Toto sú ceny za skutočný luxus. EQS od Mercedes-EQ patrí do rúk tých najnáročnejších
Všetci už vedia o technologickej vyspelosti elektromobilu EQS od značky Mercedes-EQ. Koľko ale takýto špás vlastne stojí a čo všetko luxusný model ponúka na slovenskom trhu?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Keď sa dnes fanúšika značky Mercedes-Benz spýtate, čo mu napadne v súvislosti s novou EQS, nepochybne to bude dlhý elektrický dojazd, luxus v interiéri, Hyperobrazovka MBUX, veľký batožinový priestor či riadenie zadnej nápravy. Až na Hyperobrazovku MBUX sú všetky tieto asociácie už súčasťou základnej výbavy – je však v sérii EQS 580 4MATIC, čo je najčastejšie kupovaná verzia modelu. Nemá význam hľadať dôvody, prečo je záujem práve o ňu – ako prvá v poradí ponúka pohon všetkých kolies. Zákazníci Mercedesu však obyčajne chcú ešte viac – pri kúpe auta s hodnotou presahujúcou 100-tisíc eur pochopiteľne očakávajú, že bude jedinečné. V takomto prípade si na dodanie vozidla počkajú, pretože vedia, že odmenou za trpezlivosť im bude presne také vozidlo, aké si vysnívali
Koľko však reálne stojí takýto Mercedes, ktorého funkcie sa dajú ovládať mávnutím ruky, zobrazuje rozšírenú realitu na čelnom skle či má namiesto palubnej dosky Hyperobrazovku MBUX?
V prvej časti nášho seriálu o modeli EQS od Mercedes-EQ sme sa venovali sumáru kľúčových vlastností, ktoré robia tento luxusný elektromobil výnimočným. V tejto časti sa pozrieme na konkrétne stupne výbav, balíky a vybrané jednotlivé funkcie.
Tri hlavné motorizácie
a závratné 53 AMG na dva spôsoby
Výber motorizácie ovplyvňuje aj funkčnú výbavu elektromobilu, preto je najlepšie začínať práve jej výberom.
Koľko koní by mala mať luxusná limuzína, aby bola vždy pripravená držať tempo s najrýchlejšími autami na nemeckých diaľniciach bez rýchlostného limitu a ponúknuť pritom pravú radosť z jazdy? 150, 200, 250 koní? Samozrejme, že výkon nie je všetko, no i tak základný model EQS 350 (od 104 970 eur s DPH) dosahuje až 292 koní, teda 215 kW a maximálny krútiaci moment 565 Nm – ostatné motorizácie ponúkajú ešte podstatne viac.
Verzia EQS 450+ (od 113 970 eur s DPH) napriek vyššiemu výkonu až do 245 kW (333 k, 568 Nm) dosahuje o dve desatiny kilowatthodiny nižšiu priemernú spotrebu energie 16,6 kWh/100 km a tretím základným variantom pohonu je verzia EQS 580 4MATIC (od 140 856 eur s DPH) s maximálnym výkonom pohonu všetkých kolies až 385 kW (523 k, 855 Nm).
Toto výkonové spektrum pohonov, evidentne nadštandardné, pritom stále nezahŕňa vrchol ponuky. Tým je Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+: dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), krútiaci moment až do 950 Nm a s balíkom AMG DYNAMIC PLUS sa zvýši až na 560 kW (761 k) a 1 020 Nm. Tieto závratné hodnoty si už nevyhnutne vyžadujú pokročilý pohon všetkých kolies. Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ príde do predaja neskôr.
Základná výbava
Kritické komentáre na internete zvyknú tvrdiť, že nákup u prémiových značiek sa predražuje, pretože základná výbava vozidiel je slabá a každá príplatková položka je precenená. Ide o domnienky bez reálneho základu, čo odhaľuje už letmý pohľad na zoznam sériovej výbavy novej EQS. Tá základná v EQS 350 pozostáva aj z položiek ako napríklad:- 19″ zliatinové disky s mnoholúčovým dizajnom;
- vzduchové pruženie vpredu a vzadu;
- balík asistenčných systémov;
- automatickú klimatizáciu THERMATIC;
- štýl interiéru Electric Art (napr. volant v koži Nappa, čierny strop, velúrové rohože, komfortné sedadlá a iné);
- interiérové náladové LED osvetlenie;
- kožené čalúnenie rôznych farieb;
- pamäťový balík a vyhrievanie pre predné sedadlá;
- zadné výklopné dvere Easy-Pack;
- bezkľúčový prístup KEYLESS-GO a bezdotykovú obsluhu;
- parkovací balík s aktívnym asistentom parkovania s cúvacou kamerou;
- ochranu vozidla URBAN GUARD;
- balík displejov (skener odtlačkov prstov, širokouhlý kokpit, centrálny OLED displej so systémom MBUX);
- navigáciu MBUX premium s rozšírenou realitou;
- aktívne riadenie zadnej nápravy (do 4,5° uhla);
- bezdrôtové nabíjanie mobilov vpredu;
- vysokovýkonné svetlomety s LED;
- nabíjací kábel pre domácu zásuvku a nabíjací kábel pre nabíjaciu skrinku a verejné nabíjacie stanice, oba s dĺžkou 5 metrov;
- služba Mercedes me Charge umožňujúca nabíjať v najhustejšej sieti s viac ako 500 000 nabíjacími miestami v 31 krajinách (z toho viac ako 200 000 v Európe), pri ktorej v priebehu prvých troch rokov od kúpy EQS za používanie služby Mercedes me Charge, a teda aj zeleného nabíjania, nevznikajú pre zákazníka základné poplatky;
- ako aj služba IONITY: Bez obmedzenia (IONITY Unlimited), na ktorej zákazník využíva sieť rýchlonabíjacích staníc jeden rok od aktivácie bez nákladov na nabíjanie.
Hyperobrazovka MBUX a ďalšie špeciality
Samotná zobrazovacia časť Hyperobrazovky MBUX má šírku 141 cm, pričom plocha celého panela je takmer 2 432,11 cm2. Dva dotykové displeje vpravo majú haptickú spätnú väzbu, takže ich používanie je ergonomickejšie a istejšie. Ide o nepochybne najvýznamnejší odlišovací prvkov od konkurencie. Obrovský sklený panel je mierne zakrivený, proces ohýbania sa vykonáva pri teplotách okolo 650 stupňov Celzia a jeho význam spočíva ako vo zvýšení estetickej hodnoty, tak v praktickom ohľade. Spolujazdec má komfortný prístup k funkciám vozidla a môže za vodiča vykonávať napríklad úpravy na prebiehajúcej trase či sledovať filmy, ale aj sa prihlásiť do systému MBUX s vlastným používateľským kontom.Tento technologický míľnik je pritom v sériovej výbave najčastejšie kupovanej verzie EQS 580 4MATIC a pre EQS AMG 53 4MATIC+. Pre zvyšné dve verzie je Hyperobrazovka MBUX príplatkovou položkou za 8 640 eur s DPH.
Interiérový asistent MBUX je to, čo do interiéru EQS prináša možnosť ovládania gestami. Uľahčuje napríklad ovládanie slnečnej clony panoramatického okna, dverí vodiča a ďalších prvkov výbavy, stačí jednoducho mávnuť rukou v danom smere – pre pozorovateľa to vyzerá ako hotová mágia. Ak je tento interiérový balík samostatnou položkou, stojí 648 eur s DPH.
Osobitnú pozornosť si zaslúži aj balík AIR-BALANCE s parfumom No.6 MOOD Linen špeciálne vyvinutým pre model EQS, vyspelý filter klimatizácie ENERGIZING AIR CONTROL plus s HEPA filtrom so 600 gramami aktívneho uhlia s plochou približne 150 futbalových ihrísk či riaditeľské balíky pre zadné sedadlá.
Uvádzacia Edition 1
Jednou z možností, ako sa dnes môže zákazník so svojou novou EQS odlíšiť, je zadovážiť si verziu Edition 1. Jej vlastníctvom sa zákazník zaraďuje do klubu prvých vlastníkov novej EQS v krajine, čo sa má neskôr premietať aj do vyššej hodnoty vozidla po rokoch. Uvádzacia edícia pritom nie je len spoločenskou a hodnotovou záležitosťou, ale aj funkčným vylepšením základnej EQS.Jej základom je exteriérový paket AMG Line s 21-palcovými zliatinovými diskami AMG, obsidiánovou čiernou metalízou, panoramatickou posuvnou strechou či početnými štítkami s nápisom Edition 1. Z funkčného hľadiska je to potom Prvotriedny balík, digitálne svetlomety DIGITAL LIGHT, audiosystém Burmester®, parkovací balík s 360-stupňovou kamerou či klimatizované sedadlá.
Každá EQS je jedinečná
Minimalizmu a orientácii na funkčný dizajn sa dnes nevyhneme, predovšetkým nie v elektromobiloch. To ale neznamená, že by sa táto jednoduchosť mala prenášať aj do personalizácie vozidiel. Práve naopak, v prípade prémiových automobilov je možnosť precíznej konfigurácie kľúčová, pretože každý chce mať auto, ktoré bude dokonale napĺňať práve jeho potreby a záujmy.Druhou stranou mince sú potom skladové vozidlá, ktoré sú už vopred nakonfigurované s ohľadom na to, čo zákazníci zvyknú preferovať. Ani výber z takejto ponuky napokon nemusí byť pristúpením ku kompromisu, pretože EQS od značky Mercedes-EQ bude na cestách dominantná azda vždy – podobne, ako limuzíny Triedy S.
» Ďalšie podrobnosti o cenách a ponuke výbav pre Mercedes-Benz EQS si môžete prečítať priamo na stránkach spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia www.mercedes-benz.sk/eqs
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Nový model
Mercedes-AMG už testuje nové športové auto, ktorým chce nalákať kupcov Porsche Taycan
Budúca novinka nemeckej značky bude založená na platforme AMG.EA. Prototyp práve prešiel zimnými cestnými testami.
Bude mať „najnižšiu možnú polohu sedenia pre vodiča a cestujúcich“.Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.