Magazín

Octavia, do ktorej sa oplatí investovať? Jej ceny stúpajú raketovým tempom!

Vo všeobecnosti platí, že auto je zlá investícia. Stále sa však nájdu výnimky, ktoré vám pribúdajúcim vekom zhodnotia počiatočnú investíciu hneď niekoľkokrát. Málokto z nás si ale môže dovoliť zaobstarať a udržiavať malosériové Ferrari. Nájsť lacnú jazdenku s potenciálom je veľmi náročné. A keďže väčšina z nás asi nemá v občianskom preukaze zapísané priezvisko Buffett, poskytneme vám zaujímavý tip na investovanie – Škoda Octavia RS.

Octavia, do ktorej sa oplatí investovať? Jej ceny stúpajú raketovým tempom!


V roku 2001 obnovili legendárnu skratku RS, ktorá v 70. a 80. rokoch prepisovala dejiny mladoboleslavského motoršportu. Najprv si ostrá Octavia vybudovala renomé v rôznych súťažiach a zapôsobila aj vo WRC. V sériovej verzii sme prvú Octaviu RS videli až po facelifte.

Octavia, do ktorej sa oplatí investovať? Jej ceny stúpajú raketovým tempom!

Pri úpravách konštruktéri zápasili s krátkym rázvorom, slabou tuhosťou a zlým rozložením hmotnosti. V porovnaní so štandardným modelom, mala verzia RS upravený podvozok s nižšou svetlou výškou, silnejšie brzdy aj tlmiče. To najdôležitejšie sa ukrývalo pod kapotou – benzínový turbomotor 1,8 20V s výkonom 132 kW (180 k). V porovnaní s derivátmi (VW Golf, Seat Leon), disponovala Octavia horšími parametrami, mnohí si ale pochvaľovali lepší priebeh výkonu. Športový bol aj interiér. Nechýbali dobre tvarované športové sedačky s polokoženým čalúnením, trojramenný volant či nadštandardná výbava.

Ilustračná fotografia: Octavia, do ktorej sa oplatí investovať? Jej ceny stúpajú raketovým tempom!

Automobilka sa nemusela ani veľmi snažiť a z ostrej Octavie sa čoskoro stala legenda, ktorá na plagátoch dodnes zdobí detské izby. Nájsť auto v pôvodnom stave je veľmi náročné a za zdravý kus si majitelia už dnes pýtajú aj 9 tisíc eur. Predpokladáme, že cena ostrej Octavie bude len stúpať a prípadným záujemcom radíme, aby túto jedinečnú príležitosť nepremeškali.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!