zahrievacie kolo / Ford Ranger Wildtrak PHEV

Prvý pick-up medzi PHEV!

Elektrina slúži na všetko. Je energiou pre naše pomôcky, stroje aj zariadenia, doslova na nej stojí náš svet. Čo teda nastane, keď sa dostane do auta, ktoré tiež slúži na všetko?

Ford Ranger je najpredávanejší pickup v Európe a teraz má na konte ďalšie prvenstvo. Je to totiž prvý plug-in hybridný pick-up na európskom trhu. A znamená to oveľa viac, než len fakt, že môžete na jedno nabitie prejsť až do 43 km iba na elektrickú energiu, a teda potichu, bez lokálnych emisií a s minimálnymi nákladmi.

Už len fakt, že na našom trhu je plugin hybridný pohon dostupný iba vo verzii Wildtrak s off-road paketom, značí, že plug-in hybridný pohon má aj ďalšie využitie.

Prináša totiž vyšší výkon, lepšiu kontrolu nad krútiacim momentom a hlavne vyšší krútiaci moment ako taký. Dovedna 697 Nm roztáča všetky štyri kolesá, a to je viac, než akýkoľvek Ranger doteraz. Pridajme k tomu robustný pohon 4 × 4, uzávierky diferenciálov a redukciu, a tento Ranger zvládne potiahnuť naozaj poriadny náklad a zvládnuť skutočne náročné trate. Na jeho terénnych schopnostiach sa nič nezmenilo. Brodivosť 800 mm zostala zachovaná, rovnako ako nájazdové aj prechodové uhly. Batéria je uložená bezpečne v upravenom rebrinovom ráme a nijako neznižuje svetlú výšku ani nosnosť auta.

Ďalšie využitie PHEV systému nájdete vtedy, keď Ranger používate naozaj na tvrdú robotu. Nemusíte so sebou nosiť nespratné a hlučné generátory. Ranger dokáže poskytnúť až 6,9 kW zo svojich dvoch 220 V zásuviek na korbe. Ford Ranger Wildtrak PHEV toho teda vie ešte viac než doteraz. Upravené naladenie podvozka kompenzuje vyššiu hmotnosť a stará sa o to, aby bol Ranger aj v tejto verzii maximálne vyvážený a komfortný. To bola aj doteraz jeho silná stránka. Napriek tomu, že ide o pick-up ukutý z potrieb a nárokov profesionálov, dokáže sa po šichte premeniť na skvelého gentlemana s vyberanými spôsobmi, kvalitnou hudbou vďaka audiosystému Bang & Olufsen, skvelým odhlučnením, pokročilým infotainmentom a komfortným podvozkom. Je pre ľudí, ktorí vyznávajú filozofiu „Work hard, play hard“ (tvrdo pracuj a riadne sa bav). Jeho cena sa začína na úrovni 58 413 €, pričom zaujímavosťou je fabrická predĺžená záruka na 5 rokov a 150 000 km.

„Krútiaci moment až 697 Nm: žiadny ford Ranger doteraz neponúkal viac!“

Stále Ford Ranger !

Plug-in hybridný pohon tu nie je iba na znižovanie spotreby. Podieľa sa aj na lepšom výkone a ďalej rozširuje využiteľnosť legendárneho Fordu Ranger. Trakčná batéria je umiestnená na korbe pod podlahou a nijako neobmedzuje využitie nákladového priestoru. Na korbu môžete stále naložiť takmer tonu materiálu a všetky terénne schopnosti zostali zachované. Redukčná prevodovka, uzávierka stredového aj zadného diferenciálu sú stále k dispozícii. V prevodovke je však aj elektromotor, ktorý dokáže do pohonnej sústavy dodať až 75 kW – okamžite, plynulo a ticho. To znamená, že pribudli lepšie reakcie na plyn a vyšší výkon keď sa treba dostať cez ozaj ťažký terén alebo potiahnuť riadne bremeno. Pribudla nová možnosť pohybovať sa v terénu úplne potichu, na čisto elektrickú energiu. Alebo využite energiu z batérie pre elektrické príslušenstvo na kempovanie, prípadne na napájanie výkonných pracovných pomôcok vďaka systému Pro Power Onboard. Pri pílení oceníte integrovaný meter a úchyty na svorky vo veku nákladového priestoru.

Do mesta aj do lesa

Ford Ranger vyniká nielen v pracovnom, ale aj v súkromnom živote. Nanovo vyladený podvozok poskytuje nevídaný luxus pri bežnej jazde. Odhlučnenie aj komfort pruženia sa dajú hravo porovnávať s lepšími SUV a technológie na palube sa aktívne starajú o vašu bezpečnosť, ale aj zábavu. Vďaka medzinápravovému diferenciálu ponúka Ford Ranger možnosť jazdiť s pohonom 4 × 4 aj na spevnených cestách, nie iba v teréne. Po nabití s ním môžete jazdiť bez lokálnych emisií a s nulovou spotrebou benzínu. Najpredávanejší pick-up v Európe má v rukáve ďalší argument vo svoj prospech.

Štandardne dodávané zásuvky s maximálnym výkonom 2,3 kW vám postačia na varenie a menšie spotrebiče. Na ťažkú prácu sú k dispozícii zásuvky s maximálnym výkonom 6,9 kW (3,45 kW a max 15 A každá zásuvka), ktoré obslúžia aj výkonné elektrické pracovné nástroje. Už žiadne nemotorné generátory. Energiu na vašu prácu poskytne rovno Ford Ranger.

  • Motor: 2.3 EcoBoost
  • Elektromotor: 75 kW
  • Systémový výkon: 207 kW (281 k) a 697 Nm
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 s
  • Svetlá výška: 235 mm
  • Brodivosť: 800 mm
  • Maximálny bočný náklon: 35°
  • Predný nájazdový uhol: 30°
  • Maximálna nosnosť: 940 kg
  • Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu: 3 500 kg
  • Maximálna hmotnosť súpravy: 6 500 kg
  • Maximálne statické zaťaženie strechy: 350 kg
  • Kapacita batérie (netto): 11.8 kWh
  • EV dojazd: 43 km
  • Čas nabíjania (3,6 kW): 3 h 30 min
  • Čas nabíjania (220 V): 6 h 30 min





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.