Aktuality

Hamann Stallion Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo naháňa bohabojnému ľudu hrôzu už svojimi štandardnými výkonovými parametrami 353 kW, resp. 480 k. U Hamanna však dokázali pomocou dvoch nových turbodúchadiel s variabilnou geometriou, športového filtra, kovového katalyzátora, nerezového výfukového potrubia a nového motormanažmentu vytrieskať z plochého šesťvalca typu Boxer s objemom 3,6 litra až maximálnych 463 kW, čiže 630 koní. Niet preto divu, že tomuto výrazne upravenému divochovi dali aj nové meno: Stallion (t.j. žrebec).

Hamann Stallion je svojím spôsobom prakticky nový model, ak vezmeme do úvahy aj nie upravenú, ale doslova prerobenú karosériu. Tá zaujme na prvý pohľad výrazne nižšou strešnou líniou, ktorá sa dosiahla znížením okien a stĺpikov až o 8 centimetrov. Ďalšou markantnou zmenou sú namiesto klasických dverí krídlovité, otvárajúce sa diagonálne smerom od karosérie. Už letmý pohľad odhalí aj komplexne prepracovanú batériu spojlerov a nadstavcov zo všetkých strán vozidla.

Zvýšený výkon a nižšia strecha prispeli k doslova senzačným hodnotám jazdných parametrov: Hamann Stallion pokorí stovku už za 3,3 sekundy a dosiahne ohromujúcu maximálnu rýchlosť až 359 km/h.

Výrazné posuny vo výkonových a dynamických ukazovateľoch si vyžiadali aj úpravy podvozka so znížením svetlej výšky až o 20 mm. Samozrejmosťou je aj adekvátne obutie. Tým sú špeciálne trojdielne disky Hamann Edition Race, na ktoré tuner z nemeckého Laupheimu odporúča pneumatiky S1 Evo od svojho vývojového partnera Hankook, s rozmerom 245/30 ZR20 na prednú a 325/25 ZR20 na zadnú nápravu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.