Týmto chcela Lada ohromiť svet! Nepodarilo sa
V minulosti sa automobilke podarilo vytvoriť aj niekoľko zaujímavých konceptov, ktoré sa však do sériovej výroby nikdy nedostali.
Vydané Text: Peter Orosz
Lada TARGA
Model Samara poslúžil ako základ pre vytvorenie prototypu trojdverovej verzie s odnímateľnou strechou na spôsob modelov Targa. Nie je žiadnym tajomstvom, že AutoVAZu pri vývoji motorov a techniky častokrát pomáhalo aj Porsche, ktoré malo prsty aj v tomto koncepte. Prvý kus bol vyrobený už v roku 1988 v dizajnovom centre značky, no k samotnej výrobe z neznámych dôvodov nakoniec nedošlo a neskôr boli všetky prototypy zlikvidované.Lada Projekt 2112
Napriek tomu, že AutoVAZ slúžil primárne na výrobu kompaktných ľudových vozidiel pre masy, istý čas existovali ambície vytvoriť luxusnejšie vozidlo, ktoré by sa mohlo zaradiť do strednej triedy. Konštruktéri preto prišli s Projektom 2112, ktorý sa vzhľadom až nápadne podobal na európske Audi 100. Napriek tomu, že auto nevyzeralo vôbec zle, v tom čase ešte stále počítalo s koncepciou pohonu zadnej nápravy, ktorú postupne začal nahrádzať pohon predných kolies. Nakoniec od výroby upustili a začali sa venovať nástupcovi modelu Samara s označením 2110.Lada Peter Turbo
Extravagantná karoséria akoby vypadla z filmu Piaty Element. Aerodynamické tvary prezentovali inžinieri aj na parížskom autosalóne v roku 2000, no napriek futuristickému vzhľadu sa Lada Peter Turbo nedočkala veľkej pozornosti zo strany novinárov ani návštevníkov, čo nakoniec rozhodlo o osude tohto vozidla.Lada Projekt C 2116
Takto mohol vyzerať nástupca nie veľmi podareného modelu Lada Priora. Priora totiž mala byť akýmsi dočasným riešením, keďže išlo len o hĺbkovú modernizáciu zastaraného radu 2110. Pripravovaný zástupca kompaktnej triedy, Projekt C, už totiž počítal aj s modernejšími elektronickými systémami, bočnými airbagmi či úchytmi Isofix. K predstaveniu takmer hotového modelu došlo na frankfurtskom autosalóne v roku 2007 a všetci predpokladali, že sa vozidlo nakoniec dočká aj sériovej výroby. Samotné dokončovanie vozidla však trvalo príliš dlho a nakoniec došlo k rozhodnutiu model nepustiť do skutočnej produkcie.Lada C-Cross
Malo ísť o revolúciu, po sedane Projekt C sa v roku 2008 na moskovskom autosalóne predstavilo aj moderné SUV s názvom C-Cross. Samozrejmosťou mal byť pohon všetkých kolies a počítalo sa aj so silným dvojlitrovým motorom, pričom cena vozidla mala byť viac ako priaznivá. Z neznámych dôvodov sa však C-Cross do výroby nikdy nedostal. Problémom mohla byť s najväčšou pravdepodobnosťou práve finančná kríza, ktorá v roku 2008 ochromila aj samotný AutoVAZ.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.