Nový Ford Fiesta: Najnovšie informácie a galéria

Ford zverejnil informácie k svojmu novému dôležitému prírastku. Od uvedenia na trh nebude v ponuke chýbať ani ostrejšia verzia Zetec S s benzínovým motorom 1.6 Duratec Ti-VCT, ktorý dosahuje výkon 88 kW (120 k).
Vydané  Text: 

Vzhľad sa nesie na vlne známeho kinetického dizajnu, ktorý poznáme od väčších súrodencov. Fiesta prešla miernou odtučňovacou kúrou, keďže je asi o 40 kilogramov ľahšia ako predchodkyňa. Nebude v nej chýbať bohatá aktívna i pasívna bezpečnostná výbava, v ktorej možno nájsť napríklad štandardne dodávaný kolenný airbag. Batožinový priestor poskytne v základom päťmiestnom usporiadaní 295 litrov prepravnej kapacity, čím sa zaradí k premiantom triedy. Pod prednou kapotou sa okrem overených agregátov objavia aj dva úplne nové motory. Prvou novinkou je príkladne úsporná a k životnému prostrediu nadmieru ohľaduplná pohonná jednotka 1.6 TDCi, ktorá doplní rodinu ekologických modelov s názvom ECOnetic. Dôkazom environmentálneho cítenia sú emisie CO2 na úrovni skromných 99 g/km. Druhou doteraz neponúkanou motorizáciou je benzínový agregát 1.6 Duratec Ti-VCT s výkonom 88 kW (120 k). Ten poháňa ambicióznu verziu Zetec S určenú pre milovníkov ostrejšej a športovejšej jazdy. V ponuke benzínových agregátov nebudú chýbať ani osvedčené pohonné jednotky s objemom 1,25 až 1,4 litra, ktoré dosahujú výkon 44 kW (60 k) až 71 kW (96 k). Naftové farby bude zas hájiť motor 1.4 TDCi, ktorý v predchádzajúcej generácii dosahoval výkon 50 kW (68 k). Fiestu si bude možné zakúpiť s rôznymi stupňami výbavy (Studio, Style, Style Plus, Zetec, Zetec S a Titanium), ktoré by mali pokryť požiadavky menej náročných, ale aj rozmaznanejších zákazníkov. Ford plánuje svoj najmenší model predávať v Európe, Ázii, Amerike aj Austrálii. Pre starý kontinent boli zatiaľ ohlásené karosárske verzie troj- a päťdverový hatchback, ktoré by sa mali objaviť na európskych trhoch koncom tohto roka.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.