Nový Ford Fiesta: Najnovšie informácie a galéria

Ford zverejnil informácie k svojmu novému dôležitému prírastku. Od uvedenia na trh nebude v ponuke chýbať ani ostrejšia verzia Zetec S s benzínovým motorom 1.6 Duratec Ti-VCT, ktorý dosahuje výkon 88 kW (120 k).
Vydané Text: 
Vzhľad sa nesie na vlne známeho kinetického dizajnu, ktorý poznáme od väčších súrodencov. Fiesta prešla miernou odtučňovacou kúrou, keďže je asi o 40 kilogramov ľahšia ako predchodkyňa. Nebude v nej chýbať bohatá aktívna i pasívna bezpečnostná výbava, v ktorej možno nájsť napríklad štandardne dodávaný kolenný airbag. Batožinový priestor poskytne v základom päťmiestnom usporiadaní 295 litrov prepravnej kapacity, čím sa zaradí k premiantom triedy. Pod prednou kapotou sa okrem overených agregátov objavia aj dva úplne nové motory. Prvou novinkou je príkladne úsporná a k životnému prostrediu nadmieru ohľaduplná pohonná jednotka 1.6 TDCi, ktorá doplní rodinu ekologických modelov s názvom ECOnetic. Dôkazom environmentálneho cítenia sú emisie CO2 na úrovni skromných 99 g/km. Druhou doteraz neponúkanou motorizáciou je benzínový agregát 1.6 Duratec Ti-VCT s výkonom 88 kW (120 k). Ten poháňa ambicióznu verziu Zetec S určenú pre milovníkov ostrejšej a športovejšej jazdy. V ponuke benzínových agregátov nebudú chýbať ani osvedčené pohonné jednotky s objemom 1,25 až 1,4 litra, ktoré dosahujú výkon 44 kW (60 k) až 71 kW (96 k). Naftové farby bude zas hájiť motor 1.4 TDCi, ktorý v predchádzajúcej generácii dosahoval výkon 50 kW (68 k). Fiestu si bude možné zakúpiť s rôznymi stupňami výbavy (Studio, Style, Style Plus, Zetec, Zetec S a Titanium), ktoré by mali pokryť požiadavky menej náročných, ale aj rozmaznanejších zákazníkov. Ford plánuje svoj najmenší model predávať v Európe, Ázii, Amerike aj Austrálii. Pre starý kontinent boli zatiaľ ohlásené karosárske verzie troj- a päťdverový hatchback, ktoré by sa mali objaviť na európskych trhoch koncom tohto roka.







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.