Magazín

Rozdiel medzi týmito značkami je obrovský, väčšina motoristov ho pritom nepozná!

Autoviny.sk pred niekoľkými týždňami zverejnili aktualitu o dopravnej nehode medzi vodičom esúvečka značky BMW a vodičom motocykla v Bratislave. Jednalo sa o úsek, na ktorom môžu pravý jazdý pruh používať iba vozidlá, ktorých sa netýka zákazová značka. Prioritne je tento pruh určený pre vozidlá mestskej hromadnej dopravy.

Prečítajte si aj:


VIDEO: Vodič BMW v Bratislave z cesty vytlačil motorkára, ten havaroval hrozným spôsobom

Redakcia


Medzi internetovými komentármi som vtedy našiel príspevok od nemenovaného muža, ktorý napísal, že motorkár nemal v tom pruhu čo robiť, lebo tam je zákazová značka. Pozrime sa na realitu a čo tieto značky v skutočnosti znamenajú.

V Bratislave sa momentálne používajú zákazové značky B4 a B5, ktoré zakazujú vjazd osobných automobilov tak, aby mali vozidlá mestskej hromadnej dopravy a autobusy voľný priechod mestom aj v čase dopravnej špičky. Je to rozumné riešenie, pretože má potenciál prinútiť ľudí, aby presadli z áut do autobusov a trolejbusov.

Rozdiely medzi zákazovými značkami B4 a B5 sú pritom jednoznačne dané zákonom, rovnako ako pravidlá vzťahujúce sa na dopravné značenie B3.

Zákazové značky
Zákazové značky B3, B4 a B5

B3 - Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel: Značka Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel (č. B 3) zakazuje vjazd všetkým motorovým vozidlám, ale nezakazuje vjazd električke.

B4 - Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel s výnimkou motocyklov bez postranného vozíka: Značka Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel s výnimkou motocyklov bez postranného vozíka (č. B 4) zakazuje vjazd všetkých motorových vozidiel s výnimkou motocyklov bez postranného vozíka, ale nezakazuje vjazd električke.

B5 - Zákaz vjazdu osobných automobilov: Značka Zákaz vjazdu osobných automobilov (č. B 5) zakazuje vjazd osobným automobilom.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.