Magazín

Toto sú najpredávanejšie autá na Slovensku! Pozrite si kompletný prehľad:

TEST: Škoda Fabia Combi

Hegemóniu značky Škoda podčiarkuje aj jej trhový podiel, ktorý sa zastavil len tesne pod hranicou 20 percent. To znamená, že takmer kažné piate nové predané auto na Slovensku má v znaku okrídlený šíp. Keď sa na to pozrieme z hľadiska koncernov, tak Škoda výrazne prispieva aj k víťazstvu koncernu Volkswagen na slovenskom trhu. Na samotnú značku Volkswagen sa už z tretieho a štvrtého miesta silno tlačia kórejské značky Hyundai a Kia.

Slovenský trh 2018

Najpredávanejším modelom sa stala Škoda Fabia. S 5 433 vozidlami to na slovenskom trhu znamená väčší predajný úspech ako celý koncern Toyota s dvoma značkami či dvojnásobný úspech ako celý koncern Fiat s piatimi značkami. Pokiaľ sa na to pozrieme zo strany tých, ktorým sa na trhu nedarilo, tak za neúspešnú značku považujeme Ford. Napriek komplexnej modelovej ponuke a novým modelom ako Fiesta či všeobecne populárny Focus sa im na Slovensku podarilo umiestniť iba 2 459 vozidiel. To na prvú desiatku nestačí ani zďaleka. Viac zákazníkov oslovili aj drahé prémiové značky Mercedes-Benz (3 106 ks) a BMW (2 785 ks), ktorých modely sa predávajú výrazne drahšie. Či na to malo vplyv zavedenie nového testovacieho cyklu WLTP ťažko povedať. S týmto predpisom museli bojovať všetci predajcovia.

Slovenský trh 2018
Slovenský trh 2018
Slovenský trh 2018
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.