Hartge BMW X5 3.0d

Úpravca Hartge má v ponuke aj model X5 vystrojený špeciálne do terénu. Táto nová verzia SAV modelu od BMW s naftovým trojlitrom má však práve naopak za úlohu poriadne priškvariť asfaltové povrchy.
Vydané  Text: 
Ak by vás zaujímal spomenutý terénnejšie zdatný kus, hľadajte ho pod názvom Hartge „Hunter“. Tu je však situácia úplne iná: relatívne všestranné SAV sa zmenilo na vyslovene on-roadového bojovníka. Základom „asfaltovejšej“ charakteristiky je sada pružín, ktorá spustí auto o 30 mm nižšie k zemi, pričom svetlú výšku zadnej nápravy je možné regulovať. S poloterénnou charakteristikou východiskového modelu nemajú nič spoločné ani extrémne 22-palcové disky Hartge Classic 2, obuté do pneumatík Pirelli Scorpion Zero, širokých vpredu 285 a vzadu dokonca až extrémnych 335 mm. Pohonná jednotka vychádza zo základu BMW X5 3.0d s výkonom 173 kW (235 k) a krútiacim momentom 520 Nm. Prepracovaná riadiaca jednotka ECU vydupala z toho istého radového trojlitrového naftového šesťvalca až 202 kW (275 k) a 600 Nm. Umocnená sila motora putuje na všetky štyri kolesá cez šesťstupňový automat a dokáže s 2150 kg ťažkým autom celkom slušne dynamicky zacvičiť. Akcelerácia na stovku sa oproti pôvodnej hodnote sériovej verzie 8,3 sekundy zlepšila na 7,4 sekundy, aktuálna maximálka je 232 km/h. Extra 16 km/h pri druhej spomenutej hodnote sa okrem iného dá pripísať na vrub aj viacerým aerodynamickým modifikáciám a menšej čelnej ploche nižšieho vozidla. Pre mieru športového extrému vizuálneho vyznenia exteriéru aj interiéru sa môžete rozhodnúť buď naraz, alebo aj postupným pridávaním jednotlivých prvkov. Vonku môže na vaše auto pribudnúť pár karbónovo strieborných vonkajších spätných zrkadiel, či emblémy na kapotu a veko batožinového priestoru. Základom vizuálnej svaloviny je však predný spojler, zadný nástavec pod nárazníkom s oválnymi koncovkami výfukov a dvojdielne bočné prahy. Zvnútra sa môžete cez trojramenný športový volant Hartge so strieborno-karbónovými aplikáciami pozerať na strieborný rýchlomer s červenou ručičkou, kalibrovaný až do 300 km/h. K dispozícii je aj množstvo ďalších prvkov na vyšperkovanie interiéru.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.