Novinka
Dacia chystá konkurenta pre Škodu Octavia. Štartovať bude pod hranicou 20 000 eur
Informácia, že rumunská automobilka pripravuje rodinný automobil segmentu C, nie je žiadna novinka. Príjemným prekvapením je, že chystaný model nebude SUV ani crossover. Tento fakt potvrdzujú aj fotky maskovaného prototypu, na ktorých je vidno klasické kombi, iba trochu zdvihnuté. Testovaný prototyp Dacia nesie zatiaľ interné označenie C-Neo. Predpokladáme, že sériový model dostane iné meno. Jeho predstavenie je naplánované na jar 2026.
Podľa informácií by sa malo nové kombi dostať do predaja v priebehu roka 2026. Detailov ohľadom novinky je veľmi málo, ale čo to už poznáme. Hlavnými konkurentmi pre pripravovaný model budú Škoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant alebo Opel Astra Sports Tourer. O rumunskej automobilke je známe, že jej modely sú najlacnejšie na trhu a ani pripravované kombi nebude výnimka. Cena je silná zbraň, ktorú Dacia vytiahne proti spomínanej konkurencii.
V exkluzívnom rozhovore pre Auto Express v roku 2022 uviedol vtedajší generálny riaditeľ spoločnosti Dacia Denis Le Vot, že „spoločnosť sa drží svojho plánu – prinášať nové automobily aj po modeli Bigster. Momentálne obchádzame všetky tieto nápady, pretože máme v úmysle uviesť na trh jeden, možno dva ďalšie modely, ktoré budú mať veľkosť segmentu C.“
Ďalej o pripravovanom kombi vieme, že jeho dĺžka ma mať hodnotu 4,6 metra. Keďže ide o „mix“ Dustera 3. generácie a Bigstera, nové kombi je postavené na platforme CMF-B LS. Špionážne fotky odhaľujú nízku nakladaciu hranu a veľké dvere batožinového priestoru. Zaujímavosťou sú veľké disky obuté do nízkoprofilových pneumatík. Na Daciu dosť nezvyčajné.
Vďaka špecifikácii CMF-B možno jednoduchšie predpovedať pohonné jednotky. V základnej verzii by mal byť trojvalcový preplňovaný benzínový motor s objemom 1.0 l a s výkonom 122 koní. Alternatívou by mal byť 48V mild-hybrid 1,2 turbo s výkonom 140 koní. Na tejto platforme má svoj potenciál tiež 1,6 hybrid (podobne ako má Dacia Jogger a Dacia Duster) a vrcholom by mohol byť hybridný atmosférický 4-valec s objemom 1,8 litra s výkonom 158 koní. O cene je predčasné hovoriť, ale medializované informácie naznačujú štartovaciu cenu na úrovni Dusteru. Za tohto predpokladu by cena začínala na úrovni 18 500 euro, čím by hlboko podliezla konkurenciu.
Zdroje: Auto Express
Od útleho detstva ma fascinovali automobily tak osobné ako nákladné. Všetko to začalo, keď som sa ako 5-ročný motal popri starom otcovi v garáži, kde opravoval svoju krásnu oranžovú Škodu 105 L. Odvtedy môj záujem len a len rástol. Od kupovania motoristických časopisov, trávenie nespočetných hodín za klávesnicou hraní série Need For Speed, EuroTruckSimulátor 2 cez zberateľstvo modelov osobných a nákladných automobil až po prvé šoférske skúsenosti. Tie som získal za volantom legendy našich ciest Škoda Felícia. Neskôr to bola Škoda Fábia I a nakoniec Opel Astra H. Aj keď som mal nedávno príležitosť jazdiť s automatickými prevodovkami, manuálna prevodovka je u mňa jednoducho na prvom mieste.
Ako správny nadšenec s benzínom v krvi mám „slabosť“ pre motory V6 a V8. No nadchnúť sa viem aj pre full hybrid. Záľuba v automobiloch podmienila v roku 2004 výber strednej školy – maturoval som na SPŠ Dopravná z odboru Prevádzka a ekonomika dopravy. V apríli 2024 sa mi naskytla skvelá príležitosť, ktorú som nemohol odmietnuť – stal som sa externou súčasťou tímu Autoviny.sk


















