Jazdený Opel Combo 1.7 Di: Rodinný kuriér

Opel Combo nie je na našich cestách až takým častým zjavom. Svojimi schopnosťami a nenáročnosťou však často poráža aj výrazne početnejšiu konkurenciu.
Vydané  Text: 

Kto hľadá praktickú dodávku na prevoz materiálu aj ľudí, má z čoho vyberať. Keď sa však sústredí na segment kompaktných úžitkových vozidiel odvodených od osobných malých áut, výber sa výrazne zúži. Jednou z možností však stále ostáva Opel Combo, technicky vychádzajúci z malej Corsy. S ňou zdieľa okrem niekoľkých karosárskych dielcov aj mnoho technických komponentov, čo výrazne nahráva jeho nízkej cene. Na trhu jazdených vozidiel sa vyskytuje len zriedkavo, preto sme si nenechali ujsť príležitosť do jedného z nich nasadnúť a presvedčiť sa, čo dokáže svojmu majiteľovi poskytnúť. Testované biele Combo bolo z roku 2004, na tachometri malo 136 000 km a pod jeho kapotou klopal naftový štvorvalec 1.7 Di. Túto kombináciu si v čase testu v autobazáre cenili na 219 000 Sk. Po umytí voňalo auto novotou. Jeho lak bol v slušnom stave, škrabancov bolo menej ako býva na úžitkových autách zvykom a plastové nárazníky nestihol predchádzajúci majiteľ nijako poškodiť. V interiéri už bolo jeho zúrivé využívanie cítiť viac. Vnútorné čalúnenie utŕžilo niekoľko malých rán a niektoré plasty už nelícovali tak ako za nova. Za jazdy žili plasty vlastným životom a ich povŕzgavanie pripomínalo menší koncert. Všetky ovládače však fungovali správne. Naftový šestnásťventilový agregát 1.7 Di od Isuzu s výkonom 48 kW (65 k) bol v dobrom stave. Vstrekovanie paliva mu zabezpečuje spoľahlivé radiálne čerpadlo, novší motor 1.7 CDTi so vstrekovaním common rail už taký spoľahlivý nie je. Rozvody má poháňané remeňom, ktorý výrobca odporúča meniť po 150 000 km. Vzhľadom na to, že naše auto malo najazdených 136 000 km, je jasné, že nový majiteľ sa tejto procedúre nevyhne. Po jeho výmene by však mal agregát spoľahlivo slúžiť ďalej. Za volantom nečakajte zábavu, na to koniec koncov ani nebolo auto konštruované. Riadenie preto s vami veľmi nekomunikuje. Auto ťahalo po pustení volantu doprava, čo symbolizovalo problém s prednou nápravou. Jej oprava by však nemala byť finančne náročná. Vzhľadom na úžitkový charakter bolo testované Combo v slušnom stave. Motor nepotreboval žiadnu výraznejšiu opravu a interiér neurazil ani pri rodinnom výlete. Jediné, čo si tak vyžaduje dôkladnú revíziu, je podvozok, konkrétne predná náprava. Text: Václav Lipavský Foto: Martin Ruisl **Plusy** \+ úsporné naftové motory \+ jazdné vlastnosti \+ veľký vnútorný priestor **Mínusy** \- pomerne chudobná výbava \- hlučnosť naftových motorov \- lacné plasty v interiéri **Časté poruchy** Praskajúce rozvodové remene, vôle v riadení, praskajúce žiarovky v hlavných svetlometoch vplyvom prepätia v elektrickej sieti, netesnosti vodného čerpadla, korózia výfukového potrubia, vôle v uloženiach prednej nápravy. **Naše odporúčanie** Naftové štvorvalce 1.7 Di a 1.7 DTI sú pomerne spoľahlivé a úsporné. Slabšia verzia (48 kW/65 k) poskytuje najmä naloženému autu len priemernú dynamiku, je však za každých okolností veľmi úsporná. Dobre si skontrolujte stav podvozka, ktorý je často preťažovaný. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.