Máte vodičák skupiny B a váhate nád skútrom? Prestaňte filozofovať a choďte do toho! Yamaha NMAX 125 vás rýchlo presvedčí, že to má svoje čaro.

Pre vodiča auta je každá jazda skútrom zážitok. S Yamahou NMAX je okorenený pekným športovým dizajnom a zaujímavými vychytávkami.
Vydané  Text: 

Skutočné nadšenie najmä pre motoristický šport sa ukázalo v momente, keď som zistil, že skúter si dokážem prepojiť so svojím smartfónom cez Bluetooth vďaka špeciálnej aplikácii Yamaha MyRide a skontrolovať si, aký som dosiahol maximálny náklon v zákrute. **Rovno sa priznám, že ako človek, ktorý má radšej komfort a stabilitu štyroch kolies, som lámanie týchto rekordov nechal na iných a skôr som ocenil možnosť skontrolovať, kde som skúter zaparkoval,** avšak pobavilo ma to. Skúter je predsa o užívaní si života bez obmedzení. A Yamaha NMAX je na to skvelý kandidát.
Jej elegantná tmavomodrá matná farba značí, že na ňu môžete nasadnúť hoc aj v obleku a vydať sa na obchodné rokovanie. Už stačí len vhodný výber prilby a nikto sa na vás nebude pozerať cez prsty. NMAX je pekný skúter – s ostrými krivkami, prísnymi LED svetlometmi a integrovaným lesklým čiernym veterným štítom. Šikovné pred vodou chránené odkladacie priestory vpredu zhltnú aj veľký mobil, dokonca je tu aj 12 V zásuvka, ak by ste si ho potrebovali cez adaptér nabiť. Trochu horšie je na tom neprakticky riešený odkladací priestor pod sedadlom – ak tu vozíte lekárničku, musíte ju vždy najprv „upratať“, než sem uložíte prilbu. **Tú navyše treba vkladať naopak, aby sa zmestila. Je to trochu otravné.** Vysoký stredový tunel motorky zas znamená, že musíte oželieť nosenie tašiek na háčiku, ako to dovoľujú viac „vykrojené“ stroje – na druhej strane, s hlbším vykrojením by už NMAX nevyzeral tak dobre, ako vyzerá.
A náležite k tomu aj jazdí. Podvozok by som zaradil k tým tuhším, avšak darí sa mu veľmi dobre držať kolesá v kontakte s vozovkou. Nie som žiaden jazdec, ale ako amatér musím povedať, že NMAX sa mi ovládal veľmi dobre. **Stroj je vyvážený, ľahko sa preklápa zo strany na stranu a celkovo pôsobí celkom agilne.** Prepletanie sa premávkou je hračka aj pre menej skúseného jazdca.
Nadštandardne tichý jednovalec s variabilným časovaním ventilov vie byť úsporný a so 7,1-litrovou nádržou vás na jedno natankovanie dovezie až do vzdialenosti 300 km. Keď treba, dokáže s týmto skútrom slušne pohnúť. **Nevystraší vás pri tom – nástup výkonu je pekne lineárny.** A keby dačo, k dispozícii je trakčná kontrola. Ak by ste potrebovali brzdiť, šmyku zabráni ABS na prednom aj zadnom kolese.
Yamaha NMAX 125 je pekný športový skúter, ktorý vám odhalí úplne novú tvár mestskej mobility. Ak ste majiteľom vodičského preukazu skupiny B a váhate, či vyskúšať skúter, tak prestaňte a vyskúšajte. Yamaha NMAX 125 vás rýchlo presvedčí, že to má svoje čaro. **Technické údaje** Yamaha NMAX 125 Motor R1, 125 cm3 Výkon: 9,0 kW (12,2 k) pri 8 000 ot./min. Krútiaci moment 11,2 Nm pri 6 000 ot./min. Pohon zadného kolesa: remeň Pneumatiky predná; zadná 110/70 R13; 130/70 R13 Objem nádrže: 7,1 l Prevádzková hmotnosť: 131 kg Cena od 2 990 €




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.