F1: Alonso a BMW?

Slovenskými médiami preletela správa o prestupe Fernanda Alonsa do tímu BMW Sauber. Realita je však o niečom inom.
Vydané  Text: 

Vedenie BMW pred pár dňami uviedlo, že rozhodnutie o svojom druhom pilotovi vedľa už potvrdeného Roberta Kubicu presúva na koniec sezóny. Všeobecne sa hovorí, že Heidfeld nie celkom splnil očakávania tímu a je kandidátom na odchod. No prečo by ho mal nahradiť práve Alonso? Španielskemu pilotovi po zisku dvoch titulov majstra sveta poriadne narástlo ego a jednoročným spolužitím s Hamiltonom v McLarene si neurobil práve najlepšiu reklamu. Alonso len veľmi ťažko znáša internú tímovú konkurenciu a v druhom aute potrebuje skôr tichého nosiča vody alebo relatívne neschopného nováčika. Kubica určite nepatrí ani do jednej kategórie. Ak BMW chce útočiť na titul, obrovská rivalita medzi Kubicom a Alonsom im zrejme nepomôže postaviť víťazný monopost , lež bude priťahovať bulvár. Alonso v Renaulte nie je spokojný, no tímy sa nehrnú do kontraktu s ním. Ferrari, McLaren a Toyota ostávajú v súčasnej podobe, Red Bull už tiež potvrdil budúcoročnú dvojicu. Okrem BMW sú zatiaľ voľné miesta v Honde, Williamse a tímoch Toro Rosso a Force India. Poslední traja menovaní určite nemajú dostatok prostriedkov na Alonsove finančné požiadavky a bývalý majster bude chcieť auto, ktoré mu umožní vrátiť sa na výslnie. A to mu momentálne nemôže poskytnúť ani Honda, tá má aktuálne najmenej bodov z tímov, ktoré už v tomto roku nejaký bod získali. Obmedzený trh s voľnými kokpitmi v F1 aj tak bude čakať na Španielovo rozhodnutie ako aj oficiálne správy z Hinwillu či Mníchova. Pravdepodobnosť, že sa tieto dve strany zhodnú je ale minimálna. Dôveryhodnosť uvedeného prestupu znižujú aj fakty, že správu o Alonsovom trojročnom angažmáne v nemecko-švajčiarskom tíme neprevzalo žiadne z relevantných zahraničných médii a obe spomínané strany sa tento výmysel talianskej televízie Sky neunúvali ani len dementovať. Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.