Citroën Nemo: Rozprávkový pomocník

Automobilke Citroën donedávna chýbal najmenší úžitkový model. Teraz je už všetko inak, na trhu sa totiž etabluje automobil s menom známej animovanej postavičky, napríklad aj s osvedčeným motorom 1.4 HDi.
Vydané  Text: 
Nemo sme spoznali spolu s jeho súrodencami Peugeot Bipper a Fiat Fiorino. Úžitkové automobily vyzerali v minulosti dosť nudne, moderný trend ich však zatraktívnil, čoho dôkazom je aj vzhľad testovaného vozidla. Vysoká karoséria, robustná predná časť či trojfarebné prevedenie vzbudzovali záujem okoloidúcich. Otvorenie predných dverí odhalilo spoluprácu s automobilkou Fiat. Palubná doska totiž pochádza kompletne z modelu Fiorino, jediným rozlišovacím prvkom bolo logo Citroën v strede volantu. Oceňujeme množstvo odkladacích priestorov, vzhľadom na naše končiny nám však trocha chýbala uzamykateľná schránka pred spolujazdcom, ktorú nahradila otvorená priehradka. Menším prehreškom, ktorý je pravdepodobne výsledkom šetrenia, bol aj otáčkomer ciachovaný do 7000… Overená naftová pohonná jednotka s výkonom 50 kW (68 k) kombinovaná s päťstupňovým manuálom sa síce nedala vytáčať do toľkých výšin, presvedčila nás ale kultúrou chodu a spotrebou, trošku horšie to už bolo s jej odhlučnením. Počas testu si Citroën Nemo vypýtal priemerne päť litrov nafty na každých sto kilometrov. Pobyt na diaľnici a v meste môže spotrebu vyhnať za hranicu šiestich litrov, mimo mesto sme sa však dokázali zmestiť do štyroch. Jazdné vlastnosti Nema nepatria do kategórie oslňujúcich. Treba sa pripraviť na menej presné riadenie, výrazné poskakovanie nezaťaženého vozidla na krátkych priečnych nerovnostiach či vyššiu citlivosť na bočný vietor. Na druhej strane ide o veľmi obratný malý úžitkový automobil s priemerom otáčania len 10,6 metra. Nemo sa tak hravo popasuje s nástrahami hustej mestskej premávky a problém nemá ani s parkovaním. Primárnou funkciou úžitkových vozidiel je preprava nákladu. Rozprávkový hrdina z nášho testu odvezie slušných 610 kg a napriek kompaktným vonkajším rozmerom ponúka až 2,5 m3 prepravného objemu. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a autor **Hodnotenie \*\*\* Plusy** Vonkajší vzhľad, kultúra chodu motora, spotreba paliva, manévrovateľnosť, prístup do nákladového priestoru. **Mínusy** Rozkmitanie nezaťaženého vozidla na krátkych priečnych nerovnostiach, odhlučnenie kabíny, menej presné riadenie a radenie. **Karoséria** DxŠxV: 3864 x 1716 x 1721. Rázvor 2513 mm. Objem batožinového priestoru 2500 l. **Pohonné ústrojenstvo** Prepĺňaný radový naftový štvorvalec. Objem 1399 cm3. Výkon 50 kW/68 k pri 4000 ot/min. Krútiaci moment 160 Nm pri 1750 ot/min. **Jazdné výkony** Max. rýchlosť 152 km/h 0 – 100 km/h 16,9 s Emisie CO2 119 g/km Spotreba počas testu 5,2 l/100 km Základná cena verzie od 373 000 Sk (12 381,33 €) bez DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.