Týchto 10 superáut by ste v garáži naozaj nechceli. Odvážne, zvláštne, ale s obrovskými chybami

Áno, aj medzi superautami sa nájdu také, ktoré by ste nechceli parkovať v garáži. Toto je 10 superáut, ktoré sľubovali rýchlosť a slávu, no zostali len ako kuriozity histórie.

Caparo T1 (2007)

Na prvý pohľad vyzeralo ako fantázia každého petrolheada – Formula 1 upravená na bežné cesty. Karbón, nízka hmotnosť, 575 koní, zrýchlenie na 160 km/h za päť sekúnd… Čo viac si priať? Nuž, napríklad to, aby ste s tým autom aj bezpečne dorazili do cieľa.

Áno, aj medzi superautami sa nájdu také, ktoré by ste nechceli parkovať v garáži. Toto je 10 superáut, ktoré sľubovali rýchlosť a slávu, no zostali len ako kuriozity histórie.

Caparo T1 totiž fungovalo presne podľa hesla „buď vybuchnem od nadšenia, alebo naozaj vybuchnem“. Autu sa pravidelne stávalo, že sa pokazilo alebo rovno vzbĺklo. A keď sa vám športiak ocitne v plameňoch častejšie než na okruhu, je jasné, že niečo nevyšlo podľa plánu.

Vector M12 (1995)

Amerika sa vždy snažila postaviť superauto, ktoré by konkurovalo Európe. Vector M12 bol jedným z týchto pokusov – a, bohužiaľ, nie z tých úspešných. Na papieri to vyzeralo pritom fajn. Využili základ z Lamborghini Diablo, motor V12, výrazný dizajn. Lenže v realite bol M12 skôr americkým snažením, ktoré skončilo niekde na pol ceste.

Áno, aj medzi superautami sa nájdu také, ktoré by ste nechceli parkovať v garáži. Toto je 10 superáut, ktoré sľubovali rýchlosť a slávu, no zostali len ako kuriozity histórie.

Ovládateľnosť pripomínala skôr rozbehnutého slona, interiér pôsobil lacno a kvalita spracovania bola približne na úrovni stanu, ktorý skladáte o šiestej ráno po festivale. A tak sa stalo, že v porovnaní s ním vyzeralo aj samotné Diablo – ktoré rozhodne nebolo bezchybné – ako symbol spoľahlivosti a zdravého rozumu.

DeLorean DMC-12 (1981)

Ikonické krídlové dvere, dizajn od Giugiara a nesmrteľná úloha v trilógii Návrat do budúcnosti – to všetko robí z DeLoreanu auto, ktoré má miesto v srdci každého filmového fanúšika. Ale ak odhliadneme od filmovej mágie, v realite to bolo skôr auto, ktoré vám prinieslo späť na zem, a to dosť tvrdo.

Áno, aj medzi superautami sa nájdu také, ktoré by ste nechceli parkovať v garáži. Toto je 10 superáut, ktoré sľubovali rýchlosť a slávu, no zostali len ako kuriozity histórie.

Pôvodne sa sľuboval mohutný americký V8, no nakoniec sa pod kapotu dostal nenápadný francúzsko-švédsky motor V6 od Peugeotu, Renaultu a Volva. A výkon? Verzia s katalyzátorom potrebovala viac než 10 sekúnd na stovku. To síce zvládol aj bežný rodinný sedan, no DeLorean mal vyzerať ako raketa z budúcnosti. Ale úprimne – aj keby jazdil ako Trabant, dvere otvárajúce sa dohora mu odpustíme.

Weber Faster One (2008)

Švajčiarsko má povesť precíznosti – stačí si spomenúť na hodinky či čokoládu. Ale Faster One ukázal, že keď sa Švajčiari pustia do superauta, môže to dopadnúť dosť zle. Papierovo sľuboval 900 koní a maximálku 415 km/h. V praxi však bol problém už len to, aby ho niekto dokázal vôbec bezpečne šoférovať.

Áno, aj medzi superautami sa nájdu také, ktoré by ste nechceli parkovať v garáži. Toto je 10 superáut, ktoré sľubovali rýchlosť a slávu, no zostali len ako kuriozity histórie.

A potom ten dizajn. Vyzeral, akoby sa Tim Burton rozhodol nakrútiť film o autách a potreboval kulisu pre svojho záporného hrdinu. Ostré línie, bizarné proporcie a celkový vzhľad, ktorý skôr naháňal hrôzu než vzbudzoval rešpekt. Faster One bol jednoducho auto, ktoré vám prišlo strašiť do snov – a nie v tom dobrom zmysle.

Toto je posledná strana článku
Strana 2 / 2

Čítajte ďalej