Kúpu týchto áut neoľutujete! Aj po rokoch majú na Slovensku vysokú zostatkovú hodnotu:

Prečítajte si štúdiu laboratória AuresLab.
Vydané  Text: 

Ako ste už asi tušili, najlepšie si držia svoju hodnotu populárne modely od značiek Škoda či Volkswagen, no **pozoruhodne pomaly stráca na hodnote napríklad aj taká Toyota.** V kategórii malých vozidiel si cenu najlepšie drží Škoda Fabia nasledovaná koncernovým konkurentom Volkswagenom Polo a Toyotou Yaris. U týchto modelov klesá hodnota počas prvých piatich rokoch prevádzky najmenej. Na opačnom konci rebríčka potom stoja modely ako Citroën C3, Hyundai i20 a Kia Rio. Tie hodnotu po kúpe vozidla strácajú najrýchlejšie. Majitelia týchto modelov si pri ďalšom predaji odpísali z nákupnej sumy najviac. Zaujímavý je tiež pohľad na vývoj cien ročných vozidiel. Po prvom roku prevádzky alebo približne 20 tisícoch najazdených kilometroch **najrýchlejšie strácajú na hodnote štýlové auta ako sú Fiat 500, Citroën DS3 a Mini Cooper.**
Veľkej obľube a pozornosti sa na Slovensku tešia aj vozidlá nižšej strednej a strednej triedy. Najnižší percentuálny pokles ceny po piatich rokoch prevádzky majú v tejto kategórii vozidlá Škoda Octavia, Volkswagen Passat a Toyota Verso. Naopak najhoršie si drží cenu Peugeot 308, Renault Scénic či Chevrolet Orlando. **S výrazným poklesom ceny po prvom roku prevádzky musia počítať aj majitelia rodinných vozidiel** Hyundai i40, Peugeot 508 alebo Opel Insignia. Slovenských vodičov zaujímajú aj vozidlá kategórie SUV. Tento segment už niekoľko rokov po sebe rastie raketovým tempom a na trhu je čoraz viac jazdených kusov. Čo sa trhových cien týka, najväčšími „držiakmi“ medzi päťročnými autami sú (prekvapivo) Dacia Duster, Škoda Yeti a Volkswagen Tiguan. Naopak najväčší percentuálny rozdiel medzi cenou nového a ojazdeného auta majú po piatich rokoch prevádzky Chevrolet Captiva, Mazda CX-7 a Jeep Compass. **Kto uvažuje o nákupe modelov Nissan X-Trail, Ford Kuga alebo Mitsubishi ASX, tomu sa oplatí poobzerať sa po ročných autách.** Pri nich totiž klesá cena v prvom roku najrýchlejšie. Našinci postupne menia aj požiadavky na tento druh vozidiel. Zatiaľ čo predtým bol pri týchto vozidlách pohon všetkých kolies pre kupcu neodmysliteľnou súčasťou a vozidlá 4×4 boli nedostatkovým tovarom, dnes už dopyt po štvorkolke v tejto oblasti klesá.
**Netreba však zabúdať ani na to, že konečnú predajnú cenu konkrétneho auta samozrejme ovplyvňuje celý rad faktorov,** pričom najväčší vplyv má celkový technický stav vozidla a jeho história. Za nehavarovaný a pravidelne servisovaný automobil s nízkym nájazdom po prvom súkromnom majiteľovi môže predávajúci požadovať aj o niekoľko tisíc eur viac ako za rovnaký model, ktorý trápili zamestnanci nejakej stavebnej firmy.

MALÉ AUTÁ

• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozidla a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Fiat 500, DS3, Mini • 3 značky automobilov s najmenším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Škoda Fabia, Dacia Sandero, Toyota Yaris • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Citroën C3, Hyundai i20, Kia Rio • 3 značky automobilov s najmenším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris

RODINNÉ VOZIDLÁ

• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozidla a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Hyundai i40, Peugeot 508, Opel Insignia • 3 značky automobilov s najmenším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Dacia Lodgy, Volkswagen Golf, Škoda Octavia • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Peugeot 308, Renault Scénic, Chevrolet Orlando • 3 značky automobilov s najmenším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Toyota Verso

SUV

• 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozidla a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Nissan X-Trail, Ford Kuga, Mitsubishi ASX • 3 značky automobilov s najmenším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Dacia Duster, Škoda KodiaQ, Toyota C-HR • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Jeep Compass • 3 značky automobilov s najmenším rozdielom medzi cenou nového vozidla a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Dacia Duster, Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.