Testy

Máte vodičák skupiny B a váhate nád skútrom? Prestaňte filozofovať a choďte do toho! Yamaha NMAX 125 vás rýchlo presvedčí, že to má svoje čaro.

Skutočné nadšenie najmä pre motoristický šport sa ukázalo v momente, keď som zistil, že skúter si dokážem prepojiť so svojím smartfónom cez Bluetooth vďaka špeciálnej aplikácii Yamaha MyRide a skontrolovať si, aký som dosiahol maximálny náklon v zákrute. Rovno sa priznám, že ako človek, ktorý má radšej komfort a stabilitu štyroch kolies, som lámanie týchto rekordov nechal na iných a skôr som ocenil možnosť skontrolovať, kde som skúter zaparkoval, avšak pobavilo ma to. Skúter je predsa o užívaní si života bez obmedzení. A Yamaha NMAX je na to skvelý kandidát.

Yamaha NMAX 125

Jej elegantná tmavomodrá matná farba značí, že na ňu môžete nasadnúť hoc aj v obleku a vydať sa na obchodné rokovanie. Už stačí len vhodný výber prilby a nikto sa na vás nebude pozerať cez prsty. NMAX je pekný skúter – s ostrými krivkami, prísnymi LED svetlometmi a integrovaným lesklým čiernym veterným štítom. Šikovné pred vodou chránené odkladacie priestory vpredu zhltnú aj veľký mobil, dokonca je tu aj 12 V zásuvka, ak by ste si ho potrebovali cez adaptér nabiť. Trochu horšie je na tom neprakticky riešený odkladací priestor pod sedadlom – ak tu vozíte lekárničku, musíte ju vždy najprv „upratať“, než sem uložíte prilbu. Tú navyše treba vkladať naopak, aby sa zmestila. Je to trochu otravné. Vysoký stredový tunel motorky zas znamená, že musíte oželieť nosenie tašiek na háčiku, ako to dovoľujú viac „vykrojené“ stroje – na druhej strane, s hlbším vykrojením by už NMAX nevyzeral tak dobre, ako vyzerá.

Yamaha NMAX 125

A náležite k tomu aj jazdí. Podvozok by som zaradil k tým tuhším, avšak darí sa mu veľmi dobre držať kolesá v kontakte s vozovkou. Nie som žiaden jazdec, ale ako amatér musím povedať, že NMAX sa mi ovládal veľmi dobre. Stroj je vyvážený, ľahko sa preklápa zo strany na stranu a celkovo pôsobí celkom agilne. Prepletanie sa premávkou je hračka aj pre menej skúseného jazdca.

Yamaha NMAX 125

Nadštandardne tichý jednovalec s variabilným časovaním ventilov vie byť úsporný a so 7,1-litrovou nádržou vás na jedno natankovanie dovezie až do vzdialenosti 300 km. Keď treba, dokáže s týmto skútrom slušne pohnúť. Nevystraší vás pri tom – nástup výkonu je pekne lineárny. A keby dačo, k dispozícii je trakčná kontrola. Ak by ste potrebovali brzdiť, šmyku zabráni ABS na prednom aj zadnom kolese.

Yamaha NMAX 125

Yamaha NMAX 125 je pekný športový skúter, ktorý vám odhalí úplne novú tvár mestskej mobility. Ak ste majiteľom vodičského preukazu skupiny B a váhate, či vyskúšať skúter, tak prestaňte a vyskúšajte. Yamaha NMAX 125 vás rýchlo presvedčí, že to má svoje čaro.

Technické údaje

Yamaha NMAX 125

Motor R1, 125 cm3

Výkon: 9,0 kW (12,2 k) pri 8 000 ot./min.

Krútiaci moment 11,2 Nm pri 6 000 ot./min.

Pohon zadného kolesa: remeň

Pneumatiky predná; zadná 110/70 R13; 130/70 R13

Objem nádrže: 7,1 l

Prevádzková hmotnosť: 131 kg

Cena od 2 990 €

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie