Aktualita
Motory V12 od Ferrari len tak nezmiznú. Tvrdia, že luxusné autá ich budú mať ešte dlhé roky
Ferrari sa pripravuje na uvedenie svojho prvého elektrického auta, ktoré by sa malo na trhu objaviť koncom budúceho roka. Model nesie pracovný názov Electtrica a predstavuje dôležitý míľnik pre značku, ktorá je známa primárne vďaka svojim výkonným spaľovacím motorom. Do roku 2030 však plánuje Ferrari uviesť viac ako tucet nových modelov, a to nie len elektrických.
Aj keď sa automobilka vydáva na cestu elektrifikácie, nezanevrie na klasické motory. Naďalej bude vyvíjať motory V6, V8 aj V12, pričom cieľom je zvýšiť ich výkon a zároveň zabezpečiť ich súlad s emisnými normami. Ferrari tiež pracuje na tom, aby tieto motory dokázali fungovať s alternatívnymi palivami, ktoré by mohli predĺžiť ich celkovú životnosť.
Rastúci tlak na znižovanie emisií vedie viacerých výrobcov k vývoju nových typov palív, ktoré by umožnili zachovať existujúce technológie bez nutnosti prechodu na čisto elektrický pohon. Generálny riaditeľ Ferrari, Benedetto Vigna, sa už viackrát vyjadril, že spaľovací motor podľa neho zo segmentu luxusných áut nikdy úplne nezmizne.
Ferrari však počíta s tým, že do roku 2030 bude až 60 % jeho modelov aspoň čiastočne elektrifikovaných. Z toho 40 % by mali tvoriť hybridy a len 20 percent čisto elektrické vozidlá. Spaľovacie motory tak zostanú súčasťou portfólia, no pravdepodobne už nebudú v prevahe. Stále však na nich bude talianska automobilka pracovať tak, ako doteraz, aj keď možno pár zamestnancov časom prepustí.
Zaujímavosťou je, že Ferrari plánuje zmeniť aj ovládanie vo svojich modeloch. Pripravuje nový typ používateľského rozhrania, ktorý kombinuje digitálne aj fyzické prvky. Prvé náznaky sme mohli vidieť už v modeli Amalfi, kde sa automobilka vrátila k tradičným tlačidlám po sťažnostiach na dotykové ovládanie.
Aj keď zatiaľ oficiálne oznámili len jeden elektromobil, Vigna poprel fámy o nízkom dopyte po druhom modeli. Podľa neho jednoducho druhý elektromobil zatiaľ neexistuje. Ferrari však vie, že elektrický segment je riziko a do svojho prvého EV vkladá obrovské úsilie, aby ponúklo niečo výnimočné.