Aktuality

F1: Alonso a BMW?

F1: Alonso a BMW?

Vedenie BMW pred pár dňami uviedlo, že rozhodnutie o svojom druhom pilotovi vedľa už potvrdeného Roberta Kubicu presúva na koniec sezóny. Všeobecne sa hovorí, že Heidfeld nie celkom splnil očakávania tímu a je kandidátom na odchod. No prečo by ho mal nahradiť práve Alonso? Španielskemu pilotovi po zisku dvoch titulov majstra sveta poriadne narástlo ego a jednoročným spolužitím s Hamiltonom v McLarene si neurobil práve najlepšiu reklamu. Alonso len veľmi ťažko znáša internú tímovú konkurenciu a v druhom aute potrebuje skôr tichého nosiča vody alebo relatívne neschopného nováčika. Kubica určite nepatrí ani do jednej kategórie. Ak BMW chce útočiť na titul, obrovská rivalita medzi Kubicom a Alonsom im zrejme nepomôže postaviť víťazný monopost , lež bude priťahovať bulvár.

Alonso v Renaulte nie je spokojný, no tímy sa nehrnú do kontraktu s ním. Ferrari, McLaren a Toyota ostávajú v súčasnej podobe, Red Bull už tiež potvrdil budúcoročnú dvojicu. Okrem BMW sú zatiaľ voľné miesta v Honde, Williamse a tímoch Toro Rosso a Force India. Poslední traja menovaní určite nemajú dostatok prostriedkov na Alonsove finančné požiadavky a bývalý majster bude chcieť auto, ktoré mu umožní vrátiť sa na výslnie. A to mu momentálne nemôže poskytnúť ani Honda, tá má aktuálne najmenej bodov z tímov, ktoré už v tomto roku nejaký bod získali. Obmedzený trh s voľnými kokpitmi v F1 aj tak bude čakať na Španielovo rozhodnutie ako aj oficiálne správy z Hinwillu či Mníchova. Pravdepodobnosť, že sa tieto dve strany zhodnú je ale minimálna.

Dôveryhodnosť uvedeného prestupu znižujú aj fakty, že správu o Alonsovom trojročnom angažmáne v nemecko-švajčiarskom tíme neprevzalo žiadne z relevantných zahraničných médii a obe spomínané strany sa tento výmysel talianskej televízie Sky neunúvali ani len dementovať.

Text: Martin Ruisl

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.