Nový malý van: Citroën C3 Picasso

Automobilka Citroën predstaví na autosalóne v Paríži ďalšieho člena svojej „maliarskej“ rodiny. Do kategórie malých vanov totiž pribudne model C3 Picasso, ktorý sa bude vyrábať v trnavskom závode PSA.
Vydané  Text: 

Pri prvom pohľade na toto vozidlo možno vidieť snahu o spojenie viacerých protikladov: Citroën C3 Picasso je oblý aj hranatý, jemný i robustný, príťažlivý a zároveň drzý. Charakterizuje ho zvýšená karoséria, ktorá sa pravdepodobne podpíše pod veľkorysé priestorové pomery v kabíne. Predná časť nám trocha pripomína rozprávkové Nemo, v každom prípade je však odvážna a zapadá do súčasnej dizajnovej reči francúzskej značky. Vozidlo má celkovú dĺžku 4,08 metra, šírku 1,73 metra a výšku 1,62 metra. Veľmi zaujímavý údaj nesie batožinový priestor v základnej päťmiestnej konfigurácii: po hranu krytu pod oknami podľa normovaných kvádrov VDA totiž poskytne rovných 500 litrov prepravného objemu. Konštruktéri vozidla nezabudli ani na variabilitu: zadné sedadlá sú delené a dajú sa posúvať v pozdĺžnom smere o 150 mm, čo znamená, že sa môže zväčšovať objem kufra, resp. priestor na nohy zadných pasažierov. Pomocou jednoduchého mechanizmu sa dajú tiež sklopiť do roviny. Celkový úložný priestor môže na dĺžku zväčšiť aj sklápateľné operadlo spolujazdca. Interiéru dominuje na palubnej doske centrálne umiestnený displej. Nachádza sa tu digitálny tachometer, otáčkomer či údaje z rádia i palubného počítača. Ovládacích prvkov nie je vo vozidle prehnane veľa, práve naopak, stavilo sa na jednoduchosť a prehľadnosť. Model C3 Picasso môže byť vybavený panoramatickou strechou, ktorá sa spolu s ostatnými oknami môže postarať o celkovú plochu presklenia až 4,52 m2. O pohon predných kolies sa postarajú overené motory z dielne koncernu PSA, resp. zo spolupráce s BMW. Presné špecifikácie štyroch avizovaných agregátov podrobne ešte nepoznáme. Benzínový základ bude tvoriť zrejme bavorská jednaštvorka VTi s výkonom 69 kW (95 k), naftové pohonné jednotky budú mať svoje zastúpenie v podobe 1.6 HDi vo výkonových variantoch 66 kW (90 k), resp. 80 kW (109 k).








Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.