Rozhovor s Tomášom Tatarom aj o jeho Lexuse RX450h

Čerstvý víťaz ankety o najlepšieho hokejového útočníka Slovenska, Tomáš Tatar, sa naplno venuje letnej príprave na nadchádzajúcu sezónu.
Vydané  Text: 

Jeden z najobľúbenejších hráčov našej reprezentácie aj zámorského klubu Montreal Canadiens, s už povestným číslom 90 na drese, trávi s týmto cieľom väčšinu času doma v Dubnici nad Váhom – vo vychytenom fitnescentre, ktoré tu sám založil. Na letných cestách po Slovensku mu pri tom robí spoločnosť luxusný crossover Lexus RX 450h HYBRID. Na chvíľu nás zviezol a popri tom sme sa porozprávali. **Tomáš, ako teda vyzerá tvoje tohtoročné leto na Slovensku?** Mám ho celkom pestré. Paradoxne, počas leta na Slovensku mám vždy menej voľného času než v Montreale. Na dennom poriadku mám tréningové jednotky v rámci letnej prípravy a okrem toho kopec stretnutí. Ale zároveň sú to aj veľmi príjemné mesiace, ktoré môžem tráviť doma so svojimi blízkymi. To si veľmi cením, je to pre mňa vždy priorita. **Dočítali sme sa, že v Dubnici máš aj vlastné, originálne fitnescentrum…** Áno, práve tu absolvujem tú športovú časť. Aktívnu letnú prípravu mávam od pondelka do stredy. Vo fitku mám svojich trénerov a môžem sa tu venovať všetkým tréningovým aktivitám pokope na jednom mieste. Takýto priestor som u nás v minulosti vždy hľadal, pretože letná príprava počas tých 2 – 3 mesiacov je pre mňa absolútne kľúčová. Ako hovoríme my hokejisti: „Keď sa ťa zima opýta, čo si robil v lete…“, tak tam nájdeš tú odpoveď (smiech). A dopadlo to tak, že som si nakoniec tak trochu splnil svoj sen a spolu s priateľmi som založil vlastné fitko, ktoré má v sebe to najlepšie z toho, čo som videl v zahraničí.
**Môže sem prísť ktokoľvek alebo len profesionálni športovci?** Samozrejme, komplexnosťou vybavenia a služieb si tu na svoje príde ktokoľvek – od profesionálov až po rekreačných športovcov. Jeden z dôvodov, prečo sme sa na to dali, je aj to, že chceme podporovať mladé talenty a chceli sme vytvoriť miesto, kde budú mať aj oni tie najlepšie podmienky na tréning a svoj rast. **Ako hodnotíš s odstupom času štart svojej tohtoročnej sezóny na Slovensku – teda účasť nášho tímu na MS v hokeji?** Musím povedať, že veľmi kladne. Aj keď určite nás všetkých mrzelo, že sa nepostúpilo zo skupiny. Ale s čistým svedomím môžem povedať, že taký atraktívny hokej, aký sme predviedli na týchto MS, Slovensko neukázalo za posledných možno aj 10 rokov – herný hokejový prejav, mladí hráči, kombinácia toho všetkého… Naozaj to stálo za to. Proti všetkým silným súperom sme hrali rovnako dobre, agresívne a fanúšikovia si to mohli naozaj užiť. Bojovali sme so srdcom. **Takže vnímaš pozitívnu odozvu aj zo strany fanúšikov?** Rozhodne áno, sme naozaj šťastní, že sa nám po všetkých tých rokoch negatívnych postojov trošku podarilo zmeniť smerovanie a vnímanie slovenských fanúšikov. A myslím, že veľa z nich sa už teraz možno aj teší na ďalšie MS. Sme radi, že trošku opäť vzrástla hrdosť.
**Žil si v mnohých amerických aj kanadských metropolách… Má podľa teba Slovensko predsa len niečo naviac, nejaké špecifické čaro, v porovnaní s „veľkým“ svetom?** Naša krajina môže byť hrdá na veľa vecí – má krásnu prírodu, prostredie na život a myslím, že aj veľa dobrých ľudí. Zvyknem čítať, že si tu ľudia závidia, ale ja osobne sa s tým nestretávam. Rád sa sem vraciam a myslím, že už s úplnou istotou môžem povedať, že keď raz dohrám svoju kariéru, chcel by som sa sem vrátiť natrvalo. Ťahá ma to domov, aj keď viem, že tu úroveň života ešte nedosahuje také levely ako v mestách, kde som žil a žijem v zahraničí. Ponúkaný životný komfort tam – či už pre seba alebo aj pre svoje deti v budúcnosti – by som však nevymenil za svoje rodné Slovensko. **Ktorú časť našej krajiny máš najradšej? Už si sa tam toto leto vybral?** Tatry sú určite miesto, ktoré musím navštíviť vždy, keď som tu. Rád si tam chodím oddýchnuť a opäť sa tam chystám. Na Slovensku mám veľa obľúbených miest. Vždy je to ale hlavne o ľuďoch – či už je to v Bratislave, Dubnici, Trenčíne, v Banskej Bystrici alebo Košiciach. V každom meste mám nejakých známych, ktorých rád uvidím a s ktorými sa rád stretnem. **Toto leto brázdiš slovenské cesty na hybridnom SUV Lexus RX? Ako si sa s ním zžil?** Lexus ma veľmi príjemne prekvapil. Najmä tým, aké je to moderné, štýlové auto, ktoré vyžaruje úplne špecifickú atmosféru. Najviac ma dostal interiér, s ktorým sa vývojári neskutočne vyhrali. Milujem, ako nadčasovo a až priam nadpozemsky to tu vyzerá. A potvrdzujú mi to aj ľudia, ktorých v aute vozím. Jeden kamarát mi vyslovene povedal: Počúvaj, to je úplná, do očí bijúca „galaktika“ (smiech). **A čo hovoríš na jazdné vlastnosti?** Skvelo hodnotím hybridný pohon. Páči sa mi, ako pracuje motor a celková technika auta a jej chod hlavne v meste. Auto jazdí mimoriadne ticho a popri tom výrazne šetrí a je eko. A čo je pre mňa tiež veľmi komfortné, že sa nemusíte o nič starať a všetko za vás rieši elektronika. Netreba ho nijako dobíjať. Od svojho auta očakávam pohodlie, priestor a spoľahlivosť. Lexus vám to dáva a navyše má výbornú spotrebu a technológie, ktoré naozaj potešia. Mal som možnosť vyskúšať mnoho luxusných áut, ale musím uznať, že táto značka ma vážne dostala. **Ako auto najčastejšie využívaš? A koho máš najradšej pri sebe na palube?** Využívam ho dennodenne na veľmi veľa vecí – či už na pracovné jazdy s celým hokejovým výstrojom, s rodinou, kamarátmi, samozrejme s priateľkou, ktorá si tiež rada sadne za volant 🙂 Preto potrebujem auto, ktoré nielen dobre vyzerá, ale je aj praktické a všestranné. Preto je to pre mňa úplne ideálna voľba.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.