Unikátne Lamborghini Miura Roadster

Pred 42 rokmi sa svetu predstavilo jedno z najkrajších športových áut všetkých čias – Lamborghini Miura. Nádherné kupé s motorom v strede však malo aj verziu bez strechy.
Vydané  Text: 

Lamborghini Bertone Miura Roadster vznikol ako dizajnérske cvičenie v štúdiu Bertone. Marcello Gandini ho dokončil v roku 1967. Auto dostalo svetlomodrú metalízu, biely kožený interiér a červené koberce. Prototyp vznikol na základe šasi 3498, ktoré nenájdete ani v oficiálnom zozname vyrobených vozidiel. Svetovú premiéru mal na autosalóne v Brusseli v januári 1968, pričom samotný šéf automobilky Ferruccio Lamborghini auto prvý raz videl len deň predtým. Do sériovej výroby to však Miura Roadster nedotiahla pre problémy s nízkou tuhosťou karosérie. Tie malo už aj kupé a tak bol roadster bez strechy v tomto smere úplnou pohromou. Osud prototypu však nabral zaujímavý smer. Po nafotení auto skončilo v centrále automobilky s plánom upraviť ho a neskôr predať ako jedinečný originál. V priebehu roka však prišiel do firmy zástupca organizácie pre výskum olova a zinku ILZRO s cieľom získať auto na predvedenie výsledkov svojej činnosti. Pôvodne chcel modifikovať obyčajné sériové Lamborghini Miura, no nakoniec odišiel práve s unikátnym roadsterom. Ten dostal množstvo kovania a nový náter zelenej farby. Pod označním ZN75 debutovalo vozidlo v máji 1969 na exkluzívnom predstavení v jednej vile v Turíne. Pozvaní boli len zástupcovia automobilového priemyslu. Nasledovalo turné po svetových autosalónoch, ktoré sa skončilo v roku 1978 v Detroite. Auto sa potom dostalo do bostonského Múzea dopravy, kam ho ILZRO venovalo za účelom zníženia daní. Tu dostala Miura Roadster nové čalúnenie interiéru. V roku 1989 ju odkúpila firma Portman a odvtedy putuje po aukciách a súkromných zbierkach fanatikov. V decembri 2006 ju odkúpil developer z New Yorku, ktorý sa rozhodol auto reštaurovať do pôvodného stavu z roku 1968. Po roku a pol v dielňach Garyho Bobileffa bolo auto dokončené a predstavilo sa na Concours d’Elegance v Pebble Beach.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?