Expedícia Iveco do Arktídy

Projekt nesie názov Oltre – Beyond The Edge 2008. Expedícia sa vydá na cestu z mysu Nordkapp k Beringovmu prielivu pri príležitosti 90. výročia uskutočneného prechodu zo severu na východ nórskym bádateľom Roaldom Amundsenom.
Vydané  Text: 
Štart je naplánovaný na budúci nedeľu (7.12. 2008) z hlavnej triedy talianskeho mesta Miláno. Začiatok trasy sa nachádza až v Nórsku, konkrétne to bude mys Nordkapp. Beringov prieliv by mali účastníci expedície dosiahnuť v marci budúceho roka. Tím pozostáva zo štyridsiatich osôb vrátane lekárov, novinárov, vedcov, fotografov či mechanikov. Testovacími vozidlami budú štyri modely Iveco Massif a dva modely Iveco Daily 4×4. Tie boli odovzdané v centrále značky do rúk šéfovi celej expedície Petterovi Johannesenovi, ktorý je nástupcom Roalda Amundsena. Autá zo stajne Iveco boli samozrejme kvôli náročným podmienkam upravené. Obzvlášť bola venovaná pozornosť špeciálnej ochrane mechanických dielov proti nárazom a palivový systém bol modifikovaný tak, aby zabezpečil adekvátne zásobovanie hlavných systémov bez ohľadu na podmienky. Exteriérová teplota môže klesnúť až pod -50˚C, pričom si treba uvedomiť, že už pri -20˚C materiály a komponenty áut podliehajú statickému namáhaniu. Napríklad umelá hmota sa stáva tuhá a príliš krehká, navyše fyzické zmeny zapríčiňujú, že olej a kvapaliny strácajú svoju účinnosť či napríklad gumené časti a elektrické káble praskajú a oveľa ľahšie sa pretrhnú… Pri pohybe sa bude musieť vozidlo vyrovnať s extrémnym dynamickým namáhaním spôsobeným stuhnutím tlmičov a zamŕzaním hydraulických komponentov. Interiér vozidiel tiež prešiel potrebnými úpravami. Je totiž vybavený dodatočným vykurovaním a systémom na odstránenie orosenia. Elektrický systém dostal ochranu navyše pred negatívnym vplyvom mrazu a bol zvýšený aj jeho výkon, aby spoľahlivo poháňal aj dodatočné svetlá. Vozidlá sú ďalej vybavené praktickými navijakmi a špeciálnymi záberovými pneumatikami, ktoré zaručujú trakciu na ľade a majú schopnosť dostať vozidlo z nepríjemných situácií, ktorých rozhodne nebude málo… Veľa šťastia.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.