Základná verzia dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosahuje závratných 950 Nm.
S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon v režime PRETEKÁRSKY ŠTART s funkciou zvýšenia výkonu zvýši až na 560 kW (761 k) a krútiaci moment vzrastie až na 1 020 Nm. Tieto hodnoty berú dych nielen na papieri, ale aj fyzicky – zrýchlenie z nuly na rýchlosť 100 km/h s balíkom AMG DYNAMIC PLUS prebehne už za 3,4 sekundy. Teraz si predstavte tú kinetickú energiu, keď dvojmotorový pohon dokáže auto s pohotovostnou hmotnosťou 2 655 kg vystreliť na stovku za menej ako štyri sekundy.
Podvozok nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je podobne ako EQS od značky Mercedes-EQ vybavený viacprvkovou prednou nápravou a zadnou nápravou s priestorovým zavesením kolies. Inžinieri AMG cielene zdokonalili a vyladili komponenty tak, aby spĺňali osobitné požiadavky zákazníkov AMG. To platí pre komfort jazdy aj pre jazdnú dynamiku. Podvozok AMG RIDE CONTROL+ má vzduchové pruženie, ktoré je spojené s adaptívnym, elektronicky riadeným nastavovaním tlmenia v kombinácii so sériovým riadením zadnej nápravy s natočením kolies až do 9 stupňov.
Nová generácia akumulátorov s kapacitou 107,8 kWh
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený výkonným 400-voltovým akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. Iba desatina z jeho chemického zloženia nikel-kobalt-mangán je tvorená kobaltom. Vysokovoltový akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh a v porovnaní s predchádzajúcimi stupňami vývoja sa nová generácia akumulátorov vyznačuje výrazne vyššou energetickou hustotou. Okrem toho má vyšší výkon nabíjania a dôležitou novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom (OTA). Aj systém manažmentu akumulátora bol vyladený špecificky pre AMG. Jazdné programy „Šport“ a „Šport+“ sú orientované na výkonnosť, jazdný program „Komfort“ je orientovaný na dojazd.Rovnako ako v sesterskom modeli od značky Mercedes-EQ, aj v tomto prípade možno akumulátor nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. V tomto prípade je možné „natankovať“ elektrický prúd pre ďalších 300 kilometrov (WLTP) už po 19 minútach.
Ako sa líši základná EQS od EQS 53 AMG 4MATIC+?
Na prvý pohľad typické vozidlo AMG – vďaka obloženiu chladiča s čiernym panelom špecifickým pre AMG s vertikálnymi výstuhami. Sprevádzané avantgardnou siluetou, ktorá je formovaná dynamicky plynulou líniou kupé a je zakončená svalnatou zadnou časťou s odtrhovou hranou AMG. Z oboch strán obkolesené veľkými diskmi s brzdovým systémom AMG. Teda ani vizuálne niet pochýb o tom, ku ktorej výkonnostnej rodine tento priekopník patrí.V luxusnom športovom interiéri sa odohralo takisto viacero zmien v porovnaní s východiskovou EQS. Za zmienku stoja napríklad tieto položky výbavy:
- prístrojová doska a línia bokov v imitácii kože ARTICO vo vesmírnej sivej farbe so štruktúrou NEOTEX a červeným ozdobným švom;
- stredové diely obloženia dverí a prechod stredovej konzoly do prístrojovej dosky z mikrovlákna MICROCUT v čiernej farbe s červeným ozdobným švom;
- volant AMG Performance v koži napa, dole sploštený, perforovaný v oblasti uchopenia so strieborne sfarbenými hliníkovými páčkami na nastavovanie rôznych stupňov rekuperácie;
- dodatočne k sériovým tlačidlám AMG na volante;
- športové pedále AMG;
- podlahové rohože a nástupné lišty AMG s nápisom AMG (osvetlené s výmenným krytom).
» Podrobnosti o modeli EQS si môžete prečítať priamo na stránkach spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia
Najdôležitejšie technické údaje Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ | |
Elektrické motory | Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM) |
Max. hnací výkon (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 484 kW/560 kW |
Max. hnací moment na výstupe prevodovky (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 950 Nm/1 020 Nm |
Náhon | Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 3,8 s/3,4 s |
Maximálna rýchlosť[5] (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) | 220 km/h/250 km/h |
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) | 107,8 kWh |
menovité napätie | 396 |
Max. rekuperačný výkon[6] | 300 kW |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | 11/22 kW |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | 200 kW |
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP) | 23,9 – 21,5 kWh/100 km |
Emisie CO₂ (WLTP) | 0 g/km |
Trieda efektívnosti | A+ |
Dojazd (WLTP) | 526 – 580 km |
Pohotovostná hmotnosť [7] | 2 655 kg |
Hodnota cw od[8] | 0.23 |
[5] Elektronické obmedzenie
[6] Táto hodnota sa vzťahuje na elektrický výkon, ktorý sa na základe rekuperácie ukladá do elektrického akumulátora. Možno ju dosiahnuť za optimálnych podmienok okolia, okrem iného aj v závislosti od stavu nabitia a teploty. Odchýlky sú možné.
[7] Podľa ES
[8] S kombináciou 21-palcových diskov a pneumatík AMG v jazdnom programe ŠPORT alebo ŠPORT+
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?