Audi prepisuje vlastné dejiny: Concept C je revolúcia, ktorá má nahradiť TT aj R8
Automobilový svet zostal v nemom úžase. Audi na špeciálnom podujatí v Miláne odhalilo koncept, ktorý nenecháva kameň na kameni. Zabudnite na všetko, čo ste si mysleli, že viete o budúcnosti značky so štyrmi kruhmi. Prichádza Audi Concept C, plne elektrický roadster, ktorý nie je len obyčajnou štúdiou, ale manifestom radikálnej zmeny a predzvesťou sériového modelu naplánovaného na rok 2027. A hoci mnohí očakávali nástupcu ikonického TT, realita je oveľa odvážnejšia. Tento koncept má totiž v ponuke nahradiť nielen Audi TT, ale aj superšport Audi R8.
Koniec jednej éry, začiatok druhej
Ukončenie výroby dvoch takých legiend, akými sú TT a R8, je odvážny krok. Audi sa však rozhodlo pre konsolidáciu svojho portfólia športových áut do jediného, zato poriadne premysleného elektrického modelu. Generálny riaditeľ Audi, Gernot Döllner, však prízvukuje, že Concept C nie je priamym nástupcom TT.
Podľa jeho slov sa sériový model, ktorý z konceptu vzíde, zaradí presne doprostred medzi segmenty, ktoré doteraz okupovali TT a R8, a ponesie úplne nové meno. Ide o jasný signál, že Audi sa nechce len prispôsobiť elektrickej ére, ale chce ju definovať.
Radikálna jednoduchosť: Nová tvár Audi pod taktovkou Frascellu
Za revolučným dizajnom stojí nové meno na pozícii šéfdizajnéra Audi – Massimo Frascella, ktorý predtým formoval vzhľad modelov Jaguar Land Rover. Jeho filozofia je postavená na „radikálnej jednoduchosti“. Cieľom je vytvárať nadčasový dizajn bez zbytočných ozdôb a krátkodobých výstrelkov.
Concept C je toho dokonalým príkladom. Jeho tvary sú minimalistické, čisté a zároveň vyžarujú solídnosť a precíznosť. Dominantným prvkom prednej časti je nová maska, tzv. „vertikálny rám“, ktorá je modernou a sebavedomou interpretáciou historického odkazu značky. Inšpiráciu si berie priamo z legendárneho pretekárskeho monopostu Auto Union Type C z roku 1936. Proporcie s dlhou kapotou a kabínou posunutou dozadu zase pripomínajú klasické grand tourery.
Inovatívna strecha a technika zo Zuffenhausenu
Okrem dizajnu zaujme Concept C aj technickými riešeniami. Jedným z najvýraznejších je inovatívna skladacia pevná strecha v štýle targa. Toto riešenie elegantne kombinuje pocit z jazdy s otvorenou oblohou nad hlavou s čistými a nerušenými líniami kupé, keď je strecha zatvorená.
Srdcom sériového modelu bude čisto elektrický pohon postavený na platforme, ktorú bude zdieľať s pripravovanými elektrickými nástupcami modelov Porsche Boxster a Cayman. Toto spojenie sľubuje špičkové jazdné vlastnosti a výkon, ktorý bude viac než dôstojným nástupcom spaľovacích motorov v TT a R8.
Interiér bez rušivých vplyvov
Minimalizmus sa naplno prejavuje aj v interiéri. Kabína je navrhnutá tak, aby vodiča nič nerušilo a mohol sa sústrediť na to podstatné – na radosť z jazdy. Audi tu použilo tzv. „shy tech“ technológie, kde sú niektoré prvky, ako napríklad druhý displej na stredovej konzole, skryté a objavia sa len vtedy, keď sú potrebné. Zároveň sa však dizajnéri nevzdali fyzických ovládacích prvkov, ktoré zaručujú intuitívne a hmatateľné ovládanie kľúčových funkcií.
Predstavenie Audi Concept C je viac než len odhalenie nového auta. Je to zásadný moment pre celú značku, ktorá sa snaží nájsť svoju novú, výraznú identitu v elektrickej budúcnosti. Ak bude sériový model, ktorý uvidíme v roku 2027, aspoň z polovice taký odvážny a fascinujúci ako tento koncept, máme sa na čo tešiť.
Týchto 10 superáut by ste v garáži naozaj nechceli. Odvážne, zvláštne, ale s obrovskými chybami
Zdroje: Autocar